Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
hejkarlåge skrev:
Okay :)

Men ud fra min, lidt korte, beskrivels af mig selv, vil du så mene jeg godt

kan klare en psykedelisk oplevelse?

Nej. Af den simple begrundelse, at jeg ikke er dig. Kun du ved det. Når du læser triprapporterne og trådene, så husk at du ikke er garanteret noget. Dit trip kan blive psykotisk og dit trip kan blive magisk. Men læs om det, og spørg dig selv om du er klar. Personlig læste jeg utroligt meget om det, men røg ind i et psykisk problem(kærestesorger) da jeg skulle til at prøve det. Derfor ventede jeg til jeg følte mig klar.

Den vigtigste forholdsregl for psykedeliske stoffer er, at du ikke skal have nogen skeletter i skabet, da de kan vælte ud og overfalde dig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
een ting er sikkert imo, du får ikke hvad du søger, i Salvia Divinorum, denne rus er så mærkelig twisted som noget kan blive..

jaja, måske i den normale verden varer rusen kun 15-20min.. men hehe, tro mig, den verden du ryger i indeholder ikke tid/sted/dig/mig/dem/det - det her er for hardcore hvis du spørger mig som et 1. gangs psykedelika - og desuden er det helt uden for kategori i forhold til svampe/syre/2c-b - ingen parraleler kan drages, ihvertfald kan jeg ikke...

Hvis og hvis, du vil prøve en psykedelisk substans, så vil jeg forslå 2c-b, en mild dosis svampe, eller måske MDMA, som man kan kalde semipsykedelisk...

Sæt dig grundigt ind i hvad du vil med din oplevelse, for det lyder ikke til at du har lavet nok research - jeg hentyder til: "jeg tror at en svamperus på 5-6 timer ville være ALT for meget for mig, hvorimod 5-10 min. er noget mindre".

Tror du vil føle dig psykisk udblokket analt, hvis du starter med salvia! Men måske ikke... Men tro ikke at rusen på nogen som helst måde minder om lsd eller svampe fx---!!

Titel:
Medlem

Okay. Men ville 0,5 g være en okay start? Er det ikke et meget mildt og kontrollerbart trip man får af denne dose?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hejkarlåge skrev:
Okay. Men ville 0,5 g være en okay start? Er det ikke et meget mildt og kontrollerbart trip man får af denne dose?

Hvilken substans taler vi om her=)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hejkarlåge skrev:

NEJ.
Det er absolut ikke noget mildt og kontrollerbart trip. Et halvt g hvad? Blade eller ekstrakt? Men nej det er stadig ikke en okay start, længere ned.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det afhænger jo først og fremmest af hvilke svampe du har med at gøre. Psilocybe Cubensis, i folkemunde "mexikanske", er en dejlig mild svamp, samt rigtig udbredt.
Hvis det er disse svampe du har fat i, så vil et halvt gram være en rigtig fin, forsigtig og furnuftig begynderdosis.

Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt dig, men hvis du har en god ven, der ligesom dig interesserer sig for psykedelika, så kan det være en rigtig hyggelig oplevelse, at tage dem sammen. Hvis det ikke lige er tilfældet, eller du bare af en eller anden grund ønsker at udforske det alene, så er det helt sikkert også fint.

EDIT: nå, der er gang i det her topic :D Jeg formodede, at der var tale om svampe.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kemal, han snakker om svampe og ikke salvia.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som du allerede er blevet opfordret til, så drop salvia ideen..

Har røget 20x ekstrakt en enkelt gang, mistede bevistheden i nogle minutter fordi jeg ikke havde sat mig ordenlig ind i doser og undervurderede planten, vågnede op i massive lange langsomme trails af min vens arm, uden at kunne sige den mindste lyd..

Det er måske et år siden, og har ikke haft den fjerneste lyst til at møde hende igen!

2c-b ville være kanon som førstegangs psykedelika

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lad være med at begynde på det, du lyder overhovedet ikke klar IMO. Tag og start med noget rigtigt stærk hash/skunk og så evt. et mildt cubensis trip. Det vil være min ærlige mening.

Titel:
Medlem

Hehe, jeg snakker om 0,5 g svampe :)

Jeg blev foreslået at prøve det i stedet for..

Titel:
Medlem

Ja, okay.. Jamen det er heller ikke noget jeg vil lige her og nu.. Måske om 1 mdr. eller 1 år, hvem ved? Jeg vil være 100 % klar, og vide hvad det er jeg går ind i.

Forresten, hvad kendetegner et mildt svampetrip (0,5 g cubensis f.eks.)? Ved godt det er forskelligt fra person til person. F.eks. mange farver, lidt bølgede vægge osv. altså ikke hvor man falder helt i trance og ikke kan kende forskel på virkelighed og sit trip?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
hejkarlåge skrev:
Okay. Har læst meget om svampe, lsd, meskalin osv. i lang tid, så er ca. 100 % indforstået med hvad der sker. Jeg tænkte dog på, hvis jeg skulle prøve svampe, at jeg ville starte med 0,5 g for at få et mildt trip. Bare for rigtigt at få en forståelse af, hvordan det er, og 0,5 g skulle, efter hvad jeg har læst, være en rimelig kontrolleret dose, eller hvad?

