Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Hej Psychedelia.
Jeg og en kammerat havde besluttet os for at vi skulle prøve meskalin for første gang. Vi havde en god ven til at være tripsitter og stedet dette skulle foregå, var i et sommerhus som men vens forældre ejer.
Vi havde printet Ali’s guide til hvordan man skulle koge meskalinen ud af kaktuskødet, og den fulgte vi til punkt og prikke. Ingen ris til denne guide, kun ros, den hjalp os godt igennem kogningen, og var meget brugbar for to som aldrig havde prøvet at trække meskalin ud af kaktus før. Jeg havde ydermere kopieret nogle indlæg som jeg følte måske kunne drages nytte af under trippet.

Vi har begge spist både svampe og lsd, efterhånden er det blevet til mange gange, og vi synes vi godt kunne begive os ud i meskalinens verden, vi følte vi var klar og vi var godt udrustet med de andre psykedeliske trips vi har på bagen.

Jeg har selv haft det dårligt i et stykke tid og jeg aner faktisk ikke hvorfor, men så vidt jeg erindrer har jeg læst et sted at man kunne udforske sig selv, og måske få svar på hvorfor jeg havde det dårligt, så jeg havde også en plan/mening med dette trip.

Alt var klart og tilrettelagt, vi kørte op til sommerhuset. Jeg brugte 9 timer foran komfuret, derefter delte vi de 100 gram tørrede p. torch som vi havde lavet afkog af, jeg måtte ligge mig ned på en madras og kæmpe mod mavesmerter og kvalmen i 1½ time.

Det er så her filmen knækker for mig, for det eneste jeg får ud af det her, er svampe og lsd lignende effekt, og hvis jeg har brugt 9 timer foran komfuret, kæmpet mod mavepine og kvalme, for bare at opleve det samme som man kan på to andre psykedeliske stoffer som ikke kræver den store forberedelse så synes jeg ikke det er det værd.

Jeg føler mig skuffet, jeg er ikke tilfreds med det trip jeg fik, og jeg ved godt man ikke kan vide hvordan det virker på ens eget hoved, men havde da regnet med at det var lidt mere intenst og mere spirituelt end svampe, det var i hvert fald det indtryk jeg havde fået af information fra nettet. Jeg havde fået det indtryk at det ville være meget mere intenst og man ville kunne få svar på ting, hvis man havde valgt sig et målrettet trip.

Er det bare det man kan forvente på meskalin, eller er det værd at forsøge sig igen? Forstå mig ret, jeg vil hellere spise en omgang svampe, end jeg vil bruge 9 timer foran komfuret, have ondt i maven og kæmpe mod kvalmen, hvis jeg kan få samme effekt ved svampe.

Jeg vil i hvert fald sige, at jeg ikke synes det var 9 timer foran komfuret værd, og de 1½ times kamp mod kvalmen værd.

Er der nogen der kan give mig nogle svar eller fortælle mig om det bare er det man kan forvente sig af meskalin, eller skal jeg prøve forsøge mig igen? Jeg søger nemlig noget der er lidt mere dybdegående i ens underbevidsthed eller hvad man kan sige, jeg vil gerne have svar på hvorfor jeg måske har det dårligt for tiden, for jeg ved det ikke selv.

På forhånd tak.
Trixz

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Lyder mærkeligt at i ikke har fået effekt af 50g peruvian pr. person. Men meskalin har det med at være enten eller... Enten bryder man igennem, eller også gør man ikke

Jeg blev også selv skuffet første og anden gang, men når man bryder igennem er man ikke i tvivl!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har desværre ingen erfaring med meskalin, men deler samme opfattelse som dig; at det skulle være en del mere intenst end f.eks. svampe.

Hvad med din trip-buddy? Var han ligeså skuffet?

Citat:
Jeg søger nemlig noget der er lidt mere dybdegående i ens underbevidsthed eller hvad man kan sige, jeg vil gerne have svar på hvorfor jeg måske har det dårligt for tiden, for jeg ved det ikke selv.

Ayahuasca - Dette er ingen opfordring!
Har ej heller erfaring med dette, men det er det "mest spirituelle" jeg lige kan komme i tanker om :)

Hvis du af ukendte årsager har det (mentalt går jeg ud fra) dårligt, vil jeg mene at psykedelier er et forkert sted at starte. Måske kunne du være uheldig at vågne efter dit trip med en stærk forværring af din mentale tilstand.

