Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 04:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hello guys and girls.

Jeg har haft denne forunderlige planteven i mit hjem i nogle måneder nu, den har cirkuleret lidt rundt i "kredsen" i noget tid nu og venner har delt stiklinger og tørrede blade ud lidt hist og her. Særligt en af mine venner hvis plante har skudt overraskende i vejret trods meget sparsom lyskilde og lille potte, hvilket har resulteret i en distribuering af de tørrede blade (hvilke jeg faktisk troede var umulige at opnå effekt på uden ekstraktering).
The point is at det er skyllet lidt ind med oplevelser fra bekendte som ikke normalt er de store psychedelic heads, hvilket er ret fascinerende fordi den korte men intense rus/rejse/oplevelse virker betryggende på nogle der ikke umiddelbart er klar på at begive sig ud i de længerevarende trips som LSD, psilocybin osv.

Først løftede jeg ikke et øjenbryn da min ven med den succesfulde salviavækst nævnte at han havde 'loads of leaves' til at ligge og tørre men det viste sig at jeg havde været ignorant for en af hans venner fra hans hold rapporterede over sms en ellers almindelig eftermiddag:
"okay salvia er virkelig underligt. jeg har lige været en plante!"
Jeg ved at vedkommende her ellers ikke gør i psykedeliske ting og da for så vidt heller ikke stoffer som sådan, så det var på en eller anden vis enormt rørende at salvia ikke skåner nogen for et indblik i hendes yderst sære univers som hun åbner op for.
Jeg hørte ad hvordan han havde indtaget den og han sagde at han bare havde røget et halvt gram tørrede blade i en majspibe ( :D ) så jeg fik lige pludselig mod på at gå i gang med selv at ligge blade til side fra min egen stikling. Ekstrakter skræmmer mig tit en smule og jeg finder det ikke nær så charmerende som at kunne plukke et blad direkte fra planten og ryge det. (Bl.a. derfor jeg også helst tyr til pot og ikke hash)

Her er et par billeder fra min vens stiklingefabrik fra i sommers hvor de stadig var små men åh så grønne og skønne:
BilledeBillede

Sidste weekend fik en af mine gode venner pludselig blod på tanden og tog sig en salvia tur som resulterede i "en underlig ud-af-kroppen rejse med kontakt til en form for højere nærmest skizofren/manipulerende kraft og en oplevelse af 2 eller 3 andre 'skabninger' som også befandt sig samme sted" - det skal siges at dette var på 0,5 gr. tørrede ubehandlede blade røget i pibe med alm. lighter! Oplevelsen var enormt overvældende for ham og han gav udtryk for at han skulle bruge lidt tid (hovedsagligt dagen efter) til ligesom at fordøje oplevelsen.

Nu her til aften tog min bror turen med 0,3 gram tørrede blade - han insisterede på at tage turen alene uden sitter men jeg tilbød at han kunne banke på væggen ind til mig hvis situationen blev (helt) ude af kontrol. :wink:
Der gik 2-3 timer hvor jeg ikke hørte en lyd fra hans del af huset hvorefter han kom ind til mig med store klare øjne og en ubeskrivelig afbalanceret og harmonisk udstråling. Han havde haft en sær oplevelse, som han vil forklare mig om i morgen over morgenkaffen, også med følelsen af 3 andre 'skabninger/sjæle/væsener' i samme "rum" som ham selv efterfulgt af en dyb søvn.

Jeg tænkte at jeg ville ind og læse lidt om Salvia divinorums effekt på de opioide receptorer da jeg er ret fascineret af alle de shamanistiske kriterier den plante opfylder: bedøver kroppen og sender sindet/sjælen ind i en drømmelignende men yderst psykedelisk tilstand med kontakt til andre intelligensformer/ånder/bevidstheder/skabinger.
Bottomline af denne tråd er egentlig et link jeg faldt over på sagewisdom.org omkring Salvia til behandling af depression og spirituelle kriser. Jeg tillader mig at citére fra artiklen:
Citat:
During a review consultation some 7 months after discontinuing cognitive-behavioural therapy Ms. G claimed to have found relief from her symptoms of depression with use of the herb salvia divinorum sourced through a mail-order herbal supplier. A HAM-D score of 2 confirmed remission of her symptoms of depression at this time. Ms. G claims that she discovered its antidepressant effects accidentally after smoking the herb and had later developed a method of oral consumption which she claimed maintained its antidepressant effects even after she abstained from using it for up to a week.

Despite being cautioned against use of a herb whose safety profile was unknown, she has continued to use a preparation of salvia divinorum leaves taken as an oral dose of 2-3 leaves (1/2 to 3/4 of a gram of leaf material) three times per week (the leaves are chewed and held in the mouth for 15-30 minutes). During this period she has continued to show a total remission of her symptoms of depression according to HAM-D scores in the range of 0-2 and has maintained this improvement for the last 6 months, showing no signs of relapse and reporting only minimal side effects, such as occasional lightheadedness for up to 1 hour after using the herb.

