Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen, har lige oprettet en profil herinde :) har søgt en del men det kan stadig være jeg spørger om noget som der er svaret på i andre tråde

Jeg faldt over en youtube video hvor en fyr, Joe Rogan, fortæller om DMT:
http://www.youtube.com/watch?v=93pvKrGN ... re=related
cirka ved 5:15

Blev fascineret over stoffet og har læst en del om det her på det sidste. En ven og jeg har snakket om at prøve det en dag, fandt også en god extracting guide herinde af Imp. Ryger hash en gang i mellem men har ellers ingen erfaringer med stoffer udover alkohol. Stoffer som kokain, ecstasy, heroin og lignende siger mig intet, især efter de bivirkninger jeg har læst om dem

Men har ikke kunne finde de store bivirkninger med DMT og andre psykodeliske stoffer. Jeg tager youtube videoen med et gram salt, han taler meget varmt omkring det men er selvfølgelig kritisk. Det ''farligste'' jeg har læst om stoffet er at man skal have styr på sin identitet og være moden, for ellers kan det være skadeligt på din psyke. Er 23, startet på min kandidat og føler jeg ved ''hvem jeg er'' hvis det giver mening.

Ligesom med hash har jeg ikke intentioner om at ryge det hver uge. Det jeg vil opnå med det er mest af alt at blive en vild oplevelse rigere. Og hvis jeg syntes om det, gøre det et par gange om året for sjov med en nær ven

Mit spørgsmål lyder på om DMT er for kraftigt til at prøve, uden at have erfaringer med andre psykodeliske stoffer udover hash? Har i ellers nogle gode råd til nogen som vil prøve DMT (og evt svampe) en gang i mellem? Læste bl.a. at man skulle være i godt humør og være i trygge omgivelser når man tager det, for ikke at få et dårligt trip. Bl.a. derfor jeg hellere vil ryge det derhjemme med en ven mens man hører bob marley, end til en fest med en masse stive mennesker. Lignende gode råde er velkomne :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Et DMT trip er muligvis det mest psykedeliske trip man kan opleve. Det er ikke anbefalelsesværdigt at prøve, uden at have førstehåndserfaring med psykedelika i forvejen. Uanset hvor meget du har læst og hørt om psykedeliske stoffer, så vil du blive meget overrasket over hvilken effekt det har på dig. Mit råd til dig, er at prøve et mildere psykedelika først, for at se om den psykedeliske verden overhovedet er noget for dig. Læg ud med fx svampe eller 2c-b, og når du føler dig hjemme med det trip, som disse medfører, kan du begynde at tage skridtet videre til DMT. Smid eventuelt også et LSD trip ind før dit DMT trip.

Senest rettet af Morten på 14 11 okt 2011 00:03, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene du skulle prøve lidt mildere psykedeliske stoffer først. Har aldrig selv prøvet DMT, men det er min opfattelse at det er noget vildere end eksempelvis LSD og svampe.

Jeg vil nok anbefale dig svampe som første gangs trip. Det skal du helt sikkert nok blive en vild oplevelse rigere af.

Jeg mener personligt selv, at de bedste omgivelser til at indtage psykedeliske stoffer i, er i naturen.
Find en dag til sommer, hvor der bliver rigtig godt vejr.
Tag en ven eller to med, find et sted midt i en skov, hvor i ved der ingen andre mennesker kommer, og slå lejr med telt eksempelvis.
Få pakket alt jeres grej i nu har med ud, og få jer til at føle jer lidt 'hjemme' i jeres lille camp før i begir jer ud i at indtage jeres stof, vent eventuelt til næste morgen, så i har det gode vejr, at nyde trippet i.

Sørg desuden for at have alt mulig slags mad med, det er tit rigtig lækkert at spise på diverse stoffer - Specielt når man blander cannabis med dem - Og det lyder ikke som om du var typen der IKKE ville ryge en pind, i forbindelse med et trip? Jeg kan personligt selv godt anbefale det, men sørg for at hold forholdsvist roligt igen med tjalden, og vent til det andet stof har sparket ind, ellers risikere du at det bliver for kaotisk omgang du pludselig får begivet dit hoved ud i.

Ellers synes jeg musik er utrolig lækkert at lytte til! Så tag en ghettoblaster eller lign. med, og sørg for at have en masse forskelligt musik med. Eksempelvis Shpongle er virkelig fedt at lytte til når du tripper - Men musik kan du finde massere af tråde om her på psychedelia, til netop når du tripper.

