AlfredoCanapa skrev:
-I hvilket prisleje ligger pot?
Svært at sige, det kommer an på markedet i dit område, hvilke kilder du har adgang til osv. Der gives ofte rabat ved større køb...
AlfredoCanapa skrev:
-Hvordan kan jeg sikre mig at det jeg får er sativa og at det er god pot og i det hele taget pot og ikke hash?
Det kan du kun hvis din dealer ved hvad han sælger. Pot er efter min erfaring ofte af ukendt sort, men hvis sorten har et navn, kan du godt regne med en god stener.
Sværere er det at finde forholdet mellem indica og sativa gener, men har du navnet kan du google det.
Medmindre du får pot durk fra en grower, skal du ikke regne med at kende hverken navn eller indica/sativa forhold
Eneste navngivne og dokumenterede weed jeg nogensinde har nydt selv, var af sorten "critical"
Hash ser HELT anderledes ud, som Plejadestjerne viser flot
AlfredoCanapa skrev:
-Skal jeg gøre noget ved det før jeg putter det i jointen og hvor mange gram vil i anbefale? Skal jeg blande det op med tobak, hvis ja, hvad for noget tobak kan i anbefale?
Ikke nødvendigvis, pot KAN ryges rent som amerikanerne foretrækker, men det brænder af h til... Lidt tobak eller alternativer hjælper meget.
Hvis du gerne vil ryge det rent, kan jeg anbefale at gøre det på pibe. Alt fra majspiber til de dyre kan bruges. Selv foretrækker jeg en lang sigøjnerpibe.
Du kan også ryge hash på pibe, men kun his den er af "middel-agtig" kvalitet. Hashen skal kunne gløde. Dyr/god hash smelter vøk og brænder direkte pga olieindholdet.
AlfredoCanapa skrev:
-Hvad er forskellen på pot og hash? Har hørt noget om at hash er fem gange stærkere
hash er ikke nødvendigvis stærkere, selvom det er et koncentreret produkt. Du skal blot bruge hvad der ligner mindre fordi det er mere kompakt.
Omvendt kan hash være enormt stærkt. De såkaldte "æg" der til tider er i omløb er legendariske, og kan lægge selv hårdkogte rygerveteraner ned. For mit vedkommende var det den eneste hash jeg decideret har prøvet at trippe af

(måske en kommende triprapport hehe

)
AlfredoCanapa skrev:
-Hvor lang tid vil det virke? Hvor lang tid går der før man kan opføre sig anstændigt?
Det virker i gennemsnit et par timer hvis du ryger det, men det er IMO ikke et stof der gør det umuligt at opføre sig anstændigt. Du kan stadig lave dine daglige gøremål, men du vil helt sikkert hellere ligge på sofaen
Hvis du i stedet spiser dit weed (i form a kage eller kakao) kan rusen vare op til 6-8 timer