Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Lækre billeder :D! Jeg har en enkelt gang spist en hashkage, men den virkede ikke så godt. Hvad er jeg erfaringer med at først at ryge også spise en kage senere på dagen? Er der noget at komme efter eller bliver ens skæveret bare længere?

Spørger fordi det er chill at bage når man er skæv :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Mig og vennerne røg først et par joints inden vi begyndte at bage, så vi var forholdvis baskede da vi bagte. :P Vi spiste så hver en kage da vi var færdige med at bage (ca. 1½ time efter vi var begyndt). Jeg undgik så vidt muligt at ryge mere efter at jeg havde indtaget min kage, så jeg ville give mig selv en fair chance for at kunne mærke den fulde effekt... Var self stadig skæv efter at jeg havde spist den, og kunne også sagtens mærke den da at den slog ind... Følte den komme snigende og så blev jeg derefter skævere og skævere... Ikke bare sådan en "tung i hovedet" skævert, men mere "hele kroppen mother f"#%&¤ng basket" skævert... :D Var virkelig lækkert!

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Mig og vennerne røg først et par joints inden vi begyndte at bage, så vi var forholdvis baskede da vi bagte. :P Vi spiste så hver en kage da vi var færdige med at bage (ca. 1½ time efter vi var begyndt). Jeg undgik så vidt muligt at ryge mere efter at jeg havde indtaget min kage, så jeg ville give mig selv en fair chance for at kunne mærke den fulde effekt... Var self stadig skæv efter at jeg havde spist den, og kunne også sagtens mærke den da at den slog ind... Følte den komme snigende og så blev jeg derefter skævere og skævere... Ikke bare sådan en "tung i hovedet" skævert, men mere "hele kroppen mother f"#%&¤ng basket" skævert... :D Var virkelig lækkert!

SÅDAN MAND :D!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

- 35 g mørk muscovadosukker - Hvor fås det?

Jeg ved ikke helt hvor meget jeg burde indtage, jeg vejer 98kg 2 småkager burde det passe når jeg vejer noget over gennemsnittet?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Nof skrev:
Lækre billeder :D! Jeg har en enkelt gang spist en hashkage, men den virkede ikke så godt. Hvad er jeg erfaringer med at først at ryge også spise en kage senere på dagen? Er der noget at komme efter eller bliver ens skæveret bare længere?

Spørger fordi det er chill at bage når man er skæv :D

Jeg spiser helst kagerne når jeg er helt ædru, for når virkningen lige så stille begynder at krybe ind på dig, så kan man bedre mærke alle de små ændringer i kroppen, end hvis man var helt stenet til at starte med :)

Puny_pete skrev:
- 35 g mørk muscovadosukker - Hvor fås det?

Jeg ved ikke helt hvor meget jeg burde indtage, jeg vejer 98kg 2 småkager burde det passe når jeg vejer noget over gennemsnittet?

Muscovadosukker fås i de fleste assorterede supermarkeder (Brugsen, Føtex osv.). Det står som regel sammen med alt det andet bagemateriel - og er en nøgleingrediens ;)

Kommer jo også an på tit/meget du ryger. Jeg vejer selv 77 kg, ryger sjældent, og de 1,75 kage var lidt for meget for mig, så hvis du har samme tolerance som mig, så er det nok en fair dosis.

Nikolajsen skrev:

Fedt :D Godt med gode oplevelser! :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ryger max 1 gang om måneden lige for tiden da jeg har eksamner osv nu. Jeg forsøger mig med halvanden når jeg lige har fået sommerferie :)

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Har lavet kagerne, men droppede muscovadosukkeret og brugte almindelig sukker, og bagepulver istedet for vaniljeessens. Bortset fra det var kagerne helt gennemførte, og smagte stadig rigtig godt, og baskede som en sindssyg :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
Det lyder satme lækkert! Desuden perfekt og diskret til når sommerferien er omme og studiet presser på, for der er sgu intet, der slår en halv skævert, når man sidder og terper metode...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Nu er jeg ikke helt færdig endnu men opskriften er nem at følge. Jeg undrer mig bare over hvorfor det var vandfasen der flød oven på da jeg lavede opskriften, min hash blev smeltet efter meget kort tid i smøren men det var det brune snask der var øverst i opskriften står der at det er fedtfasen der flyder øverst.

