Hvis jeg ikke skulle anbefale svampe til nybegyndere ville det nok være en lav dosis (selvfølgelig) LSA frø. De kan købes lovligt over nettet. Det vil jeg mene er det billigste, det kommer selvfølgelig an på hvor man køber dem. på ebay kan man købe mange ting og sager, men jeg ved ikke hvor pålideligt, det er. Jeg ved dog at man kan se efter hvilken bedømmelse sælgerne har, og det giver en ide om hvor mange købere der er tilfredse.
Og for at være så nybegynder-venlig som mulig, ville jeg følge lakhippiens beskrivelse af et ekstrakt dog med en lavere dosering, hvilket ikke er særlig svært. (tak for den finde guide, som findes under triprapporter)
Jeg synes nemlig at en lav dosis LSA minder en del om en lav dosis svampe. jeg kastede dog op af frøene fordi jeg ikke lavede ekstrakt.
Hvis man absolut vil prøve salvia og gå imod al fornuft, skal det selvfølgelig være efter alle HR-kunstens regler, og med små doser. X5 ekstrakt eller almindelige blade er nok til at foretrække, x5 ekstraktet fordi man ikke behøver at ryge så meget plante materiale som standard, men man skal altså helts have en 0,01 grams vægt så man kan afveje nogle nøjagtige doser, igen kan ebay bruges, jeg fandt en til en 100 las.
jeg mener det er i retning af 200 til 500 microgram salvinorin A som man indtager for en dosis men check lige selv op på det, hvis jeg tager fejl.
basis viden og dosering kan findes på Erowid.org - husk at læse grundigt på lektien inden man gør noget.
og HR står der noget om i wikien, desuden har Dr. D lavet et topic til den første psychedeliske oplevelse
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540jeg gik måske lidt over gevind, men jeg håber det kan bruges. jeg gentager sådan set blot hvad jeg selv har læst mange gange efterhånden.
mvh.