Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen,
Jeg er helt ny indenfor alt det her, men er utrolig nysgerrig.
Har søgt rundt men kan ikke finde direkte svar:

Hvad er det de i udlandet kalder "weed"? Er det skunk?

Hvorfor ryger de "weed" frem for hash? Er det billigere?

Har fået fortalt at "weed" er det samme som hash, bare tørt. Det skulle have en væsentlig svagere effekt end hash. Har også fundet ud af at det koster ca det samme?

Så dvs det kan bedre svare sig at købe hash frem for "weed"? Hvis det koster det samme men hash er billigere og stærkere?

Håber at finde svar, er helt ny, beklager alle mine begynder spørgsmål :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Weed er slang. Det er slang for dele af cannabis planten som kan ryges. Det kan være det som vi i Danmark kalder pot eller skunk. Weed er et bredt begreb.
Hash er harpiks og små plantedele fra cannabis planten som bliver presset sammen til en hård plade.

De ryger vel weed fordi det er det som er tilgængeligt for dem. Hvis du ser på stater ovre i USA som har gjort cannabis lovligt, så finder du mange typer hash.
Der er BHO (butane hash oil) i forskellige typer og så er der bubble hash, så det er ikke fordi de ikke ryger hash, det er bare en omfattende proces at lave, så det koster noget mere end weed.
Vi ryger meget hash herhjemme fordi det er det der er til rådighed til billige penge. Meget af hashen kommer fra Nordafrika og bliver smuglet herop og sådan har det være i mange år.
Det er ikke lige så forfinet som det man kan få i f.eks Colorado, hvor de bruger prima planter til at lave prima hash.
Hvis du ser videoer om hvordan de laver hash i Afrika og hvordan de laver det i USA, så vil du hurtigt se forskellen.

Weed er det hash bliver lavet af, så det er vel det samme på en måde. Weed er selve planten, hvor hash er harpiks og små plantedele presset sammen.
Jeg vil vove den påstand at man kan få weed der er mere potent end meget af det hash vi har herhjemme. De har haft mange år til at forædle cannabis planter og det har altså produceret nogle stærke gener.

Jeg ville nok købe lidt af hver og selv finde ud af hvad jeg bedst kunne li' og så tage den derfra. 8)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tak for svar! Jeg har prøvet at ryge hash et par gange.. Synes det var ganske udemærket, blev dog UTROLIG sløv (de andre kunne grine og se youtube videoer mens jeg lå og kogte for voldsomt). Fik også en hovedpine ca en halv time efter indtagelse, måske dårlige kvalitet?
Overvejer at afprøve en gang skunk da jeg har hørt det skulle være en lettere oplevelse hvor man blev lettere høj frem for direkte skæv (hvis det giver mening).

Jeg er slet ikke kendt i de kredse hvor jeg evt kunne skaffe noget (prøvede det i Odense og har info til folk der.. Men bor i kolding området, og der kender jeg ingen).

Har læst i reglerne her på siden at det er forbudt at købe / sælge i trådene, men er der evt en måde man kan få nogle informationer til nogle folk?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kan godt være det var fordi det var dårlig kvalitet, det kan også være andre ting der spiller ind. Hvis du var træt eller ikke havde spist nok. Om du er vant til røg og om tobakken var ordentlig ristet, hvis selvfølgelig i brugte tobak. Det kan også være du hostede for meget eller sådan noget. Der kan være flere årsager til at man får ondt i hovedet.

Nej. Ikke udover det åbenlyse, som er "tag på Staden". :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Haha, staden er lidt vild for 100kr på cykel :D

Nu ved jeg da hvad jeg skal kigge efter, skunk.. Er der flere sorter indenfor det? (Selvvfølgelig ja..), hvilken en er til at anbefale? Hvis nogen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er en jungle. Skunk er slang herhjemme for god kvalitets weed, men samtidigt er skunk oprindeligt navnet på en god cannabis strain og dem er der sgu mange af.

White Widow, OG Kush, Pineapple, AK47, Afghani osv. osv.

Der er bogstavlig talt hundredvis af sorter. Det er en jungle.

Rettelse, tusindvis af sorter. :shock:

йети skrev:

Junior medlem

Det var pokkers, så må jeg jo sætte mig ind i forskellene på dem :o

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det eneste, der betyder noget, er om det er sativa/indica, og om det er groet samt behandlet ordenligt, synes jeg. Du behøver ikke læse op på strains, da pusherne på staden navngiver deres hash og skunk tilfældigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvis du vil vide hvad du får så lær en der dyrker at kende eller dyrk dit eget :p og det er nu ikke fordi at pusherne ligger særligt meget skjul på at de bare finder på navnene, en ven spurgte engang en pusher derinde om han havde noget durban poison, fjolset til pusheren spillede som altid dumsmart og pegede på en pose med et stort skildt på hvor der stod (jack herer) og sagde ja den her, det er durban. De burde allesammen op på knæet derinde. røvhuller :D

jeg er stoppet med at handle derinde, nu kommer jeg der allerhøjst om sommeren og ryger en pind hjemmedyrk i månehaven eller andet hyggeligt sted f.eks langs volden, og får mig en høkerbajer af en art. De kan få mine penge igen når de stopper med deres rocker mentalitet. føj.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Hindbærroulade skrev:
Det eneste, der betyder noget, er om det er sativa/indica, og om det er groet samt behandlet ordenligt, synes jeg. Du behøver ikke læse op på strains, da pusherne på staden navngiver deres hash og skunk tilfældigt.