P.S. Den her tråd fortjener en plads som sticky

EDIT: Husk at sådanne cookies føles bløde men bliver hårde når de bliver kolde, det glemte jeg og fik brændte cookies, vil nu stadig spise dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bager lige et par stykker til roskilde!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hvis der er folk der kan lide at bage med cannabis (hvilket der er, kan jeg jo se i denne tråd) så køb Chef Magic's DVD "Pot In Pans", eller "få den af en ven". Der er nogle geniale opskrifter i, både på cookies og brownies samt andre lækre ting. Det skal dog bemærkes at ALT bliver lavet med skunk (cannabis til medicinsk brug, fra Californien, metoden er dog stort set den samme hvis du bruger hash, vær dog opmærksom på at dosen er noget kun lavere!!!).

Alle kan jo godt lide noget godt bagværk, og så skåner det lungerne, så double thumbs up til madlavning med cannabis.

Fortsat god bagning :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Ja main den er mega god (: men de fortæller ikke rigtigt noget om dosering i den film men så er det jo godt man har psy.. og man kan også finde filmen gratis .. hvis man kan finde ud af sådan noget.. :oops:
(tpb)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er netop blevet færdig. Jeg puttede 6g mindre godt hash i, nu håber jeg sgu de virker, dog hældte jeg bare alt væsken fra cannabis smøren - også den grålige fase. Har det nogen betydning?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Hej alle!

Min veninde og jeg er begge ikke-rygere og har derfor ikke haft meget held med at ryge os skæve - vi hostede simpelthen så meget, at det ikke var til at holde ud :? Derfor ville vi gerne forsøge os med en hashkage og fandt frem til denne opskrift, som vi synes lød god til begyndere. Vi brugte kun 1 gram hash (jeg aner ikke om kvaliteten var ok - vi gav 100 kr for det ude på Christiania og den ældre herre, som vi købte det af, insisterede på at det var godt) og brugte derfor kun en trediedel af alle de andre ingredienser. Det blev til 11 småkager. De var MEGET nemme at lave og smagte overraskende godt - man kunne tydeligt smage og lugte hashen, men smagen passede egentlig fint med resten. Vi startede med at spise 1,25 kage hver på næsten tom mave. Da jeg havde læst en masse advarsler herinde, var jeg meget forsigtig med ikke at blive utålmodig og spise for meget og ventede derfor en time med at spise en halv kage til. Min veninde derimod blev utålmodig, til trods for at jeg advarede hende, og hun spiste løbende et par bidder af kagerne imens vi ventede (de smagte altså osse utroligt godt, så det var svært at holde fingrene væk). Som timerne gik begyndte hun at blive mere og mere tavs og når jeg spurgte hende om hvad der var galt, svarede hun bare "jeg har det altså VILDT underligt" :D Vi tog ind til byen og spiste sushi og hun kunne næsten ikke holde på spisepindene og opførte sig i det hele taget lidt besynderligt. Jeg kunne ikke selv mærke noget særligt, men syntes dog, at sushien smagte meget underligt - det var som om det smagte alt for kraftigt, og jeg kunne næsten ikke få det ned (jeg plejer ellers at elske sushi). Jeg blev ved med at spørge min veninde om hvordan hun havde det, men hun sagde at hun ikke kunne forklare det og at det var meget, meget anderledes fra at være fuld... Hun fik det mere og mere dårligt, og pludselig blev hun vildt bange, fordi hendes mund var totalt tør. Hun ville hjem i seng og jeg måtte sørge for at hun kom på den rigtige bus, for hun var helt rundt på gulvet. Så stod jeg alene tilbage midt inde i byen og skulle gå gennem Strøget for at komme hjem. Jeg følte mig egentlig ikke påvirket, men synes at al larmen lige pludselig var meget overvældende og jeg kunne næsten ikke overskue at skulle gå hele vejen hjem. Da jeg kom hjem ventede jeg nogle timer, men da jeg ikke kunne mærke noget særligt lagde jeg mig til at sove... Min veninde ringede dagen efter og sagde, at hun havde fået det helt fint efter hun kom hjem, men at rusen havde været lidt overvældende for hende. Hun havde regnet med at en hashrus føltes ligesom at være fuld, og var derfor blevet bange da det var en meget anderledes følelse. Selv synes jeg ikke jeg fik det vilde ud af det, men skal nok bare starte med 2 eller 3 kager næste gang og se om det virker bedre... Alt i alt en god førstegangs-oplevelse for os begge, så tak for den gode opskrift :wink:

