Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 20:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Østerbronx
Jeg ved ikke om det har været diskuteret før. Og jeg undskylder for, ikke at kunne besidde søgefunktionen optimalt så jeg selv kunne søge på det glubske ord "Tranebærsaft". [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Men jeg spørger så jer, shamaner til råds nu.

Det forholder sig således, af en bekendt af mig har tænkt sig, at stoppe sit forbrug af urten. Han vil simpelthen ikke ryge mere, efter 12 år. Grundet forskellige former for psykoser. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Efterfølgende spurgte den gode mand mig så, om det kunne passe at tranebærsaft havde en god virkning, nu hvor man ville stoppe sit forbrug. Han mener, at have hørt det fra gode kilder. (jeg ved ikke specifikt hvad han tænkte på her om det var: sindet, kroppen, lysten, osv.) Jeg lovede, at vende tilbage med et muligt svar, som jeg muligvis kan trække fra jer. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Gode vibes og snefnug.

/Miamaja

Medlem

Jeg har ikke hørt om nogen effekt andet end mild antibiotisk virkning ved urinvejsinfektioner.

mvh

[ 07 Januar 2003: Besked ændret af: Nietzsche ]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Tranebærsaft bruges bl.a. når man skal "rense" sin krop for THC, men så skal man vel og mærke også drikke det hele tiden og igen 1-2 uger. Der var et program om det på TVDK2 for ikke så lang tid siden der netop handlede om hvordan man bl.a. kan blive THC-fri på en uge.....

CobZ!

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Danner man ikke melatonin, når solen skinner på en?

Jo. Mere info her: http://www.pharmaviva.com/mtl.htm

Dedikeret medlem

hash afvænning er for svage sjæle...

og tranebær juice/saft smager så elendigt, at det fatter man slet ikke ...

Lupulin det aktive stof i humleplanten kan købes, ekstraheret. og skulle virke søvndyssende, men det gør alkohol også så nap da bare et par pilsnere i stedet for ...

Medicin er til syge mennesker, man er ikke syg hvis man ikke kan sove... det er psykisk, hvorfor skulle man så snyde sig selv til at sove...

Medlem

@smurf Hvordan ved man, at det ikke er at snyde, når man afstår fra at ville snyde sig selv?! Med hvilken lineal måler man sin straighthed over for sig selv?

Jeg mener, at det er en god ide at gøre forskellige ting, for at man får noget søvn. Søvnløshed kan virkelig tære på de ressourcer, man ikke har, når man er søvnløs, fordi man ikke har ressourcer.... Det er jo en ond cirkel.
Dvs. jeg mener det samme som smurf. Søvnløshed er vel at betragte som et psykisk fænomen og ikke som egentlig sygdom. Derfor skal det jo alligevel tages alvorligt. Når jeg er søvnløs ved jeg ikke bare, at jeg ikke kan sove, men også at jeg har kørt for hårdt på og har glemt at passe på mig selv. Hvad gør jeg så? Passer på mig selv. Husker at gå ture at slappe af. Besøge venner. Biografoplevelser osv. + at jeg da også tager baldrian/humle tabletter og i slemme tilfælde kører jeg en periode på nogle dage med en halv til en hel Imovanetablet. Det kan i øvrigt betale sig at lære sig nogle afslapningsøvelser, selv om det kan tage nogle måneder før det rigtig virker.
Lang historie kort. Man skal vel ikke ignorere søvnløshed fordi det er "psykisk" eller hvad?!

mvh.

PS. Alkohol letter måske indsovningen, men giver en urolig søvn. At drikke alkohol for at sove er gammeldags og ikke hensigtsmæssigt.

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nietzsche:
@smurf Hvordan ved man, at det ikke er at snyde, når man afstår fra at ville snyde sig selv?! Med hvilken lineal måler man sin straighthed over for sig selv?

Jeg mener, at det er en god ide at gøre forskellige ting, for at man får noget søvn. Søvnløshed kan virkelig tære på de ressourcer, man ikke har, når man er søvnløs, fordi man ikke har ressourcer.... Det er jo en ond cirkel.
Dvs. jeg mener det samme som smurf. Søvnløshed er vel at betragte som et psykisk fænomen og ikke som egentlig sygdom. Derfor skal det jo alligevel tages alvorligt. Når jeg er søvnløs ved jeg ikke bare, at jeg ikke kan sove, men også at jeg har kørt for hårdt på og har glemt at passe på mig selv. Hvad gør jeg så? Passer på mig selv. Husker at gå ture at slappe af. Besøge venner. Biografoplevelser osv. + at jeg da også tager baldrian/humle tabletter og i slemme tilfælde kører jeg en periode på nogle dage med en halv til en hel Imovanetablet. Det kan i øvrigt betale sig at lære sig nogle afslapningsøvelser, selv om det kan tage nogle måneder før det rigtig virker.
Lang historie kort. Man skal vel ikke ignorere søvnløshed fordi det er "psykisk" eller hvad?!

mvh.

PS. Alkohol letter måske indsovningen, men giver en urolig søvn. At drikke alkohol for at sove er gammeldags og ikke hensigtsmæssigt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Men et glas rødvin er nu ikke helt i vejen til at indsove på, ovenikøbet ikke nær så usund som humlen er...

