Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey folks.
Jeg har efterhånden røget med mange mennesker gennem de 3 år jeg har suget pinde. Skunk, hash, pot, hele svineriet. Derfor har jeg selvfølgelig også lagt mærke til folks præferencer, hvor det tit er skunk / hash der nærmest står som en højre- og venstrefløj. Nogle mennesker mener eksempelvis om skunk; ''uuhhadada, jeg synes man bliver sådan helt bims i låget, så kan jeg meget bedre lide hash, der er man også lidt frisk'', mens andre: ''Ahh, jeg kan bedre lide skunk end hash, jeg synes man får en bede high''.

Jeg selv nyder både hash og skunk, helst gerne en god troldmand med hele pivtøjet. Men hvorfor er det folk har så vidt forskellige meninger om skunk og hash, mht. virkningen? Er der i det hele taget en bemærkelsesværdig forskel, eller er det bare noget de skæve hovedet konstaterer efter en enkelt tur på den ene røg, hvorefter de konservativt hopper tilbage til det de startede med at ryge på?

Rent teknisk set, burde det vel bestå af præcis de samme ting (der er selvfølgelig mange faktorer der er afgørende). Hvis man eksempelvis tog en 'Ice Skunk' plante, høstede den og delte den op i 2 portioner; 1 til skunk, 1 til at lave hash på - så har du i sidste ende både skunk og hash fra samme plante - så burde slutprodukterne vel begge have samme virkning? Eller laver man slet ikke hash af skunk?

Som i kan se er jeg lidt forvirret, håber der er nogle rare sjæle der vil skære tingene ud i pap for mig :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Cannabis Sorter
og
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep, det er to faktorer der afgører hvilken skævert man får. Men disse er jo både gældende for skunk og hash, så hvordan kan man sige noget generelt om skunk/hash? For mig at se er hash vel bare skunk der er videreformidlet. Nogle mener fx at de kan mærke skunken i hele kroppen, mens hash kun sætter sig i hovedet (altså effekten). Hvordan kan dette give mening?

Insane psychedelia user!

Shambhala skrev:
Hvordan kan dette give mening?

Det kan det heller ikke, det er uvidende mennesker der laver en generalisering, på et emne de tydeligvis intet aner om. :)

Senest rettet af Røvkussen 18 nov 2010 17:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
som kaktus klausen har skrevet, så kan du sagtens få en skunk high af hash hvis planten er høstet når alle trichomes er mælkehvide feks. så hash og skunk høstet fra samme plante kan sagtens have samme virkning. det kommer også and på hvordan trichomesne er blevet behandlet efter de er skilt fra planten, feks hvis du laver ryst også varmepresser trichomsne så skulle det give mere en couchlock stoner pga de cannabinoder der bliver aktive når det bliver varmet, omvendt hvis du laver ice hash hvor du kulde behandler trichomsne for du en langt mere klar og oplyftende high. dog ska du huske på at hvis du laver ice hash med rav farvet trichomes ville det nok blive en mere couchlock stoner. også self også om det er en indica eller sativa plante har også stor betydning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]