Jeg har frosset resten af kagerne ned. Hvor lang tid kan de mon holde sig??

Vi fik osse 3 "lag" i smørblandingen: vandet i bunden (med en smule sand-agtigt bundfald), et tyndt gråligt lag og så smøret øverst. Vi tog det grålige lag med, så ved ikke hvad der sker hvis man undlader det...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Pigebarn skrev:
Hej alle!

Min veninde og jeg er begge ikke-rygere og har derfor ikke haft meget held med at ryge os skæve - vi hostede simpelthen så meget, at det ikke var til at holde ud :? Derfor ville vi gerne forsøge os med en hashkage og fandt frem til denne opskrift, som vi synes lød god til begyndere. Vi brugte kun 1 gram hash (jeg aner ikke om kvaliteten var ok - vi gav 100 kr for det ude på Christiania og den ældre herre, som vi købte det af, insisterede på at det var godt) og brugte derfor kun en trediedel af alle de andre ingredienser. Det blev til 11 småkager. De var MEGET nemme at lave og smagte overraskende godt - man kunne tydeligt smage og lugte hashen, men smagen passede egentlig fint med resten. Vi startede med at spise 1,25 kage hver på næsten tom mave. Da jeg havde læst en masse advarsler herinde, var jeg meget forsigtig med ikke at blive utålmodig og spise for meget og ventede derfor en time med at spise en halv kage til. Min veninde derimod blev utålmodig, til trods for at jeg advarede hende, og hun spiste løbende et par bidder af kagerne imens vi ventede (de smagte altså osse utroligt godt, så det var svært at holde fingrene væk). Som timerne gik begyndte hun at blive mere og mere tavs og når jeg spurgte hende om hvad der var galt, svarede hun bare "jeg har det altså VILDT underligt" :D Vi tog ind til byen og spiste sushi og hun kunne næsten ikke holde på spisepindene og opførte sig i det hele taget lidt besynderligt. Jeg kunne ikke selv mærke noget særligt, men syntes dog, at sushien smagte meget underligt - det var som om det smagte alt for kraftigt, og jeg kunne næsten ikke få det ned (jeg plejer ellers at elske sushi). Jeg blev ved med at spørge min veninde om hvordan hun havde det, men hun sagde at hun ikke kunne forklare det og at det var meget, meget anderledes fra at være fuld... Hun fik det mere og mere dårligt, og pludselig blev hun vildt bange, fordi hendes mund var totalt tør. Hun ville hjem i seng og jeg måtte sørge for at hun kom på den rigtige bus, for hun var helt rundt på gulvet. Så stod jeg alene tilbage midt inde i byen og skulle gå gennem Strøget for at komme hjem. Jeg følte mig egentlig ikke påvirket, men synes at al larmen lige pludselig var meget overvældende og jeg kunne næsten ikke overskue at skulle gå hele vejen hjem. Da jeg kom hjem ventede jeg nogle timer, men da jeg ikke kunne mærke noget særligt lagde jeg mig til at sove... Min veninde ringede dagen efter og sagde, at hun havde fået det helt fint efter hun kom hjem, men at rusen havde været lidt overvældende for hende. Hun havde regnet med at en hashrus føltes ligesom at være fuld, og var derfor blevet bange da det var en meget anderledes følelse. Selv synes jeg ikke jeg fik det vilde ud af det, men skal nok bare starte med 2 eller 3 kager næste gang og se om det virker bedre... Alt i alt en god førstegangs-oplevelse for os begge, så tak for den gode opskrift :wink:

Jeg har frosset resten af kagerne ned. Hvor lang tid kan de mon holde sig??