Ms. G volunteered that she has also benefited from occasional intoxicating oral doses of salvia divinorum, consisting of from 8-16 leaves of the herb (approximately 2 to 4 grams), claiming that this herb had engendered a kind of "psychospiritual" awakening, characterized by the discovery of the depth of her sense of self, greater self-confidence, increased feelings of intuitive wisdom and "connectedness to nature."

Det er både spændende at se en person som tør kaste sig lidt ud i nogle personlige eksperimenter da man virkelig kan blive forvirret af al den info og de personlige erfaringer, oplevelser og opfordringer der driver rundt på det store net. Det er fedt at se nogle foreslag til doseringer ved oral/sublingual(?) indtagelse og at hun oplever en vedvarende effekt flere dage efter indtagelsen.

Til sidst skal det nævnes at jeg endnu ikke selv har det store kendskab til planten (endnu!) - jeg har i mine tidligere psykonautdage røget alt fra 40x ekstrakt på bong til svage ekstrakter og blade i pibe, hver gang uden effekt. Jeg tror måske hun har skånet mig for mødet med hende, for set i bakspejlet tror jeg virkelig ikke jeg har været klar på det tidspunkt/sted jeg har indtaget den. Jeg har fået et helt andet billede af planten og dens effekt efter at have fulgt den fra stikling til vindueskarmskæmpe og til sidst hvad den gør når den introduceres til en hominid-hjerne. Jeg vil bruge denne tråd til at holde jer update med mine oplevelser med planten - både i indre og ydre verden. Men kan godt kalde mig helt på bar bund hvad angår personlig erfaring med den, så måske det kunne være gavnligt for jer ligeledes grønne (got that? 8) ) brugere derude.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder godt nok til at være en fantastisk plante du har der. Jeg kunne godt tænke mig selv af få sådan en plante, men det må vente til jeg er blevet lidt mere erfaren.

Jeg glæder mig til at høre mere om dine oplevelser med salvia ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Tak for tråden! Jeg står selv og skal til at lege med denne plante, den skal lige dyrkes op først, så det er da rigtig godt. Jeg har selv været i tvivl om der har været effekt fra de ubehandlede blade, internettet hævder både pros 'n cons omkring det. Spændende, spændende, følger med af bedste evne

And

Medlem
Brugeravatar

Fed tråd! Lækkert med en masse information - og især noget om en plante, man selv dyrker!

Medlem
Brugeravatar

Er der ingen her, der har skaffet jeres planter fra nettet. Eller har I bare allesammen gode venner?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Vi er allesammen gode venner. Og det er ikke tilladt at diskutere anskaffelse af rusmidler her. :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ja, det er egentligt lidt sørgeligt, Birkes. Vi kender allesammen hinanden, og kan skaffe ALT narko der findes. Du er faktisk den eneste der ikke er med i fællesskabet.

Medlem
Brugeravatar

I bruger cheats, det er sikkert. Må man godt diskutere anskaffelse af venner? Jeg gad hel vildt godt have nogen, og jeg har brugt søgefunktionen og google og alt muligt. plz help!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Planten er ikke lovlig i DK skal det siges til jer der slet ikke/eller meget svagt kender til den. Den er til at finde på nettet men det er ikke alle der vil shippe til DK.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som det allerede er understreget:
SALVIA ER ULOVLIGT OG DET ER IKKE TILLADT AT BRUGE PSYCHEDELIA TIL ANSKAFFELSE AF NOGEN FORMER FOR RUSMIDLER!

Junior medlem

sorry

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

No problemo, men husk at læse regelsættet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er ærgeligt det skal være sådan men I kan se hvor stor indflydelse medierne har på politikerne, se bare hele det hype der er vedr. youtube-videoerne af folk der ikke har sat sig ind i hvad salvia divinorum egentlig er og bare ranter løs med "This is fucking legal and it's the most crazy shit you'll ever come across! Look at this guy, he's trippin' out maaan!"

Hvad kunne de ikke få ud af denne tråd hvis vi begyndte at distribuere stiklinger til alle mand?
BT: "Netside uddeler ulovlige planter med LSD-lignende virkning"

Medlem
Brugeravatar

Tror jeg smider mit indlæg under triprapporter, ikke så relevant her måske.

Senest rettet af Psilonautimus 31 jan 2009 04:54, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

InnerNetExplorer skrev:
Til sidst skal det nævnes at jeg endnu ikke selv har det store kendskab til planten (endnu!) - jeg har i mine tidligere psykonautdage røget alt fra 40x ekstrakt på bong til svage ekstrakter og blade i pibe, hver gang uden effekt. Jeg tror måske hun har skånet mig for mødet med hende, for set i bakspejlet tror jeg virkelig ikke jeg har været klar på det tidspunkt/sted jeg har indtaget den. Jeg har fået et helt andet billede af planten og dens effekt efter at have fulgt den fra stikling til vindueskarmskæmpe og til sidst hvad den gør når den introduceres til en hominid-hjerne.

