Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 15:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Efter at have syltet projekt "fotogalleri" i umindelige tider, har jeg fået afsat tid til at få mine fotos lagt op på mit website. Du kan finde dem, ved at klikke på billedet herunder:

Billede

Motiverne er primært natur, men der er også blevet plads til et par shots fra festivals i udlandet. Fælles for alle billederne er, at de har været en fornøjelse at tage, så nu håber jeg også I vil nyde dem.

God fornøjelse, underlægningsmusik kan anbefales... :-)

Senest rettet af Rapsej 10 dec 2007 19:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
De er rigtig flotte. Hvordan fungerer det der med at lave panorama-fotos egentlig? Er det en kamerafunktion?

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Frugthat:

Kameraet alene kan ikke konstruere et panoramabillede. Det kan højst have en "stitch assist" funktion, som på displayet viser forrige billede, og dermed guider til at "ramme rigtigt" med de efterfølgende billeder. Som du nok kan regne ud, er det vigtigt at billederne er taget i samme højde allesammen, men ligeledes at de overlapper, så man har nogle "samlingspunkter".

Billede
Stitch assist i funktion

Det er når man kommer hjem, at man begynder at flette billederne sammen. Jeg bruger Panorama Factory til det, og det fungerer upåklageligt, selvom jeg bruger en shareware-version.

I programmet henter man sine billeder ind, opstiller dem i rækkefølge, og indstiller nogle parametre, før man overlader resten af arbejdet til programmet. 2 minutter efter har den et færdigt panorama til dig, og resultatet bliver (selvfølgelig) efter kvaliteten af råmaterialet, herunder hvor god du har været til at positionere kameraet, og hvor dygtig du har været til at få nogle gode "samlingspunkter" med.

Mine billeder er allesammen taget i frihånd, og det er gået nogenlunde, men det er klart at et stativ ville være at foretrække, da man her mere præcist kan indstille vinklen mellem billederne, der skal udgøre panoramaet.

Håber informationen her kunne bruges til noget, ellers skriver du bare igen... :-)

Venligst, Jesper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt nok nogle flotte billeder. De billeder fra Tjekkiet, skulle vel aldrig være taget i et område i eller i nærheden af Cesky Raj vel? Det ligner rigtig meget et sted hvor jeg har været, enormt smukt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]