@Frugthat:
Kameraet alene kan ikke konstruere et panoramabillede. Det kan højst have en "stitch assist" funktion, som på displayet viser forrige billede, og dermed guider til at "ramme rigtigt" med de efterfølgende billeder. Som du nok kan regne ud, er det vigtigt at billederne er taget i samme højde allesammen, men ligeledes at de overlapper, så man har nogle "samlingspunkter".
Stitch assist i funktionDet er når man kommer hjem, at man begynder at flette billederne sammen. Jeg bruger
Panorama Factory til det, og det fungerer upåklageligt, selvom jeg bruger en shareware-version.
I programmet henter man sine billeder ind, opstiller dem i rækkefølge, og indstiller nogle parametre, før man overlader resten af arbejdet til programmet. 2 minutter efter har den et færdigt panorama til dig, og resultatet bliver (selvfølgelig) efter kvaliteten af råmaterialet, herunder hvor god du har været til at positionere kameraet, og hvor dygtig du har været til at få nogle gode "samlingspunkter" med.
Mine billeder er allesammen taget i frihånd, og det er gået nogenlunde, men det er klart at et stativ ville være at foretrække, da man her mere præcist kan indstille vinklen mellem billederne, der skal udgøre panoramaet.
Håber informationen her kunne bruges til noget, ellers skriver du bare igen...

Venligst, Jesper.