Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: S. Divinorum
Medlem

Hej,

Har nu gået i noget tid og tænkt på at købe noget Salvia. Det tætteste jeg kommer på at have prøvet psykedelika er MDMA :roll: dvs at det ville blive mit første rigtige trip.

Ville egentlig bare have noget HR før jeg begiver mig ud i det, for har hørt mange historier om bad trips og virkelig intense oplevelser. Har dog også hørt om folk der har fået vildt meget ud af det :)

Jeg har tænkt mig at ryge det. Vil i anbefale at jeg køber noget ekstrakt eller blade? Hvis ekstrakt, hvilken styrke? Selvfølgelig starter jeg ud med en lav dose. Ville jeg godt kunne klare det uden en tripsitter, så længe jeg er i ordentligt setting?

Hvad kan jeg forvente af rusen? Har en idé, men gad gerne hvis nogen prøvede at forklare det lidt :)

På forhånd tak

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er nok ikke lige det svar du leder efter, men efter din erfaring at dømme burde du langt hellere finde et mindre ekstremt psykedelika at starte med. Salvia kan være for stor en mundfuld for selv erfarne psykedelikere...

Medlem

Hvad hvis jeg starter med lav dosis? Trippet varer jo trods alt kun 2-5 min. - ville det stadig være en dum idé? Har hørt om "psykedeliske newbies" der har haft gode oplevelser med det.

Jeg er klar på et meget intenst trip, og jeg er da godt klar over at det garanteret bliver mere underligt end jeg kan forestille mig, men jeg er klar på det :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
oh boy. you have no idea

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad vil i så anbefale til førstegangs brugere? Hvis man ser bort fra svampe....

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg ikke skulle anbefale svampe til nybegyndere ville det nok være en lav dosis (selvfølgelig) LSA frø. De kan købes lovligt over nettet. Det vil jeg mene er det billigste, det kommer selvfølgelig an på hvor man køber dem. på ebay kan man købe mange ting og sager, men jeg ved ikke hvor pålideligt, det er. Jeg ved dog at man kan se efter hvilken bedømmelse sælgerne har, og det giver en ide om hvor mange købere der er tilfredse.
Og for at være så nybegynder-venlig som mulig, ville jeg følge lakhippiens beskrivelse af et ekstrakt dog med en lavere dosering, hvilket ikke er særlig svært. (tak for den finde guide, som findes under triprapporter)
Jeg synes nemlig at en lav dosis LSA minder en del om en lav dosis svampe. jeg kastede dog op af frøene fordi jeg ikke lavede ekstrakt.

Hvis man absolut vil prøve salvia og gå imod al fornuft, skal det selvfølgelig være efter alle HR-kunstens regler, og med små doser. X5 ekstrakt eller almindelige blade er nok til at foretrække, x5 ekstraktet fordi man ikke behøver at ryge så meget plante materiale som standard, men man skal altså helts have en 0,01 grams vægt så man kan afveje nogle nøjagtige doser, igen kan ebay bruges, jeg fandt en til en 100 las.
jeg mener det er i retning af 200 til 500 microgram salvinorin A som man indtager for en dosis men check lige selv op på det, hvis jeg tager fejl.

basis viden og dosering kan findes på Erowid.org - husk at læse grundigt på lektien inden man gør noget.
og HR står der noget om i wikien, desuden har Dr. D lavet et topic til den første psychedeliske oplevelse
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

jeg gik måske lidt over gevind, men jeg håber det kan bruges. jeg gentager sådan set blot hvad jeg selv har læst mange gange efterhånden.
mvh.

Medlem

Halugenlampe skrev:
oh boy. you have no idea

Godt observeret, du er da helt speciel... :roll:

Du er mere end velkommen til at forklare hvad du mener. Hvis du altså ikke bare skrev dit indlæg for at føle dig overlegen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ville foreslå at læse den salvia brugerguide på dansk, som du kan finde når du søger på salvia divinorum på google.dk :gud:

Medlem

Geografisk sted: CPH
http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf

- Den danske guide frikadellehans nævte.
Læs den, den er fyldt med gode oplysninger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil nu mene at du sagtens kan snuse lidt til salvien, det kræver blot at du informerer dig temmelig godt omkring hvad du kan forvente og læser nogle oplevelser af andre der har prøvet den før. Det skulle dog på ingen måde kunne ruste en til at kapére rejsen, i følge folk der har kendskab til den. En af de karakteristiske ting ved S. divinorum er netop at man som regel frarøves hukommelsen om at have indtaget en agent der har banet vej for oplevelsen. Mange drager en parallel mellem 'salvia-space' og drømmeland, og som bekendt er der heller ikke meget bevidsthed om den vågne bevidsthed fra drømmebevidstheden.

Men men men.. det jeg vil frem til er, som du selv er inde på, at du kan gå rimeligt sikkert frem ved at have en erfaren person ved siden af som ved hvad det vil sige at være "salviet" og som kender de guidelines det medfører for en tripsitter.