God tur, og velkommen til :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først: Fuck Joe Rogan

Citat:
Det jeg vil opnå med det er mest af alt at blive en vild oplevelse rigere

Prøv at læs om Ketamin. DMT er måske lige i overkanten

Du kunne også kigge lidt nærmere på MDMA. En enkelt gang skader nok ikke, chancen er i hvert fald langt mindre end ved brug af almindelige psykedeliske stoffer gætter jeg på

Ja, gør dét. MDMA må det være :D

Junior medlem

Jeg synes ikke MDMA eller keta lyder som en god mulighed for ham.

Det er jo slet ikke psychedelisk på samme måde PLUS bivirkninger begynder at spille ind igen.

Og i naturen som førstegangs ? Ved ikke om det er mig der er ved siden af, men ikke et set/settings jeg vil anbefale..

1-1,5 g svampe derhjemme med en god ven. Så er den i vinkel efter min overbevisning.

Medlem

Ville Undgå MDMA Syntes sku det er utroligt vanedannende i forhold til alle andre stoffer, De 5 hverdage går jeg bare og ser frem til weekenden

Insane psychedelia user!

PsySkip skrev:

Og i naturen som førstegangs ? Ved ikke om det er mig der er ved siden af, men ikke et set/settings jeg vil anbefale..

Du er ved siden af, imo.
Der er et eller andet beroligende over naturen, når man tripper på psykedelika. Ja, det er der også når man ikke tripper. Men efter som man er meget mere sensitiv på trip, er 'benzo'-effekten meget større.
Jeg har 2 gange oplevet badtrips som blev fuldstændig elimineret af en tur i skoven.
Skoven er perfekt til førstegangstrip!

Junior medlem

Luftkaptajnen skrev:
Først: Fuck Joe Rogan

Citat:
Det jeg vil opnå med det er mest af alt at blive en vild oplevelse rigere

Prøv at læs om Ketamin. DMT er måske lige i overkanten

Du kunne også kigge lidt nærmere på MDMA. En enkelt gang skader nok ikke, chancen er i hvert fald langt mindre end ved brug af almindelige psykedeliske stoffer gætter jeg på

Ja, gør dét. MDMA må det være :D

Undskyld jeg spørger, men hvorfor fuck ham :P? ville hjælpe mere hvis du specifikt nævner hvad han siger forkert i den video

men er MDMA ikke netop ecstasy? af hvad jeg har læst kan bivirkningerne være voldsomme, endda dødelige. er ude efter en vild oplevelse, men ikke ''vild'' på en amok agtig måde (LOL kan slet ikke forklare det..). har nogle venner som har taget feks. coke og de trippede og følte sig uovervindelige i flere timer. det er ikke den slags oplevelser jeg er ude efter. men mere noget stille og roligt, hvor man får de skøreste tanker og hallucinationer. næsten ''spirituelt'' hvis det giver mening.

Må indrømme jeg havde regnet med at DMT nok var kraftigt nok til at starte med efter hvad jeg har læst om det. Så tror nok det bliver svampe. tid til at læse om dem! :)

tak for hjælpen! keep em coming hvis i har noget at tilføje

Dedikeret medlem
Brugeravatar

PsySkip skrev:

Efter jeg har prøvet at trippe diverse psykedeliske stoffer i både naturen, hjemme osv. er jeg nu 100% afklaret med mig selv om at jeg udelukkende vil trippe i naturen fremover. Det er simpelthen de fedeste omgivelser hvis du spørger mig. Du får en enorm følelse af frihed, når du ikke sidder i din koger og er lukket inde mellem huset 4 vægge.

Medlem

Jeg prøvede svampe for første gang for omkring 2 måneder siden. 1g Cubensis i den smukke natur, kan KLART anbefales.

1g er ikke meget, og under trippet savnede jeg også mere effekt, men efter en meget ubehagelig førstegangsoplevelse med LSD på et kælderværelse (dont!), har jeg været forsigtig med den anden verden.

Må også sige DMT lyder voldsomt at starte ud med. Jeg brændte nallerne på syren, fordi jeg ikke anede hvad jeg gik ind til, og det er altså ikke sjovt.

Har prøvet MDMA, HBWR frø, LSD, og svampe. Svampe vil uden tvivl være det bedste at begynde med, efter min mening.. Og i naturen!

MDMA er dog min ynglings. :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
men er MDMA ikke netop ecstasy? af hvad jeg har læst kan bivirkningerne være voldsomme, endda dødelige. er ude efter en vild oplevelse, men ikke ''vild'' på en amok agtig måde (LOL kan slet ikke forklare det..). har nogle venner som har taget feks. coke og de trippede og følte sig uovervindelige i flere timer. det er ikke den slags oplevelser jeg er ude efter. men mere noget stille og roligt, hvor man får de skøreste tanker og hallucinationer. næsten ''spirituelt'' hvis det giver mening.