Pas på dig selv m8 ;)

//blazR

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Lyder mærkeligt at i ikke har fået effekt af 50g peruvian pr. person. Men meskalin har det med at være enten eller... Enten bryder man igennem, eller også gør man ikke

Jeg blev også selv skuffet første og anden gang, men når man bryder igennem er man ikke i tvivl!

Ja, jeg var også rigtig skuffet, da jeg havde tilbragt de 9 timer foran komfuret, og jeg var så spændt på at prøve et nyt trip.

Jeg har det bare sådan, at lige nu er jeg i tvivl om jeg gider bruge samme tid og krafter, på måske at blive skuffet igen.

For ikke at tale om den modbydelige smag meskalin har :shock:

blazR skrev:
Jeg har desværre ingen erfaring med meskalin, men deler samme opfattelse som dig; at det skulle være en del mere intenst end f.eks. svampe.

Hvad med din trip-buddy? Var han ligeså skuffet?

Citat:
Jeg søger nemlig noget der er lidt mere dybdegående i ens underbevidsthed eller hvad man kan sige, jeg vil gerne have svar på hvorfor jeg måske har det dårligt for tiden, for jeg ved det ikke selv.

Ayahuasca - Dette er ingen opfordring!
Har ej heller erfaring med dette, men det er det "mest spirituelle" jeg lige kan komme i tanker om :)

Hvis du af ukendte årsager har det (mentalt går jeg ud fra) dårligt, vil jeg mene at psykedelier er et forkert sted at starte. Måske kunne du være uheldig at vågne efter dit trip med en stærk forværring af din mentale tilstand.

Pas på dig selv m8 ;)

//blazR

Ja, min mate var ligeså skuffet, ingen af os kunne mærke meget mere end et mildt svamptrip for at sige det ligeud.

Føler bare der er noget som nager mig, som jeg ikke rigtig ved hvad er, og jeg mener at have læst et sted her på psychedelia.dk at man kunne udforske sig selv på meskalintrip. Det er ikke sådan at jeg er helt ude i tovene psykisk, ellers ville jeg heller ikke begive mig ud i et trip :)

Du må også passe på dig selv mate :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Citat:
Ja, min mate var ligeså skuffet, ingen af os kunne mærke meget mere end et mildt svamptrip for at sige det ligeud.

Føler bare der er noget som nager mig, som jeg ikke rigtig ved hvad er, og jeg mener at have læst et sted her på psychedelia.dk at man kunne udforske sig selv på meskalintrip. Det er ikke sådan at jeg er helt ude i tovene psykisk, ellers ville jeg heller ikke begive mig ud i et trip Smile

Det lyder ufatteligt trist i mine øre. Jeg har selv oplevet med bl.a svampe og hash at det ikke har givet nogen virkning på mig de første par gange.

Smid opskriften i ansigtet på en der falder naturligt ind i et køkken, og prøv igen ;)

:lol:

HR kan vi ikke få for meget af

//blazR :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

blazR skrev:
Citat:

Føler bare der er noget som nager mig, som jeg ikke rigtig ved hvad er, og jeg mener at have læst et sted her på psychedelia.dk at man kunne udforske sig selv på meskalintrip. Det er ikke sådan at jeg er helt ude i tovene psykisk, ellers ville jeg heller ikke begive mig ud i et trip Smile

Det lyder ufatteligt trist i mine øre. Jeg har selv oplevet med bl.a svampe og hash at det ikke har givet nogen virkning på mig de første par gange.

Smid opskriften i ansigtet på en der falder naturligt ind i et køkken, og prøv igen ;)

:lol:

HR kan vi ikke få for meget af

//blazR :twisted:

Hehe , det er skam ikke fordi jeg ikke er fjong i et køkken, var pave stolt da jeg stod med det nedkogte stads og viste min ven det. :D

En anden ven, har sagt han nok skal lave noget nyt en dag, så har jeg sagt jeg nok skal være med, jeg vil bare ikke stå i et køkken 9 timer igen også blive så skuffet :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Folk har fået udemærket trip af at pulverisere og indtage i div. væsker...

Bare ikke mig, men dose har ikke været optimal... Men det var da måske værd at prøve?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Bare ikke mig, men dose har ikke været optimal... Men det var da måske værd at prøve?

Ja, det var måske en idé, kunne man ikke også pulverisere og fylde det i nogen kapsler af en art?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Trixz skrev:
Xpert skrev:

Ja, det var måske en idé, kunne man ikke også pulverisere og fylde det i nogen kapsler af en art?

