Citat:
men er MDMA ikke netop ecstasy? af hvad jeg har læst kan bivirkningerne være voldsomme, endda dødelige. er ude efter en vild oplevelse, men ikke ''vild'' på en amok agtig måde (LOL kan slet ikke forklare det..). har nogle venner som har taget feks. coke og de trippede og følte sig uovervindelige i flere timer. det er ikke den slags oplevelser jeg er ude efter. men mere noget stille og roligt, hvor man får de skøreste tanker og hallucinationer. næsten ''spirituelt'' hvis det giver mening.
Det er meget få mennesker der dør af MDMA. Hvis du danser rundt uden at drikke vand, ja så kan du dø... Men det kan du jo bare lade være med
Hvis du er ude efter noget spirituelt, ja så kan svampe være et fint valg, men meget har at gøre med set&setting. Så sæt dig ind i hvad det er
Svampe:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml MDMA:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml Joe rogan: Det rent tekniske om DMT; hvorvidt det bliver produceret i hjernen, om man tripper når man sover og når man dør, er hypoteser. Han udlægger det som fakta
Ikke engang hans subjektive erfaringer udlægger han på en ordentlig måde. Han siger at DMT-trippet er kærlighed, farver osv. men det kan også være så meget andet
En analog af DMT (DPT), bliver beskrevet her:
Citat:
Hey
Ja, i høje doser kan visuals være kraftigere end det vildeste syretrip. Der er grænser for, hvor vidt sanseudvidelsen på LSD kan komme, er i hvert fald for mig. Jeg kan overfortolke alting til til sidst kun at være enten universet eller mig selv, og der kan være forsinkelser på sekunder af sanseindtryk, kan se alle de ting, som jeg tænker på under mit trip, men på DMT og lignende simple tryptaminer kan hele universet være et helt andet. Der er INGEN grænser for, hvad jeg kan se, høre, opleve og føle, og hvordan det hele hænger sammen og skaber et univers af kaos. Jeg kan rende rundt i en verden, som står knivskarpt og tydeligt, som ikke har så meget som en pixel af rigtighed over sig, og alt kan forefindes i det.
Kan være helt udelukket fra at sanse noget, som er virkeligt, og sanserne kan kludres sammen på måder, der er så fantasifuldt forskruede, at det er umuligt at tro på, at det kan lade sig gøre. Det kan også blive så vildt, at sanserne lukker ned, og jeg ikke kan gemme de ting, jeg oplever, i bevidstheden, så jeg sådan set er black out bevidstløs i perioder og oplever ting, der er så vilde, at jeg bliver nødt til at glemme dem samtidig med, at jeg oplever dem, for at kunne leve videre bagefter. De bliver sorteret fra af et indbygget instinktivt forsvar for oplevelse, og det føles, som om det er noget af det kraftigste menneskelige system, der bliver sat i gang for overlevelse, og jeg kommer ind bag den menneskelige krops og hjernes begrænsninger og oplever, hvordan det hele fungerer helt inde under huden, dine "indstillinger", forsvarsmekanismer, instinkter, overlevelsesmetoder, indbildskheder, fysiske processer, tanker fra hjerne til krop og helt nede i DNA-sprog, og det er SÅ ulækkert og er simpelthen at komme for langt ned i kaninhullet til, at det er brugbart på nogen måde, det er bare klamt. Det føles, som om stoffet kan tage din sjæl fra dig bare ved at trykke på en knap, det har al magt over de mest basale funktioner i dit system, der er så basale, at du ikke engang var klar over, at de eksisterede. Jeg mister også totalt min krops tilstedeværelse til andre tider og svæver ud i rummet som noget luft, der bare eksisterer. Lever ikke mere på det tidspunkt og har intet fysisk at være en del af.
Jeg kan også blive helt blind, fordi synssansen slår fra, så jeg kan rende rundt i enten sort mørke eller i et gammelt fulddimensionelt billede af verden, som den så ud tidligere og så bare sidde fast i et gammelt billede af verden i uendelig lang tid, mens min krop bevæger sig rundt, og alt i hele mit synsfelt står stille og tydeligt, men slet ikke har snerten af den rigtige verden i sig, den er umuligt at bryde ind til. Men når jeg godt kan se noget, så er det fx lige så sandsynligt at se en person være 100 meter væk som at være 10 cm væk, klart og tydeligt, 100% overbevisende som at sidde og kigge helt normalt, men din hjerne kan lige så godt se en person 10 cm fra dig være 100 meter væk og flyve imod dig eller sidde stille og ændre sig til kun at være et bogstav i en bog eller en node, der kommer fra en højttaler. Det er ikke til at stole på noget som helst, man normalt kan stole på. Menneskelige mekanismer brydes totalt ned, og der er intet trygt nogen steder og intet at forholde sig til. Alting kan flyde ud i hinanden, lyd og billede kan være hinanden på samme tid, stemmer og dine egne ord lyder som aliensnak, ingen lyde kan genkendes. DU kan råbe "HVAD SKER DER", og det lyder måske klart og tydeligt som "GUUUBIIIUUH KLÆGU", så der er ingen måde at kommunikere på heller.
Ufatteligt sindssygt voldsomt og på ingen måder behageligt, når først man er helt ude at synke.
Ja, jeg har overdoseret helt enormt sammen med et par venner pga. vi aldrig havde kunnet få for meget af noget psykedelisk før inklusive dette i mindre doser, men mange folk snakker om at opleve ting, der minder utrolig meget om mine egne oplevelser uden at have været respektløse med doseringen, og man skal eddermaneme ikke være respektløs oven i hatten på et stof som det her.
Mine trippartnere har bl.a. været indtrådt i en verden, hvor man blev stukket ihjel af små børn hele tiden med pinde og smattet ud som indvolde... derefter brændt ihjel og blæst ihjel med gas, om og om igen i et uendeligt evighedsloop, mens der stod "KUN TABEREN TILBAGE" med store bogstaver. At blive begravet levende i en kiste med jord på hænderne og kirkeklokker ringende skrigende prøvende at grave sig ud gennem kisteloftet i et uendeligt loop igen. At styre universet, vælte regeringer og at hele jorden kollapsede fysisk osv. Og så skal man lige huske, at det er lige så virkeligt at se, opleve og føle som en hvilken som helst normal dag.
Mentalt vil jeg sige, at det er temmelig farligt at lege med, og man kan ikke være sikker på ikke at få sit livs ondeste oplevelse, selvom man har trippet syre 100 gange før. Men det afhænger heldigvis også en hel del af dosen.
Joe Rogan virker mest af alt som en sælger