Angående Kava er det vigtigt at få fat i rod pulveret fra en potent kultivar. Personligt vil jeg anbefale Vanuatu pulver, direkte fra Hawaii - køb 1½ kilo af gangen. Jeg bruger tre-fire spiseskefulde med top på til en eller to personer.
Jeg tilbereder min kava på følgende måde ...
Du skal bruge: 3-4 spiseskeer potent og friskt kava-kava 1 spiseske lecithin (kan købes i matas og helsebutikker) En ren 1½ liters flaske En tragt En liter vand Et ostelærred eller lignende
Hæld de kava-pulveret og lecithinen i 1½ liters flasken ved hjælp af tragten. Sæt låg på. Ryst nu i en halv time eller deromkring (og der skal virkelig fucking rystes). Hvis man er to eller flere kan flasken gå på omgang og så bliver tilberedningen nærmest til et lille ritual. Filtrer igennem ostelærred over i en anden beholder. Drik.
Lecithinen skulle hjælpe med at holde kavalaktonerne flydene i vandet og sørge få en hurtigere optagelse i maven. Du kan desuden booste virkningen, hvis du snuser noget af kavaen (altså propper et par gram af pulveret op på gummerne).
Hvis man virkelig ikke kan døje smagen, kan man blande en drink med kava-opløsningen, mælk, nesquick og isterninger. Man kan dog stadig smage det, men man vender sig til det.
Mvh Has Oak
|