nu ved jeg ikke hva det er for nogle steder du køber derinde, men samtlige boder jeg køber i der får jeg det skunk strain der står på skiltet, hvad skulle de dog få ud af at navngive det tilfældigt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Crime skrev:
Hindbærroulade skrev:

nu ved jeg ikke hva det er for nogle steder du køber derinde, men samtlige boder jeg køber i der får jeg det skunk strain der står på skiltet, hvad skulle de dog få ud af at navngive det tilfældigt?

hvordan kan du være sikker på det :) ? fordi du kender en af dem derinde ? rockere har ikke venner ;)
og jaja da, nogle gange er det de strains de siger det er, men det er langt fra hver gang men køber man får det man tror man køber. hvis du dyrker selv forstår jeg så heller ikke helt hvad du vil med deres skunk derinde.

det må da føles lidt sølle og kedeligt i forhold til hjemmedyrk der har fået en masse kærlighed :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Viridis skrev:
Crime skrev:
Hindbærroulade skrev:

hvordan kan du være sikker på det :) ? fordi du kender en af dem derinde ? rockere har ikke venner ;)
og jaja da, nogle gange er det de strains de siger det er, men det er langt fra hver gang men køber man får det man tror man køber. hvis du dyrker selv forstår jeg så heller ikke helt hvad du vil med deres skunk derinde.

det må da føles lidt sølle og kedeligt i forhold til hjemmedyrk der har fået en masse kærlighed :p

fordi jeg har en lugte / smags sans og en hukommelse, så jeg ved hvordan mange strains lugter og smager, ofte kan jeg finde ud af om det er det rigtige strain blot ved at stikke næsen ned i posen, jeg kender self ikke alle strains men har ikke haft problemer med at jeg ikke får det der står på skiltet i de boder jeg køber i

fra en pushers perspektiv vil det være stjerne dumt ikke at have styr på sine strains for der kommer så mange cannabis hoveder derinde som har styr på strains at de ville blive busted og gjort til grin hvis de kludrer rundt i det

i kan jo bare se hvordan i hater på de boder der ikke kan finde ud af det, det er der da ikke nogen pusher der er interesseret i, og helt sikkert at der er massere kegler og wonnabe rocker hvalpe der ikke fatter en skid i en del boder men det er langt fra alle boder, det gælder om at finde de gamle rotter i faget istedet for rocker hvalpen

og btw, det er minimalt hvad rockerne styre inde på staden, de er helt sikkert stor leverandør, men inde i pusherstreet har de ikke særlig meget at skulle have sagt, du kan jo bare se på de interviews der har været på det seneste, og politiets aktion, det var rockere der stod bag 2 boder ud af 13 eller hvor meget det var, rockerne styre ikke en skid inde på staden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg har ellers hørt noget om at nogle christianitter sælger for rockere på staden, jeg tror nu der er mere derinde der er styret af bandemiljøet end hvad der bliver afsløret, men det er jo også bare hvad jeg tror. Desuden tror jeg næppe du kan holde styr på tusindevis af de strains dufte - shiiit Rain man :D men hvis du kan så rep til dig da......

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror fanme heller ikke på de har styr på deres strains inde på staden. Alt det weed der sælges på staden kan ikke være fra Danmark, og ligeså snart man skal smugle er det godt nok besværligt at holde strains for sig, især i forhold til at det nok højest er 1 % af deres kunder der kan kende forskel. Måske holder de gode af dem sativa og indica for sig. Men så tror jeg heller ikke på mere. Man kan da godt se der nogle gange er udelukkende en sort i deres kasser, men i de tilfælde kunne jeg forestille mig det er fra Danmark.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Viridis skrev:
jeg har ellers hørt noget om at nogle christianitter sælger for rockere på staden, jeg tror nu der er mere derinde der er styret af bandemiljøet end hvad der bliver afsløret, men det er jo også bare hvad jeg tror. Desuden tror jeg næppe du kan holde styr på tusindevis af de strains dufte - shiiit Rain man :D men hvis du kan så rep til dig da......

det er der helt sikkert også nogle christanitter der gør, men det er minimalt i forhold til alle de rygter der går

rigtig meget af hashen er helt sikkert købt af bandemiljøet, men det bliver solgt af christianitter for dem selv med deres egne interne regler i gaden, de er leverandører men det er ikke dem der styre boderne eller generelt særlig meget inde på staden

det er 3-4 boder jeg køber skunk i, så det er ikke flere tusind strains, som regel har de alle de gode kendte strains, cannabis cup vindere og lign som de fleste ved hvordan smager og lugter

hvis du selv havde en bod med skunk hvor svært ville det så være for dig at holde styr på at der var det rigtige i poserne, lyder det fuldstændig umuligt at det kan lade sig gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hector Salamanca skrev:
Tror fanme heller ikke på de har styr på deres strains inde på staden. Alt det weed der sælges på staden kan ikke være fra Danmark, og ligeså snart man skal smugle er det godt nok besværligt at holde strains for sig, især i forhold til at det nok højest er 1 % af deres kunder der kan kende forskel. Måske holder de gode af dem sativa og indica for sig. Men så tror jeg heller ikke på mere. Man kan da godt se der nogle gange er udelukkende en sort i deres kasser, men i de tilfælde kunne jeg forestille mig det er fra Danmark.

det er ikke særlig svært at dyrke store mængder skunk

lad os sige at man kan lave 300-400g pr kvm hver 2 mrd, så 200 kvm skunk laberatorie kan lave 60-80 kg på 2 mrd, det er ikke mange huse der skal til for at holde staden kørende

alene i år er der vel blevet taget 10+ skunk laberatorier på over 100 kvm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her lidt om hvordan det foregår. Jeg tror danmark er selvforsynet med skunk. Det er england også, her har der ligeledes været vietnamesiske grupperinger inde over.

http://www.dr.dk/arkivP1/P1Dokumentar/U ... 094306.htm

(Baudelaire 1860).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]