Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Ja jeg ved ikke hvor jeg har læst det et sted.

Men er det korrekt at hvis man enten ryger noget eller spiser det, så kan det rent faktisk hjælpe folk som er undervægtig med at komme til en normalt vægt?

Dedikeret medlem

Tror det er i sammenhæng med at det giver appetit at indtage cannabis, den såkaldte "fråder" :P

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er det ikke fordi at min appetit er lille.

Jeg indtager nok omkring 3500 kcal perdag, og vægten sker der ikke noget med, selvom man træner, og har et normalt stofskifte

Dedikeret medlem

Så vil jeg umiddelbart ikke tro, at det skulle kunne hjælpe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
cannabis giver et grundigt boost til appetitten for det meste, og man bliver nemt lækkersulten af det.

Det er bl.a. derfor at der er noget forskning på området med at bruge cannabis på fx. kræftpatienter, da kemoterapi ødelægger appetitten noget så voldsomt.... på den anden side, hospitalsmad er så heller ikke det bedste :D

men, ja, det kan muligvis også bruges som led i en "fedekur"... det er i al fald noget mindre nasty end at drikke en kvart liter fløde om dagen som er den normale metode til at tage på :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke man kan bruge Cannabis til at tage på med. Hm, måske er jeg HELT ved siden af her, men er det ikke noget med at man ikke rigtig kan tage på når man ryger, fordi THC'en binder sig i ens fedtstof? Det er bestemt ikke noget jeg har nogen konkret viden omkring eller kan komme med links til. Så nu må de tunge skyts komme ud af hulerne :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg.
Jeg er heller ikke sikker på at man kan tage på, hvis man er undervægtig. Jeg tog ikke på overhovedet, men derimod tabte mig fire kg over en periode. Der kan selvfølgelig spille andre faktorer ind, men når man får den førnævnte 'fråder' er man jo nærmest villig til at spise alverdens ting, bare de smager godt. Er ikke 100% sikker, men jeg vil mene at man ikke kan 'stabilisere' sin vægt med cannabis :-).

Dedikeret medlem

Hvis cannabis forhindrede kroppen i at optage kalorier, så ville det allerede være markedsført som slankemiddel.

Men det er ganske godt til at give appetit. 'Hvorfor er det så ikke markedsført som opfedningsmiddel?', kunne man så spørge sig selv. Tja, det er vel fordi der ikke er så stort et marked for det. Man ser sjældent mennesker der trænger til at tage på - dermed ikke sagt at de ikke er derude.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arthur Spooner skrev:
Jeg tror ikke man kan bruge Cannabis til at tage på med. Hm, måske er jeg HELT ved siden af her, men er det ikke noget med at man ikke rigtig kan tage på når man ryger, fordi THC'en binder sig i ens fedtstof? Det er bestemt ikke noget jeg har nogen konkret viden omkring eller kan komme med links til. Så nu må de tunge skyts komme ud af hulerne :D

Så vil jeg da lige lukke noget af mit "lort" ud, ikke? ;)

THC binder sig til proteinstoffer i blodet, og deponerer sig i fedtvævet.

Men til trådstarter -
Du kan som sådan ikke tage på blot ved at ryge, men det få dig til at hungre efter sukkerholdige produkter.
Så ryg en masse hash, og æd en masse slik og fråderen. så skal du nok tage på.
Det skal du dog ikke gøre, hvis du fx. styrketræner - kunne jeg forstille mig. :p

Medlem
Brugeravatar

Motion og sund kost kan anbefales.
Det er en langt sundere måde at tage på via god varieret kost, end ved at proppe sig med "fråder" ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
frækfyr skrev:
Det er en langt sundere måde at tage på via god varieret kost, end ved at proppe sig med "fråder" ;)

Du lyder som min mor. :lol:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
frækfyr skrev:

Du lyder som min mor. :lol:

har også tilbragt en del tid sammen med hende på det seneste.. oooooh! - comeback!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Oh snap...

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Cannabis får dig ikke til at tabe dig - stoffet har ingen betydning for hvor meget din krop forbrænder (til et vidst punkt, jo, for når du indtager det, forhøjes pulsen).