Jeg er ikke ude efter et vildt trip, overhovedet, jeg kunne bare godt tænke mig en psykedelisk oplevelse, så mild som mulig :)

Det kan du sagtens gøre.. men det er forskel på svampe må du huske også fx Hawaiianske svampe skal du ha meget mindre af end fx Mexican Cubensis

den måde jeg sikkert gik ind i den her verden var først at æde 1 gram se hvordan det virkede på mig psykisk og fysisk for så at kunne planlægge lidt større trips!

men prøv det du fortryder det ikke... det har virkeligt beriget mit liv.

Titel:
Medlem

Men hvad kendetegner et mildt, kontrollerbart trip, sådan i grove træk? Ved godt det varrierer fra person til person.. Men sådan stort set?:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Threshold Effects : (from 0.25 grams - 0.75 grams P. Cubensis)
Slight cold feeling, mild gas or nausea, nervous-feeling, slight pupil-dilation, mild visual changes including lights seeming brighter, lights having a 'starry' look, and noticing movement at the periphery of vision, giddiness, feeling more emotionally sensitive, and many other effects related to a change in neurochemistry.

-Citat fra Erowid, håber det var brugbart.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Han snakker om svampe, og ikke salvia.
Og fra hvad jeg har læst på siden, så er 0,5-1 gram P. cubensis en perfekt førstegangs dosis.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror han snakker om cubensis svampe. :)

0.5g er en helt fin dosis for lige at snuse til svampe-verdenen, men jeg vil nu anbefale 1-1.5g alligevel.
Se i svampeforummet, og de andre, der er masser af råd til den første psykedeliske rejse.

Og ja, Salvia er for fucking bizart og intenst, og skal under ingen omstændigheder eksperimenteres med af en førstegangstripper,

Junior medlem

Førsta gången jag riktigt prøvade salvia divinorum røkte jag ur bong, ett stort bloss och høll inne røken så længe jag orkade. Nær det slog var jag 100% sæker på att jag skulle bli galen-jag kænde att jag halkade øver på sidan av de førtappades værld och jag blev livrædd. Jag hade førsøkt ett tag innan med mindre bloss och blivit jovialisk och tænkt att det var allt men nu trodde jag allvarligt talat att något gått fel och att min væn som jag satt med skulle føra mig bort till mentalsjukhus. Men detta var før att jag inte hade en aning om hur det kunde kænnas och efter denna gång vælkomnade jag kænslan mer lugnt, tryggt och sækert, det går ju øver på några minuter, och då blev det en skøn och rolig trip, hærligt galen istællet før obehagligt vanvettig. Det ær samma med kanske alla droger: låter man sin rædsla førsvinna innan intagningen och møter det positivt så blir det en vacker resa:)

Titel: Re:
Medlem
Brugeravatar

hejkarlåge skrev:
Okay..

Her er lige et signalement af mig (i korte træk):

Så kan I se om det, for mig, er forsvarligt at prøve svampe.

- 19 år
- Rimelig følsom
- Tænker meget over hvordan jeg er (hvad jeg gør, siger og har gjort fx)
- Tænker nogle (få) gange over, om jeg er god nok som jeg er, tvivler
lidt på mig selv, men det er ikke noget der gør mig deprimeret eller
sådan.

- Morten.. :)

Hej Morten. Jeg kan identifisere mig selv enormt meget i hvad du skriver. Jeg er også sådan en person der tænker rigtig meget over tingene. Både over mig selv, men også andre ting, spekulerer osv. Så er jeg også en meget følsom person i forhold til mange andre drenge i hvert fald. "Jeg bliver nemt rørt". Og jeg har det også med at tvivle på mig selv, men jeg føler dog at jeg har fået vendt det punkt markant! Har fået meget mere selvtillid på blot få dage faktisk.

Men min første anskuelse var at psykedelika ikke var noget for dig. Den "fordom" har jeg dog fået klippet ud af mit hovede nu. For jeg kan se at du saktens kan benytte dig af psykedelika. Jeg tror bare at du skal bruge meget tid på at forberede dig rent mentalt. Prøv kun at tænk positivt omkring dit kommende trip. Jeg har haft et rigtig slemt trip på Copolandia Cyanescens 1gram tør, alt for stor dosis til mig, som kun har prøvet svampe 4 gange. Læg ud med nogle bløde svampe. Mit første trip var på 1,5 gram tør Mexicana Truffles. Fantastisk trip.