Ja, det kan du godt men det bliver til ret mange kapsler. Jeg vil skyde på 100+ og det er nok ikke det fedeste at skulle indtage.
Du kan jo selvfølgelig smide dem i en skål med sukker og mælk.
"Prøv den Kellog's All-Wack. Nothing but corn and mescaline."
Hvis en af jer har lidt erfaring med kemi kan i forsøge jer med et A/B-ekstrakt og få meskalinen ud på saltform istedet, så kan det være i en kapsel.
Der er guides i Alkymistens et sted...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
min erfaring med mesc- er genial. har prøvet det en del gange. men som sagt variere indholdet af mescalin i de forskellige kaktus. aldrig en der er den samme som den ved siden af. gro forhold. lys osv. der er mange ting der spiller ind. igen set og sitting, og måske for stor iver efter et gennembrud. kan sænke ens tur, netop fordi man har for mange forventninger til at SÅDAN og SÅDAN har jeg læst/lært at det skal virke. NEj det er helt op til det enkelte bryg af hvordan det virker. vil så også sige at 9 timer er for langtid at bruge på sit nedkog. 5 timer er fint fint. ellers kan man altid have gang i flere gryder. eller sørge for at pulverisere sit produkt fuldstændigt og hurtigere få et vand ekstrakt. der findes mange triks i et køkken der kan gøre tricket til at forkorte kognins tiden, EVT en tryk koger, har aldrig prøvet men det burde få varme graderne op. og gøre "kødet" mere mørt på hurtigere tid.

aldrig lade sig skuffe af en fiasko.

derfor vi har frisko.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Champost skrev:
min erfaring med mesc- er genial. har prøvet det en del gange. men som sagt variere indholdet af mescalin i de forskellige kaktus. aldrig en der er den samme som den ved siden af. gro forhold. lys osv. der er mange ting der spiller ind. igen set og sitting, og måske for stor iver efter et gennembrud. kan sænke ens tur, netop fordi man har for mange forventninger til at SÅDAN og SÅDAN har jeg læst/lært at det skal virke. NEj det er helt op til det enkelte bryg af hvordan det virker. vil så også sige at 9 timer er for langtid at bruge på sit nedkog. 5 timer er fint fint. ellers kan man altid have gang i flere gryder. eller sørge for at pulverisere sit produkt fuldstændigt og hurtigere få et vand ekstrakt. der findes mange triks i et køkken der kan gøre tricket til at forkorte kognins tiden, EVT en tryk koger, har aldrig prøvet men det burde få varme graderne op. og gøre "kødet" mere mørt på hurtigere tid.

aldrig lade sig skuffe af en fiasko.

derfor vi har frisko.

Det er nok heller ikke sidste gang jeg prøver meskalin, men jeg synes da jeg alligevel har lov til at udtrykke min skuffelse over ikke at få et gennembrud, mener også jeg har nævnt at man selvfølgelig ikke kan forvente trippet ud fra andres triprapporter, da alle mennesker er individuelle og forskellige, mener jeg også jeg skrev i det aller første indlæg :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Trixz skrev:
Jeg føler mig skuffet, jeg er ikke tilfreds med det trip jeg fik, og jeg ved godt man ikke kan vide hvordan det virker på ens eget hoved, men havde da regnet med at det var lidt mere intenst og mere spirituelt end svampe, det var i hvert fald det indtryk jeg havde fået af information fra nettet. Jeg havde fået det indtryk at det ville være meget mere intenst og man ville kunne få svar på ting, hvis man havde valgt sig et målrettet trip.

Er det bare det man kan forvente på meskalin, eller er det værd at forsøge sig igen? Forstå mig ret, jeg vil hellere spise en omgang svampe, end jeg vil bruge 9 timer foran komfuret, have ondt i maven og kæmpe mod kvalmen, hvis jeg kan få samme effekt ved svampe.

Det er vel ikke bare "det" man kan forvente på meskalin, når der er masser af triprapporter som vidner om noget andet.

Ikke for at bitche, men jeg synes du får sagt ligelovligt mange gange at du ikke gider at prøve igen, fordi det tog 9 timer i køkkenet og bla bla.. -Oq så VIRKEDE DET KUN SOM LSD ELLER SVAMPE!
-Hjammen kære ven, LSD og svampe er da også seriøse psykedeliske agenter, som kan vise dig de mest vidunderlige ting du spørger om!
Prøv med lidt ydmyghed næste gang (også over for svampe og LSD, -de kan mere end du åbenbart ved). Så kan det være der sker ting og sager.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Kys til Fanny.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Trixz skrev:

Det er vel ikke bare "det" man kan forvente på meskalin, når der er masser af triprapporter som vidner om noget andet.