Anbefales iøvrigt også t gamle mensker med lettere søvnproblems,, og jeg har selv flere gange i mit liv, brugt t, i perioder med ophør at cannabis røg...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -*+[S3K]+*-:
Medicin er til syge mennesker, man er ikke syg hvis man ikke kan sove... det er psykisk, hvorfor skulle man så snyde sig selv til at sove...<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi at man gerne vil sove !??

Melatonin vil jeg ikke betegne som medicin, eftersom det er et biokemikalie, der allerede findes i din krop... det er effektivt til at "synkronisere" ens biologiske ur - sjovt nok er det et tryptamin. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

@Simone er humlen usund? jeg ved godt den skulle være vanedannende, men det er alk jo også. ??

mvh

PS håber muffedizzen er ok på at vi bruger tranebærtråden til diskussion af generel søvnløshed og selvbedrag [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Melatonin er særdeles effektivt, hvis man har søvnproblemer ved hash-afvænning.

Det er det biokemikalie som styrer din døgnrytme - desværre ulovligt i Europa, men kan købes i håndkøb i USA.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Humle og baldrian skulle også virke, det er beroligende planter som vil hjælpe på søvnbesvær og rastløshed.

Medlem

Mod søvnproblemer og smådepressivitet er lange gåture og kåd leg i sne garanteret også godt. Lys er godt.
@dex Danner man ikke melatonin, når solen skinner på en?

mvh

Junior medlem

Geografisk sted: Østerbronx
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nietzsche:
håber muffedizzen er ok på at vi bruger tranebærtråden til diskussion af generel søvnløshed og selvbedrag [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Oh, jo da. Jeg følger udviklingen på sidelinien. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Gode vibes.

/Forhenværende MiaMaja - nu MuffeDizze.

Dedikeret medlem

Alt hvad kroppen ikke selv producere, man stopper i hovedet, der fremkalder en kemisk reaktion i kroppen, som enten udløser kroppens egne stoffer eller hæmmer dem. det er vel at snyde sig selv, ved hjælp af sig selv og noget man indtager. hvis det kan lykkes med samme effekt som når man ikke snyder sig selv, er det jo fint, men det er bare svært at undgå forskellen når man så bliver nødt til at snyde sig selv igen og igen, til at sove, ved at drugge sig med sovemedicin.

når du indtager noget, laver det ubalance i dit system. derfor mener jeg at når du tager sovemedicin, er det at snyde sig selv, istedet for at finde udaf hvordan man sover uden....

er der nogle der ved noget om søvn herinde..? altså hvordan man sover i hvilke faser, og hvordan man opbygger en god søvnrytme ..?? det kunne være man skulle prøve at sætte sig ind i det istedet for at hælde sove medicin i hovedet, ikke at man ikke kan gøre det engang imellem, men hvis man skal have sovemedicin hverdag har man sgu et seriøst problem ...

Medlem

Jeg er enig smurf, man skal ikke snyde sig selv til ikke at finde årsagen til ens søvnbesvær. Dvs. hvis man kan finde årsagen eller er klar til at fatte den. Det kan vel være rimeligt svært at skulle indse, at man simpelthen har "dårlige nerver" eller har fucket nogle år af sit liv op eller trænger til en psykolog, man ikke har råd til osv. Tingene bliver hurtigt pisse komplicerede.

Du lyder meget puritansk og moralsk i din diagnose af selvsnyderiet. Alt hvad der ikke er 110% fornuftigt at putte i sin mund er vel "snyd" efter din model. F.eks. at æde en burger, for man kunne jo blive mæt med færre "bivirkninger"/forurening af kroppens balance ved at spise andre ting.

Søvn er taget op på diverse helse-sider og netdoktor.dk, så vidt jeg husker. De er dog sådan lidt +/-, fordi de er gode til at opstille alle mulige regler for hvad man skal og ikke skal. Jeg tog det alvorligt et stykke tid og det blev hurtigt uoverskueligt og kunstigt at tænke på ale de ting man skulle + at man ubevidst overtager temmelig meget ansvar for en funktion (søvn), der altså ikke ligger inden for den del af kroppens funktioner, som man sådan lige kan kontrollere og dressere på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
jeg har selv en del problemmer med at sove men det løser jeg ved at sige til mig selv at jeg er pissetræt (Det var et råd jeg fik herinde på et tidspunkt) og så blev jeg træt, altså efter at jeg havde sagt det i lang tid. Hvis man f.eks. tænker på om man nu kan sove, så bliver det lidt svært, fordi du ikke selv ved om du kan sove så dit sind bliver urolig og så kan du slet ikke sove.
Man behøver faktisk ikke at sove i særlig lang tid. Det er der blevet lavet undersøgelser om. Det var i P3 på et tidspunkt.
Albert Einstein sov kun ca. 5-10 min. om dagen. Han holdt sin assistents nøgle bundt, så når han tabte dem, så vågnene han af det.
Hvis det er helt galt, så smut ned til lægen og spørg om du ikke kan få nogle piller så du kan falde i søvn. Bare find på en eller anden grund. Hvis han så vil give dig nogle skal det være dem der hedder stilnox og ikke stilnoc. Hvis du æder en stilnox inden du går i seng og der efter ryger en lille koger og slukker lyset, så efter ca. 10-15 min. så begynder du at se hallu´er.
Du skal helst heller ikke ligge i din seng hele dagen og se fjerner, da det heller ikke er godt for din søvn, altså at du bare ligger i sengen!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]