Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

OT: Malkavian jeg var lige inde på din hjemmeside og læse lidt...

Hvis du skal skrive noget troværdigt om hash og hashrygning, er det så ikke en god idé at skrive noget, der så også er rigtigt?

Citat:
Under selve rusen påvirker THC hukommelsen kraftigt. Især korttidshukommelsen bliver dårligere (læs "totalt smadret" hvis rusen er kraftig), og det gør at indlæring under rusen er dårligere end normalt. Der sker ingen permanent påvirkning af hjernen, og korttidshukommelsen har det fint igen, når rusen er drevet over. Nogle mennesker har sandsynligvis observeret berusede hashrygere i den tro, at de var ædru. De har så også troet, at det skyldtes hashen "permanente virkninger" - og sådan er myten igen og igen blevet bekræftet.

Hvis du kendte til dine facts, så burde du også vide at hash ophobes i fedtvævet grundet den høje fedtopløselighed. Det betyder også at halveringstiden er ret stor, så jo korttidshukommelsen er betydeligt svækket selv flere dage efter du har røget. Der er lavet masser af forsøg med sådan noget i praksis og alle resultater siger, at korttidshukommelsen er forringet i op til flere dage efter man har røget.

Titel:
Dedikeret medlem

treasure:

Citat:
Der er lavet masser af forsøg med sådan noget i praksis og alle resultater siger, at korttidshukommelsen er forringet i op til flere dage efter man har røget.

dokumentation tak....

sorry off topic, her en lil bongside:

http://rygegrej.dk/index.php?cPath=51

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://www.flashback.de/

Nogle ret fede powerbongs. Ikk fordi jeg kunne tage et hoved på en 2 liters bong :D
http://www.flashback.de/base.php?&subru ... brik_id=24

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
eb skrev:
sorry off topic, her en lil bongside:

http://rygegrej.dk/index.php?cPath=51

[kælling]
Som allerede er postet een gang :P
[/kælling]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Off topic, meeen, synes lige det skal med..

Eb skrev:
dokumentation tak....

Har du ikke selv lagt mærke til sløvheden, dagen efter en god fed? :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

jow, men det er vel ikke dokumentation for noget som helst...

@dh, der er fejl i dit link og nej, det hedder heller ikke rygegejl, lol...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
eb skrev:
jow, men det er vel ikke dokumentation for noget som helst...

@dh, der er fejl i dit link og nej, det hedder heller ikke rygegejl, lol...

LOL - kindheste, håndmadder og småkager til mig - sorry :oops:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Den der flashback.de den er træls for os som ikke er helt gode til tysk selvom vi har tysk familie :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Hvis du skal skrive noget troværdigt om hash og hashrygning, er det så ikke en god idé at skrive noget, der så også er rigtigt?

http://malkavian.topskud.dk/cannabismyt ... cid7328359

og Erowid artiklen, der linkes til:

http://www.erowid.org/psychoactives/tes ... fo12.shtml

Du kan starte et nyt topic om mit dokument, hvis du har kritik af det.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Malkavian og EB
Saa korttids hukommelse paavirkes ikke efter rusen?

Hmm jeg har roeget hash hverdag i et par aar, stoppede fra nytaar af, min hukommelse er stadig HELT til grin. Pinligt daarlig. Hvis jeg f.eks. spiller et kampspil paa en playstation (f.eks. mortal kombat) skal jeg ind og checke kombo taster efter hver gang jeg brugt dem engang... jeg ka simpelthen ikke huske den simple kommando "Hoejre foerst - Saa venstre".

Hvis jeg f.eks. ligger min fjernbetjening ved siden af mit TV, kan jeg slet ikke huske hvor fanden den ligger 10 minutter efter.

Og saadan er det med alting! Og saadan er det sgu osse for jer selv.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

vi kan hurtigt blive enige om at misbrug af hash er slemt for hukommelsen og meget andet, men ved et afslappet og rekreativt forbrug, hvor du f.eks. ryger et par jays om ugen, er der efter min mening ingen fare for noget som helst andet end en hyggelig stund....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Random skrev:
Malkavian og EB
Saa korttids hukommelse paavirkes ikke efter rusen?

Jeg har læst, hvad du skriver, og én af manglerne ved mit dokument er nok, at det ikke beskriver til fulde, hvad der sker med folk, der misbruger stoffet sådan som du har gjort.

Hvis du har røget hver evig eneste dag i 2 år, så har du bedt din krop tilpasse sig en ny "baseline" - på alle tænkelige måde: lige fra selve thc'en virkning på dine anandamid receptorer, til lunger til den blodkarsudvidende virkning.

Nu har du taget det eksogene stof væk fra din krop, og den skal nu til at vænne sig til noget, den ikke har prøvet i to år. Giv din krop tid.

Jeg er ikke fortaler for den slags misbrug, som du beskriver, og jeg kan kun beklage, hvis det ikke fremgår tydeligt nok af mit dokument, at jeg taler om hash som et rekreationelt stof. Lige så vel som de fleste ville korse sig over at høvle 10-15 bajere ned dagligt, burde de korse sig over et konstant, dagligt og stort forbrug af hash.

Hvis du ønsker at bidrage On Topic, ville det være genialt, hvis du kunne dele dine erfaringer i denne tråd, hvor jeg netop opsamler data: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12117 Alt har interesse, og det vil da være sjovt at følge din tur ned gennem kategorierne.

Peace :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]