Hej.
Jeg har røget hash mange gange i løbet af de sidste mange år, og godt og vel hver dag med enkelte pauser af variende karakter siden midten af oktober sidste år. En dag i april, da jeg havde røget fik jeg en underlig oplevelse af et "dunk" (ikke fysisk smerte, men bare sådan lidt ala når man føler man er ved at falde ud af sengen lige før man falder i søvn) i hovedet, hvor efter jeg blev ret bange, men der skete jo ikke noget udover at jeg var lidt paranoid og faldt i søvn og vågnede op helt på toppen næste dag, hvor jeg igen røg og den bange anelse vendte tilbage, men i noget mindre grad. Herefter tog jeg så en pause på 2 uger og da jeg røg igen kunne jeg stadig mærke den lille angst, men den forsvandt hurtigt, da jeg indtog alkohol ved dette tilfælde. Jeg genoptog pausen og røg igen ca 3 uger senere - uden problemer. Herefter genoptog jeg pausen igen for en stund indtil, at jeg følte mig klar til at ryge lidt igen, hvilket jeg så gjorde uden problemer, og da så det jeg havde købt var sluppet op efter nogle dage (det var kun for 100kr, så det var ikke fordi jeg fyrede en masse fede hele tiden eller noget) holdt jeg pause igen og røg en enkelt gang siden uden de store problemer heller, og så tilbage til at holde pause.
Nu har jeg så købt noget igen, men jeg føler ikke at jeg bliver skæv på den euforiserende måde, når jeg ryger. I stedet for kredser mine tanker omkring og gentager sig selv i mit hoved ret hurtigt for det meste, det er self. mig selv der styrer det, så tænker jeg på noget andet bliver det altid bedre, men jeg indimellem været grebet lidt af frygt og tænkt "det er fordi du får en psykose lige om lidt" og sådan noget, selvom jeg altid beroliger mig selv, og det altid går. Efter oplevelsen i april har jeg røget mindre og doseret mindre. Hvor er euforien blevet af? Jeg har overvejet om det er, fordi jeg har vænnet mig til at ryge meget, da jeg røg ret hæftigt i perioden okt-jan, og ikke doserer nok. Men jeg har ikke lyst til at ligge mig ud med at dosere mere, da jeg frygter at den "ukuelige" angst bliver stærkere.
Er det et problem, der er set før og kan man gøre noget ved det? Jeg har læst om folk, der oplever angst efter at have røget, men den angst jeg har oplevet er slet ikke lig det andre har reporteret. Jeg føler mig aldrig hverken overvåget eller forfulgt osv osv.
Edit: Det skal lige siges, at jeg aldrig ryger en helt joint alene mere, men altid flækker den ved midten og gemmer noget til dagen efter eller senere på dagen alt efter hvordan jeg har det. Hvor jeg normalt plejede at kunne klare en helt joint uden det mindste problem.
|