Det er meget få mennesker der dør af MDMA. Hvis du danser rundt uden at drikke vand, ja så kan du dø... Men det kan du jo bare lade være med

Hvis du er ude efter noget spirituelt, ja så kan svampe være et fint valg, men meget har at gøre med set&setting. Så sæt dig ind i hvad det er

Svampe: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

MDMA: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Joe rogan: Det rent tekniske om DMT; hvorvidt det bliver produceret i hjernen, om man tripper når man sover og når man dør, er hypoteser. Han udlægger det som fakta
Ikke engang hans subjektive erfaringer udlægger han på en ordentlig måde. Han siger at DMT-trippet er kærlighed, farver osv. men det kan også være så meget andet

En analog af DMT (DPT), bliver beskrevet her:
Citat:
Hey
Ja, i høje doser kan visuals være kraftigere end det vildeste syretrip. Der er grænser for, hvor vidt sanseudvidelsen på LSD kan komme, er i hvert fald for mig. Jeg kan overfortolke alting til til sidst kun at være enten universet eller mig selv, og der kan være forsinkelser på sekunder af sanseindtryk, kan se alle de ting, som jeg tænker på under mit trip, men på DMT og lignende simple tryptaminer kan hele universet være et helt andet. Der er INGEN grænser for, hvad jeg kan se, høre, opleve og føle, og hvordan det hele hænger sammen og skaber et univers af kaos. Jeg kan rende rundt i en verden, som står knivskarpt og tydeligt, som ikke har så meget som en pixel af rigtighed over sig, og alt kan forefindes i det.

Kan være helt udelukket fra at sanse noget, som er virkeligt, og sanserne kan kludres sammen på måder, der er så fantasifuldt forskruede, at det er umuligt at tro på, at det kan lade sig gøre. Det kan også blive så vildt, at sanserne lukker ned, og jeg ikke kan gemme de ting, jeg oplever, i bevidstheden, så jeg sådan set er black out bevidstløs i perioder og oplever ting, der er så vilde, at jeg bliver nødt til at glemme dem samtidig med, at jeg oplever dem, for at kunne leve videre bagefter. De bliver sorteret fra af et indbygget instinktivt forsvar for oplevelse, og det føles, som om det er noget af det kraftigste menneskelige system, der bliver sat i gang for overlevelse, og jeg kommer ind bag den menneskelige krops og hjernes begrænsninger og oplever, hvordan det hele fungerer helt inde under huden, dine "indstillinger", forsvarsmekanismer, instinkter, overlevelsesmetoder, indbildskheder, fysiske processer, tanker fra hjerne til krop og helt nede i DNA-sprog, og det er SÅ ulækkert og er simpelthen at komme for langt ned i kaninhullet til, at det er brugbart på nogen måde, det er bare klamt. Det føles, som om stoffet kan tage din sjæl fra dig bare ved at trykke på en knap, det har al magt over de mest basale funktioner i dit system, der er så basale, at du ikke engang var klar over, at de eksisterede. Jeg mister også totalt min krops tilstedeværelse til andre tider og svæver ud i rummet som noget luft, der bare eksisterer. Lever ikke mere på det tidspunkt og har intet fysisk at være en del af.

Jeg kan også blive helt blind, fordi synssansen slår fra, så jeg kan rende rundt i enten sort mørke eller i et gammelt fulddimensionelt billede af verden, som den så ud tidligere og så bare sidde fast i et gammelt billede af verden i uendelig lang tid, mens min krop bevæger sig rundt, og alt i hele mit synsfelt står stille og tydeligt, men slet ikke har snerten af den rigtige verden i sig, den er umuligt at bryde ind til. Men når jeg godt kan se noget, så er det fx lige så sandsynligt at se en person være 100 meter væk som at være 10 cm væk, klart og tydeligt, 100% overbevisende som at sidde og kigge helt normalt, men din hjerne kan lige så godt se en person 10 cm fra dig være 100 meter væk og flyve imod dig eller sidde stille og ændre sig til kun at være et bogstav i en bog eller en node, der kommer fra en højttaler. Det er ikke til at stole på noget som helst, man normalt kan stole på. Menneskelige mekanismer brydes totalt ned, og der er intet trygt nogen steder og intet at forholde sig til. Alting kan flyde ud i hinanden, lyd og billede kan være hinanden på samme tid, stemmer og dine egne ord lyder som aliensnak, ingen lyde kan genkendes. DU kan råbe "HVAD SKER DER", og det lyder måske klart og tydeligt som "GUUUBIIIUUH KLÆGU", så der er ingen måde at kommunikere på heller.

