Passiv rygning er på ingen måde farligere end det af ryge - rygeren må jo selvsagt være påvirket af både inhaleret røg + den højeste koncentration af passiv røg. Derfor giver det jo ikke mening af passiv røg alene skulle være værre, selvom det da klart er skadeligt i en-eller-anden grad.

Rene forbrændinger findes nærmest ikke under ukontrollerede forhold, så det at ryge er et spørgsmål om mere eller mindre uren forbrænding. Om røgen i en joint så er mere eller mindre uren, når man trækker luft gennem den versus ved hvile, kommer nok mest an på suge-teknik. Højere temperatur og ilt tilstrømning øger dog renheden af forbrændingen markant - men for meget luft kan også køle/kvæle og danne meget sod. Tænk blot på at blæse et stearinlys ud.
Som Alf'n skriver, er der helt klart tale om sod, som danner disse "Shivas engle" (Jeg har hørt det navn brugt omkring fænomenet før). Hvorfor det sker, tror jeg dog ikke vides, men jeg tænker, at det kunne hænge sammen med cannabis røgs tendens til at 'klistre sammen' og hænge tæt i luften. Soden kunne blive tiltrukket af elektrostatiske kræfter til overfladen af små røg-formationer, hvilket giver disse små sjove papirs-tynde sod strukturer. Muligvis i forbindelse med at luftgennemstrømningen i jointen stopper.
I min erfaring opstår fænomenet oftest, lige efter et sug.
Har nogen oplevet det i forbindelse med anden rygning end cannabis / hash?