Du kan evt. læse den tråd jeg har oprettet: Overrasket over salvia divinorums potens og anvendelse der er lidt spekulationer og erfaringer fra førstegangsbrugere og vi er lidt inde på rygning af tørrede blade, altså ingen stærke ekstrakter.

Pøj pøj!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Sad lige og kom til og tænke på noget, normalt snakker alle om at det er bedst og ryge salvia på bong, og har også læst den danske guide som vincent linker til.
Men men, jeg sad også lige og læste en triprapport hvor det er at salvia'en bliver røget i joint hvorved at de fik samme effekt, men at den kom langsommere og mere behagligt end hvis man røg det på bong? Denne triprapport er desværre forsvundet her fra siden af.

Nogen der kan be eller afkræfte at man også kan ryge salvia på joints?

Dedikeret medlem

Skou skrev:
Nogen der kan be eller afkræfte at man også kan ryge salvia på joints?

Joints skulle ikke være godt, da salviaen helst skal indtages så hurtigt som muligt. En joint tager typisk 5-10 minutter at ryge. Det samme som et salvia trip typisk varer. :) Det vil sige at effekten ikke bliver særligt god/måske ikke eksisterende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fik min pakke fra Holland igår så endte med at min og en ven lige måtte prøve det i en joint, så vi lavede en go salvia joint plus lidt go ryger. Vi satte så en lighter lige udenfor gløden for og varme den op, plus vi holdte røgen nede i de 30 sek, men når vi så skulle udånde røgen tog vi så et nyt stort hvæs og sådan blev vi ved hele jointen igennem, men efter vi havde røget en halv joint sad vi begge to med det sygeste fastsiddende smil, hvorefter vi så begge flækker helt sammen af grin, sådan står det så på i 5-10 min, men der var ingen af os der kunne forklare hvorfor.
Så en smule virkning fandt jeg da ud af det havde, det skal så siges at det er alm blade.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Du kan godt få en moderat effekt ud af at ryge almindelige Salvia blade i en joint. Men at sammenligne den effekt du får på den måde med at ryge et ekstrakt i en bong kan du ikke, der er et kvantespring til forskel på de to trips.
Om hvorvidt du skal vente med at forsøge at bryde igennem på Salvia til du er blevet en garvet psykonaut er jeg ikke helt enig med folk i, min egen erfaring med Salvia har været at man ikke har en levende chance for at kontrollere trippet når først man er brudt igennem. Det store spørgsmål er hvordan du vil håndtere det bagefter skulle trippet være en ubehagelig oplevelse, en mere garvet person vil nok have flere "redskaber" i rygsækken til at håndtere sådan en oplevelse, og generelt tage det hele med lidt mere ro, men i sidste ende er det et spørgsmål om personlighed og psyke.
I sidste ende er det vigtigeste at du får læst godt op på emnet, og at du er klar over at selv om trippet er ganske kort, kan den oplevelse du får være så ekstremt intenst at det føles som hele tusinder af år du har været væk, og at du for guds skyld skal have en ædru tripsitter ved hånden da du godt kan begynde at gå rundt mens du er påvirket og lave en del lort.
Så god læselyst, og god fornøjelse

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har taget LSD og svampe i gode mængder før og har næsten altid fået en masse positivt med ud af trippet, eller fundet mig selv på en ny måde hvis man kan sige det sådan. Så må da sige at jeg ser mig selv som en garvet psykonaut.
Har læst op på Salvia her de sidste 2 måneder fordi at jeg har en naturlig respekt for stoffer og deres virkning.
Men grunden til at jeg købte blade var også at jeg lige ville se og føle Salvia lidt an inden jeg springer ud i den dybe ende med et ekstrakt på bong

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det lyder som en god ide. Generelt skal du dog nok være indstillet på at den oplevelse du får af at bryde igennem på Salvia på ingen måder kan sammenlignes med noget andet du har prøvet før. Mange beskriver tit oplevelsen som mærkelig og bizar - for bizar til at det er noget de har lyst til at gentage igen, og så igen er der andre der bliver helt bidt af oplevelsen ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Glæder mig også til at jeg får bestilt et ekstrakt hjem :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg røg det i går for første gang.
Et intens 30 minutters trip hvor jeg ikke rigtig fattede hvor jeg var henne.
Jeg røg det i en spand, og det vil jeg gerne foreslå folk at prøve.
Jeg havde et godt trip, men jeg er ikke så sikker på mine venner havde, altså udover det uundgåelige grineflip

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var faktisk en super god idé du kom med der :)
Var det alm blade eller var det ekstrakt du røg på spand?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Skou skrev:
Det var faktisk en super god idé du kom med der :)
Var det alm blade eller var det ekstrakt du røg på spand?

Det var et 5x ekstrakt jeg røg.

Jeg har siden været rundt i forskellige headshops, jeg bor i Dublin og salvia er lovligt her, og har forsøgt mig med alt mellem 20x og 40x - 40x var sgu overdrevent.
Jeg kan kun foreslå folk at starte på et lavt ekstrakt (5x) og ryge det på metalpibe eller i spand. Hvis man så kan lide det er der absolut ikke nogen grund til at lade vær med at forhøje.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]