Hej alle!
Min veninde og jeg er begge ikke-rygere og har derfor ikke haft meget held med at ryge os skæve - vi hostede simpelthen så meget, at det ikke var til at holde ud

Derfor ville vi gerne forsøge os med en hashkage og fandt frem til denne opskrift, som vi synes lød god til begyndere. Vi brugte kun 1 gram hash (jeg aner ikke om kvaliteten var ok - vi gav 100 kr for det ude på Christiania og den ældre herre, som vi købte det af, insisterede på at det var godt) og brugte derfor kun en trediedel af alle de andre ingredienser. Det blev til 11 småkager. De var MEGET nemme at lave og smagte overraskende godt - man kunne tydeligt smage og lugte hashen, men smagen passede egentlig fint med resten. Vi startede med at spise 1,25 kage hver på næsten tom mave. Da jeg havde læst en masse advarsler herinde, var jeg meget forsigtig med ikke at blive utålmodig og spise for meget og ventede derfor en time med at spise en halv kage til. Min veninde derimod blev utålmodig, til trods for at jeg advarede hende, og hun spiste løbende et par bidder af kagerne imens vi ventede (de smagte altså osse utroligt godt, så det var svært at holde fingrene væk). Som timerne gik begyndte hun at blive mere og mere tavs og når jeg spurgte hende om hvad der var galt, svarede hun bare "jeg har det altså VILDT underligt"

Vi tog ind til byen og spiste sushi og hun kunne næsten ikke holde på spisepindene og opførte sig i det hele taget lidt besynderligt. Jeg kunne ikke selv mærke noget særligt, men syntes dog, at sushien smagte meget underligt - det var som om det smagte alt for kraftigt, og jeg kunne næsten ikke få det ned (jeg plejer ellers at elske sushi). Jeg blev ved med at spørge min veninde om hvordan hun havde det, men hun sagde at hun ikke kunne forklare det og at det var meget, meget anderledes fra at være fuld... Hun fik det mere og mere dårligt, og pludselig blev hun vildt bange, fordi hendes mund var totalt tør. Hun ville hjem i seng og jeg måtte sørge for at hun kom på den rigtige bus, for hun var helt rundt på gulvet. Så stod jeg alene tilbage midt inde i byen og skulle gå gennem Strøget for at komme hjem. Jeg følte mig egentlig ikke påvirket, men synes at al larmen lige pludselig var meget overvældende og jeg kunne næsten ikke overskue at skulle gå hele vejen hjem. Da jeg kom hjem ventede jeg nogle timer, men da jeg ikke kunne mærke noget særligt lagde jeg mig til at sove... Min veninde ringede dagen efter og sagde, at hun havde fået det helt fint efter hun kom hjem, men at rusen havde været lidt overvældende for hende. Hun havde regnet med at en hashrus føltes ligesom at være fuld, og var derfor blevet bange da det var en meget anderledes følelse. Selv synes jeg ikke jeg fik det vilde ud af det, men skal nok bare starte med 2 eller 3 kager næste gang og se om det virker bedre... Alt i alt en god førstegangs-oplevelse for os begge, så tak for den gode opskrift
Jeg har frosset resten af kagerne ned. Hvor lang tid kan de mon holde sig??
Vi fik osse 3 "lag" i smørblandingen: vandet i bunden (med en smule sand-agtigt bundfald), et tyndt gråligt lag og så smøret øverst. Vi tog det grålige lag med, så ved ikke hvad der sker hvis man undlader det...