Ufatteligt sindssygt voldsomt og på ingen måder behageligt, når først man er helt ude at synke.

Ja, jeg har overdoseret helt enormt sammen med et par venner pga. vi aldrig havde kunnet få for meget af noget psykedelisk før inklusive dette i mindre doser, men mange folk snakker om at opleve ting, der minder utrolig meget om mine egne oplevelser uden at have været respektløse med doseringen, og man skal eddermaneme ikke være respektløs oven i hatten på et stof som det her.

Mine trippartnere har bl.a. været indtrådt i en verden, hvor man blev stukket ihjel af små børn hele tiden med pinde og smattet ud som indvolde... derefter brændt ihjel og blæst ihjel med gas, om og om igen i et uendeligt evighedsloop, mens der stod "KUN TABEREN TILBAGE" med store bogstaver. At blive begravet levende i en kiste med jord på hænderne og kirkeklokker ringende skrigende prøvende at grave sig ud gennem kisteloftet i et uendeligt loop igen. At styre universet, vælte regeringer og at hele jorden kollapsede fysisk osv. Og så skal man lige huske, at det er lige så virkeligt at se, opleve og føle som en hvilken som helst normal dag.

Mentalt vil jeg sige, at det er temmelig farligt at lege med, og man kan ikke være sikker på ikke at få sit livs ondeste oplevelse, selvom man har trippet syre 100 gange før. Men det afhænger heldigvis også en hel del af dosen.

Joe Rogan virker mest af alt som en sælger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Som de andre siger, så start med eksempelvis svampe, de giver imo et vanvittigt lækkert bodyload, og er perfekte at flyde ud på, især i naturen.
DMT er langt mere intenst end svampe, især når det er røget! Så det er absolut ikke et stof jeg vil anbefale nybegyndere.

Ellers så hold doserne lave, hav styr på jeres oppakning, hvor i skal trippe henne, og hvem i gør det med.

og nårh ja, lad vær at gøre det en dag det blæser meget, det bliver imo bare et voldsomt irritations moment..

Ellers så held og lykke, og god rejse :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Hej.
Jeg er også ny her på forummet.
Ligsom OP har jeg en interesse i DMT.
Efter at have læst hvad i har skrevet, er det blevet klart for mig at jeg nok skal starte med svampe.
Jeg ved jeg er meget let påvirkelig af stoffer, selvom det eneste jeg har forsøgt mig ud i er cannabis.
Det skal også siges at jeg ikke har interesse i en mindre stener, eller et psychedelisk trip. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Efter at have læst hvad i har skrevet, er det blevet klart for mig at jeg nok skal starte med svampe.

Det skal også siges at jeg ikke har interesse i en mindre stener, eller et psychedelisk trip.

Hvad vil du så med svampe?

Medlem

Geografisk sted: hasselager
hej Donnert....

første vil jeg sige jeg syns det er fedt du virkelig undersøger sagen og ikke bare kaster dig hovedkuls ud i noget hvor du måske ikke kan bunde.. det er da et spænde valg du har tag med dmt, fra mine egne erfaringer kan jeg sige at dte nok er en af mine beste trip oplevelser, jeg fik det igennem ayuasca og den proceses med og læse om det og virkelig forberede mig og til sidste at skulle brygge trippe var en god forberedelse for mig, men jeg har os en del erfaringer på kroppen på det tidpunkt, så vil os slutte mig til den med at " dufte " til den verden med svampe, hold dig fra de andre ting,
nu kender jeg dig ikke som person, og vi er alle forskellig, men syns når du kommer dertil hvor du skal trippe for første gang, så gør det der hjemme, hvor du temmelig sikkert føler dig tryk og sikker, og hvor du kan gøre det lidt exter hyggeligt og samme med en du har det godt med..
vis du følger din fornuft og er godt forberede på det, så vil jeg sige det kan blive en stor oplevelse som du skriver du søger, selvom det er over 10år siden jeg to det sidste gang, så husker jeg stadigvæk de oplevelse tydligt, og alt det ande lsd også vider jeg to den gang, husker jeg ikke som det,

men ja læse læse læse spørge spørg spøg hele en gang for meget end en gang for lidt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey Donnert...