Men før jeg prøvede svampe, røg jeg salvia 5x. Jeg fik "out of body" og glemte fuldstændig hvem jeg var den første gang. Meget mystisk trip, men jeg synes det var rigtig spændende! Så jeg prøvede det igen og igen. Til sidst fik jeg nok og jeg holdt mig fra salvia. Jeg har så nu købt en pose 10x 1 gram, som jeg vil prøve med min ven snart igen, og se hvad der venter mig.

Et rigtig godt tip til dig, af egen erfaring. Lad være med at trippe alene på svampe. Jeg har prøvet det og jeg synes bestemt ikke om det. Mine tanker bliver for langt ude, og jeg begynder at tale med mig selv om de underligste ting, som om jeg var psykotisk mærkelig. Jeg havde et helvedes trip, plus jeg havde taget for stor dosis + jeg var vildt uheldig med setting, da jeg var endt et sted fyldt med myg! "Jeg har skrevet om mit trip et sted her inde, noget med et maleri osv".

Men fordi at vi er sådan nogle der tænker meget, så kører tankerne overdrevet langt væk. Jeg så mig selv drukne, jeg så mig blive skudt at landmænd, og jeg så mig selv blive fanget af politiet og fremmede mennesker. Alt muligt!

Det er også gået op for mig, at jeg har det med nogle gange at kun se de poitive ting, men så kommer jeg i tanke om alle de dårlige ting og så hænger jeg fast i de dårlige tanker, og så kører mine tanker af den vej. Og på svampetrip kan man godt glemme alt om hvad det er hele sagen drejer sig om og så hænger man ligesom bare fast i alle de negative tanker. Derfor er det også ret fedt at have en ven med sig, som kan hjælpe en væk fra de baner.

Men ellers held og lykke. Husk at have lidt gotter med på rejsen, slik, et æble eller andet let, og så noget at drikke. Jeg får i hvert fald lyst til lidt mad når jeg rejser. Og det ikke fedt hvis man har fråde og ikke kan få noget! Det fader også ens trip lidt ud hvis det er blevet for stærkt.

Jeg har engang prøvet at have voldsom fråde mens jeg var skæv på hash. Det var rigtig slemt! Det var nat og jeg var sammen med min ven hjemme i mit fuldstændigt tomme hus, da alle vores ting og mad bl.a. lå i vores nye hus. Det var så slemt at vi lige var ved at cykle en 6 kilometer op af den længste bakke midt om natten på en cykel, hjem til ham bare for at få et eller andet.
Men pludselig forsvandt min sult?
Men vi havde været på "rov" diverse steder for bare at finde et eller andet. En frysepizza eller en toast i i en kummefryser: Damn det var utåligt! Så sørg for mad i forvejen, ligemeget om du så ryger hash eller er på svampe.

En høj dosis C-vitaminer "gram" kan bruges hvis man har et alt for kraftigt trip, eller badtrip. Men jeg anbefaler ikke at snyde sig ud af et trip. Da jeg synes man får rigtig god brug af et badtrip bagefter! Studer dit trip og hvis det ikke er noget for dig, så hold dig fra det. Og lad være med at trippe for ofte!

Og undskyld jeg tager en lidt gammel tråd op, men jeg synes det var relevant at skrive det her :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jeg tror han snakker om cubensis svampe. :)

0.5g er en helt fin dosis for lige at snuse til svampe-verdenen, men jeg vil nu anbefale 1-1.5g alligevel.
Se i svampeforummet, og de andre, der er masser af råd til den første psykedeliske rejse.

Og ja, Salvia er for fucking bizart og intenst, og skal under ingen omstændigheder eksperimenteres med af en førstegangstripper,

Jeg ville ikke opfordre ham her Morten til at prøve 1-1.5g svampe som et førstegangs trip, da han virker meget usikker på sig selv og omverden.
Morten, ud fra det du skriver synes jeg mest af alt, at det ser ud til at du burde prøve at finde dig selv først, eller i hvert fald prøve at få lidt mere selvsikkerhed.
Jeg kender godt til at det gå meget op i hvad man selv siger og ens handlinger, i stedet for bare at gøre det.
Og der er ingen anden mulighed for at blive mere selvsikker, end selv prøve på at forbedre det.

Mit råd: bliv mere selvsikker og prøv derefter 0.5-1g p.cubensis.

Hov - lagde først mærke til at tråden var semi-gammel nu.. Undskylder.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!

du kunne også starte med en lille dose lsd-25 måske 100-150 mics ..og hvis du så ikke kan lide det du oplever, så ha 3 diazepam tabletter klar.. det er i mine øjne mere sikkert en svampene, da du aldrig kan vide hvor stærke de svampe du spiser er.. og med de erfaringer jeg har, er lsd et meget mere stabilt trip en svampe..

det er godtnok ikke plantemateriale men så har du da en ide om du kan tåle hallucinogener..

og du skal bare helt glemme dine tanker omkring psykoser, da sådanne tanker nemt kan skabe bad trips..

dont worry be happy..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]