Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia. :peace: :hjerte:
Som i kan se på overskriften vil jeg gerne kaste mig ud i noget pot-rygning. Hertil har jeg nogle spørgsmål:

-I hvilket prisleje ligger pot?
-Hvordan kan jeg sikre mig at det jeg får er sativa og at det er god pot og i det hele taget pot og ikke hash?
-Skal jeg gøre noget ved det før jeg putter det i jointen og hvor mange gram vil i anbefale? Skal jeg blande det op med tobak, hvis ja, hvad for noget tobak kan i anbefale?
-Hvad er forskellen på pot og hash? Har hørt noget om at hash er fem gange stærkere
-Hvor lang tid vil det virke? Hvor lang tid går der før man kan opføre sig anstændigt?

Tak fordi du tog dig tid til at læse min besked og undskyld de mange spørgsmål.
Jeg håber i vil svare på dem. På forhånd, tak

Dedikeret medlem

Hej! og velkommen
først og fremmest så lœs op på hvad det er.. det hjælper på det hele! :)
hash er mørkt resin ofte brunligt og pot/skunk er tørret grønt plantemateriale..
de spørgsmål du har er noget ham du køber ved burde ku svare på.. altså mængde i joint osv.. (hash/cannabis varierer en hel del i styrke og kvalitet)
-men ca et halv gram, let knust og blandet med ristet tobak :D
mvh STOP

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej og velkommen til siden!
Man kan selvfølgelig spørge den man køber af, hvad sort det er/om det er sativa eller indica, og hvor stærkt produktet er. Men man kan reelt set ikke vide sig sikker på det, når man køber cannabis på gadeplan. Ofte er sælgeren du køber af, ikke engang selv vidende om det, men giver dig et svar baseret på, hvad du nok gerne vil høre. Hvis du vil være sikker på, at det er en bestemt sort du ryger, så er den eneste sikre måde at dyrke selv. De fleste rygere, der går op i den slags, gør en hobby ud af dette.

Pot er tørrede blomsterskud fra cannabis-plante .Hash er 'harpiksen' fra blomsten, der indeholder de aktive stoffer (THC og andre cannabinoider), der er blevet presset til en brun klump. Af den grund vil hash være stærkere, da koncentrationen af aktive stoffer er højere. Du kan rent fysisk se forskellen på pot og hash ret tydeligt.

Pot:
Billede

Hash:
Billede

Som du kan se, er der betydelig forskel i udseende.
Man blander oftest hash med tobak, da hash ikke kan ryges for sig selv i en joint, der skal være noget plantemateriale til stede, der kan brænde. Ellers kan man ryge hash rent på pibe eller på vand-bong. Man kan også bruge tobaksalternativer som jordbærblade, hvis man ikke er til tobak. Det er vigtigt at riste tobakken først, så størstedelen af nikotinen fordamper. Det afhjælper, at man skulle få det dårligt af evt. nikotinchok oven i sin hashrus. Pot kan ryges alene, men oftest (især i Europa) er der skik for at blande det halvt om halvt med tobak, ganske enkelt fordi det brænder bedre.

Dansk hjemmedyrket pot er efter min mening en god måde at blive bekendt med cannabis-rusen, netop fordi koncentrationen af THC ikke er så høj, så det er lettere for en nybegynder at kontrollere sin rus. Mange starter dog også ud med hash, og i det tilfælde er det blot et spørgsmål om dosering og at tage det stille og roligt. Jeg ville ikke hænge mig meget i sorter ved min første rygeoplevelse: i det store hele er cannabis-rusen en rimelig homogen størrelse. Jeg ville få fat i det jeg kunne, sætte tid af, hvor jeg kunne være uforstyrret og gøre det i vante og trygge omgivelser. Gerne med en ven, der har erfaring i forvejen. Tænd op, tag et par hiv, vent nogle minutter og mærk efter, om du skal have mere.