Vi fik osse 3 "lag" i smørblandingen: vandet i bunden (med en smule sand-agtigt bundfald), et tyndt gråligt lag og så smøret øverst. Vi tog det grålige lag med, så ved ikke hvad der sker hvis man undlader det...

Det lyder som din veninde selv siger som om at hun bare havde forventet en anden rus end det hashrusen går ud på. Tør mund er helt normalt, og kan være en smule ubehageligt men tilgængæld er læskedrikke så lækre når man er skæv fordi de stopper tørken plus smager fantastisk, som du selv oplevede er ens smagsanser ofte stærkere når du er skæv. Du skal nok spise lidt mere næste gang for at få den fulde oplevelse, men husk at det ikke behøves at være meget mere (for meget kan godt være ubehageligt, og bland ikke med mere end 3-4 genstande allkohol), det lyder som om du var skæv men godt kunne bruge en tand mere af den rare oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Puny_pete skrev:
Jeg er netop blevet færdig. Jeg puttede 6g mindre godt hash i, nu håber jeg sgu de virker, dog hældte jeg bare alt væsken fra cannabis smøren - også den grålige fase. Har det nogen betydning?

Når du siger at du hældte alt væsken fra, hvordan skal det så forståes? Jeg hældte blot den grå gustne vandfase som lå øverst, som opskriften også fortæller man skal, og de virkede sgu efter hensigten.. ;)

Men hvis folk er i tvivl om, hvor meget af smøren de skal sortere fra og bange for at det skal gå galt, kan i jo blot hælde det hele i dejen! I får jo bare flere af de affaldsstoffer med som cannabisen indeholder.. Men hver mand/kvinde sin smag ;)

:joint:

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg brugt den her opskrift igennem de sidste par år, og alle gange med stor succes.
Har desuden også sendt linket rundt til rimelig mange folk der har smagt de cookies jeg har bagt, og har endnu ikke stødt på en, der ikke har sagt at det var de bedste hash-kager de har smagt. (Både hvad angår effekt og smag)
Så stor tak herfra! Og der sidder helt sikkert også en masse folk, som aldrig har haft en bruger her på psy, som jeg kan takke dig fra ;-)
God weekend, nu er det tid til bagning. :D

Dedikeret medlem

Nu har jeg brugt den her opskrift igennem de sidste par år, og alle gange med stor succes.
Har desuden også sendt linket rundt til rimelig mange folk der har smagt de cookies jeg har bagt, og har endnu ikke stødt på en, der ikke har sagt at det var de bedste hash-kager de har smagt. (Både hvad angår effekt og smag)
Så stor tak herfra! Og der sidder helt sikkert også en masse folk, som aldrig har haft en bruger her på psy, som jeg kan takke dig fra ;-)
God weekend, nu er det tid til bagning. :D

Tak for at bringe tråden op igen med din personlige anbefaling :gud:
Har siddet og savlet over den her tråd temmelig en del gange - skal ind og have købt de sidste ingredienser senere bliver en fråderen jule aften med lidt kager så vi ikke skal ryge hele tiden imens familien er her :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg fulgte for et års tid tilbage trådstartes opskrift, fik bare aldrig meldt tilbage om resultatet, så det gør jeg nu.

De smager vanvittigt godt, faktisk er det de bedste småkager jeg nogensinde har smagt, og kunne sagtens finde på at lave dem igen, selv uden hash. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Så skal jeg hilse og sige de bliver endnu bedre uden hash - dejen i sig selv er totalt frådderen.

Har spist 3,5-4 stykker og er rigtig dejlig behageligt skæv som jeg ikke har været i et stykke tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]