Fedt indlæg :)

Jeg ville bare lige nævne, at jeg havde fornøjelsen af at prøve en hjemmelavet 11x, der var lavet på et helt ukompliceret acetone udtræk. Jeg fulgte Erowid's mængdeangivelser og lagde vist nok op til en såkaldt "strong" oplevelse. Jeg røg til en "Common" (i en lille glaspibe med en helt almindelig lighter), og så fik jeg lyst til at have en tripsitter og holdt op med at ryge mere :)

Siger det bare, for med "Stein Bagger"-Salvia Ekstrakt så virker ingenting ordentligt, men hvis du har et produkt, der rent faktisk lever op til navnet, så virker det. Placebo er simpelthen umuligt, for man ved, når man bliver ramt.

Junior medlem

Værsgo at nyde den grønne skønhed. Det er virkelig en fornøjelse at se Sally gro :peace: Moderplanten har taget et bonsai agtigt look efter der blev cuttet stiklinger.

Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
velkomme Mr. Grapefruit. jeg glæder mig til at tage mig kærligt af en af de små.

Junior medlem

Mht. til sære anvendelses muligheder kommer det nok ikke som en overraskelse at salvia kan få en til at tænke udenfor boksen.

Tyggede en lille dose (0,5g) i går og begyndte at skrive nogle af de tanker ned som faldt mig ind. Det var på ingen måde et egentligt salvia trip, men bare et lillle eksperiment for at se hvordan min ellers rimeligt logiske og linære tankeprocesser går af uforudsete veje.

Når jeg læser det nu er der naturligvis meget vrøvl blandt mine tanker og idéer, men der er nu nogle stykker der er værd at tænke dybere over.

Noget jeg dog skal slå fast er at man nok ikke kan bruge det til at reflektere over én konkret problemstilling, da der ikke er nogle videre kontrol over hvad man tænker på. Det er lidt som at dvæle i det område hvor man er lige ved at falde i søvn.
Det har været enormt interessant og sikkert noget jeg vil prøve igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mr. Grapefruit skrev:
Mht. til sære anvendelses muligheder kommer det nok ikke som en overraskelse at salvia kan få en til at tænke udenfor boksen.

Tyggede en lille dose (0,5g) i går og begyndte at skrive nogle af de tanker ned som faldt mig ind. Det var på ingen måde et egentligt salvia trip, men bare et lillle eksperiment for at se hvordan min ellers rimeligt logiske og linære tankeprocesser går af uforudsete veje.

Når jeg læser det nu er der naturligvis meget vrøvl blandt mine tanker og idéer, men der er nu nogle stykker der er værd at tænke dybere over.

Noget jeg dog skal slå fast er at man nok ikke kan bruge det til at reflektere over én konkret problemstilling, da der ikke er nogle videre kontrol over hvad man tænker på. Det er lidt som at dvæle i det område hvor man er lige ved at falde i søvn.
Det har været enormt interessant og sikkert noget jeg vil prøve igen.

Kan du ikke fortælle lidt mere om det, evt. skrive nogle af de dybere tanker du havde?

Jeg finder det væsentligt at placere nogle brudstykker fra en nyhedsartikel - også postet i Stoffer i nyhederne - heri, da de forklarer lidt om virkningsmekanismerne:
Salvia.net skrev:
"Salvia is a totally unique compound, unlike opioids and other hallucinogens," Mendelson says. "We've never seen anything like it before."
...
In addition, salvia differs from other psychoactive substances in interacting with specific receptors in the brain that the other drugs don't affect. This unique physiological reaction makes salvia attractive to researchers.

Mendelson says that salvia research could lead to drugs that activate the specific brain receptors engaged by the substance, and block pain without risk of addiction. (Little is currently known about these particular receptors.) Salvia might even help unlock mysteries related to Alzheimer's disease and schizophrenia

Junior medlem

Det er meget forskelligt. Jeg interesserer mig for kemiske og ingeniørfaglige problemer, så der var en del der omhandlede dette. For at nævne lidt i flæng... jeg overvejede muligheder for at gøre sukkerstoffer mere rigide/ låse dem i en specifik konformation.... konstruktionen af et mikroskopisk rør og hvordan man kunne implementere det i en cellemembran for derved at åbne en uspecifik kanal, så man derved kunne dræbe celler (ingen evne til at skille indre fra ydre)... vandingssystemer til rismarker (er meget imponeret over overvandingssystemet, tænkte at det kunne udnyttes bedre)... generering af strøm vha. bøjers bevægelser ved højvande/lavvande vha. en trisse monteret på bunden af havet...
Blandt mere abstrakte tanker kogte jeg lidt rundt i umuligheden af et matematisk gudsbevis og hvordan jeg bedre kan motivere mig til at komme op om morgenen (selv-torturerende storm-p maskiner... problemet er at jeg er fandens snedig til at finde de vækkeure jeg gemmer i mit soveværelse uden at vågne).

Det er nogle for de flestes vedkommende nogle ret ligegyldige overvejelser, det spændende for mig var at se de skæve og ustrukturerede indfaldsvinkler jeg fik til det der tilfældigvis dukkede op i hovedet.

Mht. Salvinorin A's virkningsmåde syntes jeg også selv det er fantastisk. Det er virkelig noget helt for sig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]