Weed er slang. Det er slang for dele af cannabis planten som kan ryges. Det kan være det som vi i Danmark kalder pot eller skunk. Weed er et bredt begreb.
Hash er harpiks og små plantedele fra cannabis planten som bliver presset sammen til en hård plade.
De ryger vel weed fordi det er det som er tilgængeligt for dem. Hvis du ser på stater ovre i USA som har gjort cannabis lovligt, så finder du mange typer hash.
Der er BHO (butane hash oil) i forskellige typer og så er der bubble hash, så det er ikke fordi de ikke ryger hash, det er bare en omfattende proces at lave, så det koster noget mere end weed.
Vi ryger meget hash herhjemme fordi det er det der er til rådighed til billige penge. Meget af hashen kommer fra Nordafrika og bliver smuglet herop og sådan har det være i mange år.
Det er ikke lige så forfinet som det man kan få i f.eks Colorado, hvor de bruger prima planter til at lave prima hash.
Hvis du ser videoer om hvordan de laver hash i Afrika og hvordan de laver det i USA, så vil du hurtigt se forskellen.
Weed er det hash bliver lavet af, så det er vel det samme på en måde. Weed er selve planten, hvor hash er harpiks og små plantedele presset sammen.
Jeg vil vove den påstand at man kan få weed der er mere potent end meget af det hash vi har herhjemme. De har haft mange år til at forædle cannabis planter og det har altså produceret nogle stærke gener.
Jeg ville nok købe lidt af hver og selv finde ud af hvad jeg bedst kunne li' og så tage den derfra.