Grunden til at du får munchies/fråder, er at kroppen tror at du har fået en farlig sygdom, idet at din krop er i en fysisk og psykisk tilstand som den ikke er vant til.
Så ryger du 15 joints om dagen, har du ikke så meget fråder på som hvis du ryger en enkelt pind i måneden - simpelthen fordi din krop har vænnet sig til at blive euforiseret.

Så når du fråderen melder sig, er det fordi at kroppen ved at den kan få mere THC ud af kroppen hurtigere ved at fylde fedtdepoterne med kalorier.
Det eneste du vil kunne tabe dig ved var hvis du røg en pind om dagen og ikke spiste mere - så ville det fungere lidt som en mild gang clenbuterol, idet at kroppens immunforsvarer får pulsen til at stige. Det er derfor at du ikke er skæv i flere dage når du er skæv - kroppen vil altid udskille det igen.

Hilsen Ganjabus

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
ganjabus skrev:
Cannabis får dig ikke til at tabe dig - stoffet har ingen betydning for hvor meget din krop forbrænder (til et vidst punkt, jo, for når du indtager det, forhøjes pulsen).

Grunden til at du får munchies/fråder, er at kroppen tror at du har fået en farlig sygdom, idet at din krop er i en fysisk og psykisk tilstand som den ikke er vant til.
Så ryger du 15 joints om dagen, har du ikke så meget fråder på som hvis du ryger en enkelt pind i måneden - simpelthen fordi din krop har vænnet sig til at blive euforiseret.

Så når du fråderen melder sig, er det fordi at kroppen ved at den kan få mere THC ud af kroppen hurtigere ved at fylde fedtdepoterne med kalorier.
Det eneste du vil kunne tabe dig ved var hvis du røg en pind om dagen og ikke spiste mere - så ville det fungere lidt som en mild gang clenbuterol, idet at kroppens immunforsvarer får pulsen til at stige. Det er derfor at du ikke er skæv i flere dage når du er skæv - kroppen vil altid udskille det igen.

Hilsen Ganjabus

Jeg har selv undret mig over den øgede appetit og har læst mig til at forhøjet stofskifte kombineret med faldende/lavere blodsukker, skulle være årsagen.
Du kommer her med en helt anden forklaring, som jeg godt kunne tænke mig at du underbyggede med et troværdigt link eller to, så jeg og andre interesserede med en sund videnskabelig tilgang, kan læse lidt mere om :-)

Hvordan forholder det sig med andre stoffer, som f.ex. amfetamin? Kroppen er jo i DEN grad i kemisk alarmberedskab under en amfetamin-rus! Vil du give en forklaring på hvorfor appetitten ikke øges ved indtagelse af stimulanser og rigtig mange andre stoffer, hvor "krop og sind" virkelig får bøllebank ift. en hash-rus?

Medlem

Hvis det bare er fordi du vil ta på, så ryg for helved, ryg :D !! Men ofte er det slik, sodavand og lign du vil ha (-eller dem jeg kender, gør) så det er jo ikk sundt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@CannaChem

Cannabis får ikke blodsukkeret til at falde. Samtidig giver et lavt blodsukker ikke lyst til mad eller sød sager.
Hypothalamus er et område i hjernen. Det endocannabanoide system består jo af en masse neuroner, som findes i bl.a det område. Det er ligepræcis det område, som har med sulten i kroppen at gøre. Den del er helt naturligt fyldt med endocannabanoider, og når man så får THC til kroppen, vil mængden blive stor, og man vil så få fråder på.

ganjabus skrev:

Det var godt nok en vild påstand. Det er på ingen måder korrekt!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
:D  skrev:
@CannaChem

Cannabis får ikke blodsukkeret til at falde. Samtidig giver et lavt blodsukker ikke lyst til mad eller sød sager.
Hypothalamus er et område i hjernen. Det endocannabanoide system består jo af en masse neuroner, som findes i bl.a det område. Det er ligepræcis det område, som har med sulten i kroppen at gøre. Den del er helt naturligt fyldt med endocannabanoider, og når man så får THC til kroppen, vil mængden blive stor, og man vil så få fråder på.

Jeg har læst lidt op på det og det lader til at der er enighed.
Tak for forklaringen :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]