Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vi ved jo allesammen godt der er rigtig mange lovlige "herbal highs" derude.

:arrow: Hva for nogle har i prøvet, og hvilke vil i anbefale / fraråde. :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bobbelmund skrev:

Jeg har prøvet en del legale urter. Jeg kan selv anbefale kava kava, guarana og kratom.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Gurana hvis man ikke kan lide kaffe, bare pas på ikke at tage for meget koffein forgiftning er noget af det mest fysisk ubehagelige, jeg nogensinde har prøvet, Ephedra hvis man ikke kan lide speed, personligt synes jeg dog at det smager af lort og har lige så mange bivirkninger som speed, men det er da ihvertfald et naturligt og lovligt alternativ.....
Kratom må osse blive topvinder her, rart afslappende, varmt og let stimulerende i de rigtige doser, er desuden glimrende i kombination med hash og alkohol i små mængder..... I doser hvor det begynder at blive mere stenet og opiumsagtigt, får jeg det altid dårligt fysisk, men det er vel forskelligt fra person til person.

Af psykedeliske kan nævnes Morning Glory, Hawaian Woodrose, de indeholder LSA.... Personligt synes jeg de er lidt kedelige, men skulle efter sigende give et LSD agtigt trip, bare mindre visuelt.... Og så er da mescalin, sædvanligvis i form af tøret San Pedro kaktus, har ikke prøvet det, men skulle, efter sigende, potentielt set være et meget varmt og visuelt smukt trip
DMT har jeg heller ikke prøvet, men skulle være et forholdsvist kort, men tilgengæld meget intenst psychedelisk, trip.... Her skal man kombinere dels en dmt holdig plante, med en MAOI holdig plante, som skal forhindre kroppen i at nedbryde DMT'en for hurtigt.

Rød Fluesvamp, har jeg igen heller ikke prøvet men skulle give en lidt psykedelisk men alkoholagtig rus

Natskygger skal du holde dig fra, bortset fra kartofler og tomater....
Så er der alle de thujon holdige planter,alm. salvia, malurt, giftsalat og muskatnød. Personligt har jeg aldrig fået andet end en svag og flad hashagtig rus ud af det, derudover skulle det vist være temmelig giftigt, så det vil jeg heller ikke anbefale, men salvia og muskatnød i små doser er faktisk udemærkede kryderier.

og lidt offtopic:

Kjær skrev:
Bobbelmund skrev:

Jeg har prøvet en del legale urter. Jeg kan selv anbefale kava kava, guarana og kratom.

Hvordan virker kava kava?

Senest rettet af Åndsamøbe 14 nov 2006 20:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Åndsamøbe skrev:
Hvordan virker kava kava?

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/kavakava/info
http://www.erowid.org/plants/kava/kava.shtml

Da jeg drak det, kunne jeg meget hurtigt føle, at der var noget i gære. Blev lettere lokalbedøvet på tungen. Ca. 5-10 minutter efter den sidste slurk (15g kava kava ekstrakt 15:1 opblandet med vand i en 1/2 liters flaske), slog det igennem med et "brag". Jeg blev mere åben og afslappet. Jeg havde lyst til at lave noget fysisk aktivt og konversere med alle. Havde lettere svært ved at fokusere på noget alt for længe.

For mit vedkommende mindede det en smule om at være beruset af øl, men jeg var dog (næsten) helt klar i hovedet, og jeg fik ingen tømmermænd.

Jeg har faktisk overvejet at bruge kava kava som alternativ til alkohol!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Åndsamøbe - Meskalin er ulovligt og opført på Liste B over ulovlige stoffer... Dog er San Pedro lovlig..

Har efterhånden læst en del om Kratom og Kava Kava, og de to er helt sikkert nogle jeg skal prøve på et tidspunkt.. :) Blå lotus skulle også have en udemærket effekt når det endelig virker, men er lidt "tvivlsomt" hvorvidt det virker, og ikke så gennemtestet..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Åndsamøbe - Meskalin er ulovligt og opført på Liste B over ulovlige stoffer... Dog er San Pedro lovlig..

Er alle meskalinholdige kakti ikke legale i Danmark?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det der menes er at stoffet meskalin er ulovligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:

Ja, hvilket Bismann skriver. Men han nævner jo kun san pedro. Vil bare lige understrege, at der findes mange legale meskalinholdige kakti. Men er der overhovedet nogle, som er illegale? I så fald ville det være ret underligt, eftersom de mest brugte vel egentlig er t. pachanoi, t. peruvianus og lophophora williamsii?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kjær skrev:
simpzon skrev:

Ja, hvilket Bismann skriver. Men han nævner jo kun san pedro. Vil bare lige understrege, at der findes mange legale meskalinholdige kakti. Men er der overhovedet nogle, som er illegale? I så fald ville det være ret underligt, eftersom de mest brugte vel egentlig er t. pachanoi, t. peruvianus og lophophora williamsii?

