Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 13:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg har røget hash mange gange i løbet af de sidste mange år, og godt og vel hver dag med enkelte pauser af variende karakter siden midten af oktober sidste år. En dag i april, da jeg havde røget fik jeg en underlig oplevelse af et "dunk" (ikke fysisk smerte, men bare sådan lidt ala når man føler man er ved at falde ud af sengen lige før man falder i søvn) i hovedet, hvor efter jeg blev ret bange, men der skete jo ikke noget udover at jeg var lidt paranoid og faldt i søvn og vågnede op helt på toppen næste dag, hvor jeg igen røg og den bange anelse vendte tilbage, men i noget mindre grad. Herefter tog jeg så en pause på 2 uger og da jeg røg igen kunne jeg stadig mærke den lille angst, men den forsvandt hurtigt, da jeg indtog alkohol ved dette tilfælde. Jeg genoptog pausen og røg igen ca 3 uger senere - uden problemer. Herefter genoptog jeg pausen igen for en stund indtil, at jeg følte mig klar til at ryge lidt igen, hvilket jeg så gjorde uden problemer, og da så det jeg havde købt var sluppet op efter nogle dage (det var kun for 100kr, så det var ikke fordi jeg fyrede en masse fede hele tiden eller noget) holdt jeg pause igen og røg en enkelt gang siden uden de store problemer heller, og så tilbage til at holde pause.

Nu har jeg så købt noget igen, men jeg føler ikke at jeg bliver skæv på den euforiserende måde, når jeg ryger. I stedet for kredser mine tanker omkring og gentager sig selv i mit hoved ret hurtigt for det meste, det er self. mig selv der styrer det, så tænker jeg på noget andet bliver det altid bedre, men jeg indimellem været grebet lidt af frygt og tænkt "det er fordi du får en psykose lige om lidt" og sådan noget, selvom jeg altid beroliger mig selv, og det altid går. Efter oplevelsen i april har jeg røget mindre og doseret mindre. Hvor er euforien blevet af?
Jeg har overvejet om det er, fordi jeg har vænnet mig til at ryge meget, da jeg røg ret hæftigt i perioden okt-jan, og ikke doserer nok. Men jeg har ikke lyst til at ligge mig ud med at dosere mere, da jeg frygter at den "ukuelige" angst bliver stærkere.

Er det et problem, der er set før og kan man gøre noget ved det?
Jeg har læst om folk, der oplever angst efter at have røget, men den angst jeg har oplevet er slet ikke lig det andre har reporteret. Jeg føler mig aldrig hverken overvåget eller forfulgt osv osv.

Edit: Det skal lige siges, at jeg aldrig ryger en helt joint alene mere, men altid flækker den ved midten og gemmer noget til dagen efter eller senere på dagen alt efter hvordan jeg har det. Hvor jeg normalt plejede at kunne klare en helt joint uden det mindste problem.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kender godt den der med at "falde" og har lidt samme problem med ganjaen at den altid giver angst, men at jeg stadig har lyst til at ryge på et eller andet plan.

Måske vi bare skulle give op og erkende at urt giver os angst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du er alene, så prøv overvind den smule angst det giver at "falde hen" og luk øjnene, fokuser på din pande. Der vil opstå en smule svimmelhed men prøv overvind den, det kan give spændende OBE's (Out of Body Experiences)!

Junior medlem

træk vejret dybt, ned i maven, lange dybe ind- og udtrækning, er også en selvhjælps-metode, til at overvinde angst. Afspændning...

Junior medlem

ligesom at tvinge din hjerne til at tænke positivt, er det!

Også kaldet kognitivt terapi

Dedikeret medlem

Sådan er det med hash, ryger du nok, så forsvinder det gode, præcis som med chokolade o.l.
Det er sådan jeg oplever hash idag, fordi jeg har været i et misbrug. Det kan være dunkelt, og depri, med tankemylder, frem for eufori, dog kan musik, dans og at joke rundt altid hjælpe, men det kommer ikke af sig selv, som i starten.

bannet

Geografisk sted: Himlen :-)
Var det mig der havde det sådan, ville jeg nok overveje at stoppe eller holde en længere pause. Jeg vil mene at det måske er på vej mod en psykose. Desvære findes der nok ingen videnskab, der kan påvise at det er korrekt hvad jeg skriver. Men min viden bygger på mine og nogle af mine venners dårlige erfaringer. Så mit råd er at være påpasselig med hvordan du får det og brug evt nogle af de andre råd op over og arbejde lidt med din angst. Det skal helst være en god oplevelse ellers er det jo ikke det værd. Dog kan man da godt opleve at få angst indimellem, men begynder den at forfølge dig i din skæverter og muligvis også når du ikke er skæv, så er mit råd hold en længere pause eller stop :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at benyt dig af oldmans råd :-) Det hjælper for de fleste jeg kender der oplever noget lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Hvis du er alene, så prøv overvind den smule angst det giver at "falde hen" og luk øjnene, fokuser på din pande. Der vil opstå en smule svimmelhed men prøv overvind den, det kan give spændende OBE's (Out of Body Experiences)!

det virker! jeg gør det faktisk tit, men vidste ikke at det var noget man kunne styre/at alle mennesker kunne.

Junior medlem

det virker! jeg gør det faktisk tit, men vidste ikke at det var noget man kunne styre/at alle mennesker kunne.

Det er heller ikke alle der kan styre det. Men Kognitiv terapi går ud på at lære at tage magten over sin angst! Der er en masse selvhjælps-metoder! Det "gode" ved psykiske problemer, er at man kan helbrede sig selv, hvis bare man bliver at arbejde med det!

Junior medlem

Tak for alle kommentarene og rådene.
Jeg har her til aften haft et dejligt trip, og håber at få flere af den slags i fremtiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]