<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nietzsche: @smurf Hvordan ved man, at det ikke er at snyde, når man afstår fra at ville snyde sig selv?! Med hvilken lineal måler man sin straighthed over for sig selv?
Jeg mener, at det er en god ide at gøre forskellige ting, for at man får noget søvn. Søvnløshed kan virkelig tære på de ressourcer, man ikke har, når man er søvnløs, fordi man ikke har ressourcer.... Det er jo en ond cirkel. Dvs. jeg mener det samme som smurf. Søvnløshed er vel at betragte som et psykisk fænomen og ikke som egentlig sygdom. Derfor skal det jo alligevel tages alvorligt. Når jeg er søvnløs ved jeg ikke bare, at jeg ikke kan sove, men også at jeg har kørt for hårdt på og har glemt at passe på mig selv. Hvad gør jeg så? Passer på mig selv. Husker at gå ture at slappe af. Besøge venner. Biografoplevelser osv. + at jeg da også tager baldrian/humle tabletter og i slemme tilfælde kører jeg en periode på nogle dage med en halv til en hel Imovanetablet. Det kan i øvrigt betale sig at lære sig nogle afslapningsøvelser, selv om det kan tage nogle måneder før det rigtig virker. Lang historie kort. Man skal vel ikke ignorere søvnløshed fordi det er "psykisk" eller hvad?!
mvh.
PS. Alkohol letter måske indsovningen, men giver en urolig søvn. At drikke alkohol for at sove er gammeldags og ikke hensigtsmæssigt.<HR></BLOCKQUOTE>
Men et glas rødvin er nu ikke helt i vejen til at indsove på, ovenikøbet ikke nær så usund som humlen er...
Anbefales iøvrigt også t gamle mensker med lettere søvnproblems,, og jeg har selv flere gange i mit liv, brugt t, i perioder med ophør at cannabis røg...
|