Efter 35år med cannabis og alkohol som eneste "stof" begyndte jeg i 2009 at læse om Ayahuascha - dét gav mening for mig.
Der skal måske også lige indskydes at jeg har brugt HELE mit voksenliv på at finde ud af "hvem jeg er"....b.la.: igennem
1 år i Teosofisk Selskab, 1 år med Antroposofien, 22 år hos Rosenkreutzerne og 25 år i Frimureriet.
I 2010 gennemgik jeg min første Ayahuascha seance. Brugte 1 måned på diæt, faste, meditation og renselse....og var derefter "klar".
ALT hvad jeg har læst om og studeret har måtte revideres - jeg har simpelhen fået en HELT ny erkendelse som intet før Ayahuascha'en har kunne give mig. DMT er MEGET mere spirituelt end f.ks. LSD. Og for mig også en meget mere kraftigt oplevelse.
Mine "stof" cv: som 16 - 19 årig: 5-10 g hash ugenligt + ialt 4x LSD (ingen dårlige trip) samt en masse sprut/øl. Som 20 - 50 årig råryger (3-5 g. hask/pot/skunk) dagligt.....og i de sidste par år (50 - 52 årig) alm. ryger (5g hash pr. måned) og ialt 5 x Ayahuascha.
Det er Aya'ens skyld at jeg nu har fundet min platform og næsten ikke ryger chald mere, snart stopper med cigaretter, har måtte melde mig ud af folkekirken og fået øjenene "op" for den partielle virkelighed som jeg før levede i.

Mit råd: læs - studer - forbered dig - tal meget med erfarne brugere - gør det IKKE alene - inde eller ude er et spørgsmål om temperement (har prøvet begge dele) men måske inde første gang i trygge settings - ude kan "turen" blive overvældende stor, da du kan komme i kontakt med ALT liv.

OBS. har aldrig prøvet svampe. MDA, Ekstasy eller ligende produkter........endnu.

Medlem
Brugeravatar

Hey Donnert...

Efter 35år med cannabis og alkohol som eneste "stof" begyndte jeg i 2009 at læse om Ayahuascha - dét gav mening for mig.
Der skal måske også lige indskydes at jeg har brugt HELE mit voksenliv på at finde ud af "hvem jeg er"....b.la.: igennem
1 år i Teosofisk Selskab, 1 år med Antroposofien, 22 år hos Rosenkreutzerne og 25 år i Frimureriet.
I 2010 gennemgik jeg min første Ayahuascha seance. Brugte 1 måned på diæt, faste, meditation og renselse....og var derefter "klar".
ALT hvad jeg har læst om og studeret har måtte revideres - jeg har simpelhen fået en HELT ny erkendelse som intet før Ayahuascha'en har kunne give mig. DMT er MEGET mere spirituelt end f.ks. LSD. Og for mig også en meget mere kraftigt oplevelse.
Mine "stof" cv: som 16 - 19 årig: 5-10 g hash ugenligt + ialt 4x LSD (ingen dårlige trip) samt en masse sprut/øl. Som 20 - 50 årig råryger (3-5 g. hask/pot/skunk) dagligt.....og i de sidste par år (50 - 52 årig) alm. ryger (5g hash pr. måned) og ialt 5 x Ayahuascha.
Det er Aya'ens skyld at jeg nu har fundet min platform og næsten ikke ryger chald mere, snart stopper med cigaretter, har måtte melde mig ud af folkekirken og fået øjenene "op" for den partielle virkelighed som jeg før levede i.

Mit råd: læs - studer - forbered dig - tal meget med erfarne brugere - gør det IKKE alene - inde eller ude er et spørgsmål om temperement (har prøvet begge dele) men måske inde første gang i trygge settings - ude kan "turen" blive overvældende stor, da du kan komme i kontakt med ALT liv.

OBS. har aldrig prøvet svampe. MDA, Ekstasy eller ligende produkter........endnu.

Hvordan forholder du dig til brødreskaberne i forhold til dine oplevelelser med Ayahuasca? Vil du stadigvæk være tilknyttet dem, ifølge dine nye indsigter? Er det os som tror på visse af de konspirationer som er "galt på den"?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.

Mit spørgsmål lyder på om DMT er for kraftigt til at prøve, uden at have erfaringer med andre psykodeliske stoffer udover hash?

Kort sagt, ja.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er HELT enig med Obama og husk DMT er ikke "lørdagsunderholdning"

Medlem

Helt sikkert guldkorn efter guldkorn :)

Har også ville prøvet DMT i langtid har været rundt og spørge de div pushere og andre jeg viste tog psykadelice stoffer, men det ser ud til det ikke er til at få fat på i min by desværre. Så må man jo selv lave skidtet :)

Har læst en del og tror jeg sådan noglelunde har fat i hvordan DMT laves, har aldrig lavet nogen form for stoffer før, men hvad fanden det ser rimelig simpelt ud og tror i 10årige retard kan finde ud af at gøre det :)

Alt vel herfra og god ryger :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]