Ikke for at bitche, men jeg synes du får sagt ligelovligt mange gange at du ikke gider at prøve igen, fordi det tog 9 timer i køkkenet og bla bla.. -Oq så VIRKEDE DET KUN SOM LSD ELLER SVAMPE!
-Hjammen kære ven, LSD og svampe er da også seriøse psykedeliske agenter, som kan vise dig de mest vidunderlige ting du spørger om!
Prøv med lidt ydmyghed næste gang (også over for svampe og LSD, -de kan mere end du åbenbart ved). Så kan det være der sker ting og sager.

Hilsen Fanny

Havde regnet med noget andet. Jeg ved godt at svampe og lsd ikke er legetøj, men som du selv nævner at triprapporter vidner om at der kan ske andre ting og sager, så må du da kunne forstå at jeg blev skuffet over at det ikke blev helt som forventet? Men det er uddebateret og det er bare at prøve det igen og håbe jeg bryder igennnem der. Deusden, skulle det ikke være ment som om at jeg ikke nærer stor repsekt for både lsd og svampe, for det gør jeg.

Tak for forskellig respons, og jeg vil klart tage det med at være ydmyg op til overvejelse næste gang jeg skal trippe meskalin.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Lige et lille råd: måske skulle du prøve at holde trippet udenfor til sommer, med bål og telt, osv. Det er min erfaring at meskalin bedst folder sig ud i naturen og jeg kunne ikke forestille mig at tage det et andet sted.
Jeg har selv prøvet det to gange. Den første gang blev jeg skubbet helt ud over kanten og havnede et sted som var langt ud over hvad andre psykedelika nogensinde havde fået mig til at rejse. Den anden gang fik jeg drukket for lidt, og dette trip var "kun" som svampe/LSD.
Jeg tror settingen delvist spiller en rolle i hvor langt man kommer, men det kan også være at du bare ikke fik nok til at ryge ud over plateauet. Mit indtryk er, at der er to plateauér (og sikkert flere hvis man tager mere!): Det første er det meget velkendte psykedeliske verden som man møder på et gram cubensis. På dette plateau ved man stadig nogenlunde hvordan verden er, ting er faste men meget levende og energifyldte.
På det næste plateau ryger man ud over kanten til denne verden som vi kender den, og havner i noget som mest af alt kan minde om en mellemverden hvorfra alle dimensioner udspringer fra. Dette sted, føltes for mig som et mere virkeligt sted, end noget sted i denne verden.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Lige et lille råd: måske skulle du prøve at holde trippet udenfor til sommer, med bål og telt, osv. Det er min erfaring at meskalin bedst folder sig ud i naturen og jeg kunne ikke forestille mig at tage det et andet sted.
Jeg har selv prøvet det to gange. Den første gang blev jeg skubbet helt ud over kanten og havnede et sted som var langt ud over hvad andre psykedelika nogensinde havde fået mig til at rejse. Den anden gang fik jeg drukket for lidt, og dette trip var "kun" som svampe/LSD.
Jeg tror settingen delvist spiller en rolle i hvor langt man kommer, men det kan også være at du bare ikke fik nok til at ryge ud over plateauet. Mit indtryk er, at der er to plateauér (og sikkert flere hvis man tager mere!): Det første er det meget velkendte psykedeliske verden som man møder på et gram cubensis. På dette plateau ved man stadig nogenlunde hvordan verden er, ting er faste men meget levende og energifyldte.
På det næste plateau ryger man ud over kanten til denne verden som vi kender den, og havner i noget som mest af alt kan minde om en mellemverden hvorfra alle dimensioner udspringer fra. Dette sted, føltes for mig som et mere virkeligt sted, end noget sted i denne verden.

Hilsen Fanny

Jamen, mange tak for de vise ord Fanny, det vil jeg klart tage til mig og til sommer vil det sikkert blive brugt. Ja , det kan godt være jeg ikke fik nok til at ryge ud over kanten, men den dag skal jo nok komme før eller siden, håber jeg . :).

Jeg er selv af den opfattelse at psykedeliske stoffer bedst udfolder sig udenfor, der er ikke noget smukkere end at stå udenfor midt om natten på et lsd trip og det hele bare er et virvar af smukke farver. Håber du forstår hvad jeg mener :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]