Jeg er lidt i tvivl om peyotes legalitet, har hørt at den skulle være ulovlig, hvor meget hold i det der er, er jeg i tvivl om.. Peyote er så vidt jeg ved ulovlig i USA i hvert fald, og kun lovligt med særskilt tilladelse hvor de bruger den til religiøse cermonier..

(correct me if wrong)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Kjær skrev:
simpzon skrev:

Jeg er lidt i tvivl om peyotes legalitet, har hørt at den skulle være ulovlig, hvor meget hold i det der er, er jeg i tvivl om.. Peyote er så vidt jeg ved ulovlig i USA i hvert fald, og kun lovligt med særskilt tilladelse hvor de bruger den til religiøse cermonier..

(correct me if wrong)

Efter en hurtig søgning og et kig i listen over illegale euforiserende stoffer vil jeg komme med den konklusion, at alle meskalinholdige kakti tilsyneladende er legale. Inklusive lophophora williamsii (peyote).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kjær skrev:
BisMann skrev:
Kjær skrev:
simpzon skrev:

(correct me if wrong)

Efter en hurtig søgning og et kig i listen over illegale euforiserende stoffer vil jeg komme med den konklusion, at alle meskalinholdige kakti
tilsyneladende er legale. Inklusive lophophora williamsii (peyote).

Okay, rart at vide! :peace:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Kjær har ret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle mescalin cacti er lovlige, Peyote er dog kun lovlig mens den er levende. Tørrede Peyote knopper er ulovlige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke helt hvordan meskalinholdige kakti kan være lovlige når meskalin er på liste B over euforiserende stoffer. Eller hvordan Phalaris Arundinacae kan være lovligt, når det indeholder DMT som er ulovligt.

Her har vi narko-listen; http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/filarkiv/5198/euforiserende_stoffer.pdf

Hænger det sammen med at begge stoffer er placeret på liste B? Jeg troede kun liste B-stoffer var legale til medicinske formål, og det er de færreste der bruger meskalin og DMT til rene medicinske formål. Kan nogen med bedre indsigt i narko-bureaukratiet forklare mig hvordan det hænger sammen?

På forhånd tak.

Edit: Rettede linket - tak Kjær.

Senest rettet af Mecka 15 nov 2006 15:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Jeg forstår ikke helt hvordan meskalinholdige kakti kan være lovlige når meskalin er på liste B over euforiserende stoffer. Eller hvordan Phalaris Arundinacae kan være lovligt, når det indeholder DMT som er ulovligt.

Her har vi narko-listen; http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/filarkiv/5198/euforiserende_stoffer.pd

Hænger det sammen med at begge stoffer er placeret på liste B? Jeg troede kun liste B-stoffer var legale til medicinske formål, og det er de færreste der bruger meskalin og DMT til rene medicinske formål. Kan nogen med bedre indsigt i narko-bureaukratiet forklare mig hvordan det hænger sammen?

På forhånd tak.

Lige en rettelse: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/f ... toffer.pdf

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:

Her har vi narko-listen; http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/filarkiv/5198/euforiserende_stoffer.pdf

På forhånd tak.

Edit: Rettede linket - tak Kjær.

Det er jo heller ikke meskalinen der er lovlig, det er planten, og som du kan regne ud er brug af planten ulovligt..

der er ikke så meget der ? lad os nyde det mens vi stadig kan ;)[/i]

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bobbelmund skrev:
Det er jo heller ikke meskalinen der er lovlig, det er planten, og som du kan regne ud er brug af planten ulovligt..

Ahva? Dokumentation, tak! I Danmark er brug af noget som helst ikke ulovligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Bobbelmund skrev:

Ahva? Dokumentation, tak! I Danmark er brug af noget som helst ikke ulovligt.

værsågo'

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/f ... toffer.pdf

76. Meskalin (3,4,5-trimethoxyphenethylamin)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen vi er helt enige om at meskalin er på den liste, det var slet ikke det jeg spurgte om. Jeg tog nok bare din tekst lidt for bogstaveligt.

Medlem
Brugeravatar

Bobbelmund skrev:

Er der nogle herinde der har effaring med Rivea corymbosa (Ololiuhqui)
det siges de har sammen LSA effekt som HBWR, men giftindholdet skulle være 3x mindre..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]