Igen velkommen. Der er rigtig meget information her på siden, der helt sikkert kan belyse mange af de spørgsmål du har. Øverst højre hjørne ser du søge-ikonet, der kan hjælpe dig til at finde rundt. Ellers tag et kig i cannabis eller plante-forummet. Søg, og du skal finde! Og hvis du ikke kan finde svar, så tøv ikke med at spørge.

God dag. :peace:

Junior medlem

Igen, tusind tak for svaret plejadestjerne! Det har været en kæmpe hjælp!
Jeg synes det med tørrede jordbærblade lyder interessant. Kan jeg godt lave en joint af 0,5 gram grøn pot og 0,5 gram tørrede jordbærblade eller fungerer det kun med hash?
Og vil du anbefale at jeg laver et filter når jeg ruller den?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det var skam så lidt. :) vi er glade for at hjælpe på vej herinde.
Jordbær-tricket vil jeg helt sikkert mene du kan. Og ja, et filter er helt sikkert at foretrække.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
AlfredoCanapa skrev:
-I hvilket prisleje ligger pot?

Svært at sige, det kommer an på markedet i dit område, hvilke kilder du har adgang til osv. Der gives ofte rabat ved større køb...

AlfredoCanapa skrev:
-Hvordan kan jeg sikre mig at det jeg får er sativa og at det er god pot og i det hele taget pot og ikke hash?

Det kan du kun hvis din dealer ved hvad han sælger. Pot er efter min erfaring ofte af ukendt sort, men hvis sorten har et navn, kan du godt regne med en god stener.
Sværere er det at finde forholdet mellem indica og sativa gener, men har du navnet kan du google det.

Medmindre du får pot durk fra en grower, skal du ikke regne med at kende hverken navn eller indica/sativa forhold

Eneste navngivne og dokumenterede weed jeg nogensinde har nydt selv, var af sorten "critical"

Hash ser HELT anderledes ud, som Plejadestjerne viser flot :peace:

AlfredoCanapa skrev:
-Skal jeg gøre noget ved det før jeg putter det i jointen og hvor mange gram vil i anbefale? Skal jeg blande det op med tobak, hvis ja, hvad for noget tobak kan i anbefale?

Ikke nødvendigvis, pot KAN ryges rent som amerikanerne foretrækker, men det brænder af h til... Lidt tobak eller alternativer hjælper meget.

Hvis du gerne vil ryge det rent, kan jeg anbefale at gøre det på pibe. Alt fra majspiber til de dyre kan bruges. Selv foretrækker jeg en lang sigøjnerpibe.
Du kan også ryge hash på pibe, men kun his den er af "middel-agtig" kvalitet. Hashen skal kunne gløde. Dyr/god hash smelter vøk og brænder direkte pga olieindholdet.

AlfredoCanapa skrev:
-Hvad er forskellen på pot og hash? Har hørt noget om at hash er fem gange stærkere

hash er ikke nødvendigvis stærkere, selvom det er et koncentreret produkt. Du skal blot bruge hvad der ligner mindre fordi det er mere kompakt.

Omvendt kan hash være enormt stærkt. De såkaldte "æg" der til tider er i omløb er legendariske, og kan lægge selv hårdkogte rygerveteraner ned. For mit vedkommende var det den eneste hash jeg decideret har prøvet at trippe af :D (måske en kommende triprapport hehe 8) )

AlfredoCanapa skrev:
-Hvor lang tid vil det virke? Hvor lang tid går der før man kan opføre sig anstændigt?

Det virker i gennemsnit et par timer hvis du ryger det, men det er IMO ikke et stof der gør det umuligt at opføre sig anstændigt. Du kan stadig lave dine daglige gøremål, men du vil helt sikkert hellere ligge på sofaen :mrgreen:

Hvis du i stedet spiser dit weed (i form a kage eller kakao) kan rusen vare op til 6-8 timer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]