CirkelSpørgsmålet er hvem er jeg og hvem er vi i det hele taget, mange går rundt med en følelse af at vide hvem de er, men det kan ligeså godt være en illusion fordi at de tror de er spejlingen af hvem de i virkeligheden er.
Det jeg mener er at vi alle er ét og at vi her på jorden ofte ikke helt er klar over hvem vi i virkeligheden er, eftersom det her liv kun er et lille udsnit af hvem vi er iforhold til hvores historie, ikke nuværende personlighedshistorie men det som ligger før og det som skal komme, som det er nu er hvores erkendels, også af os selv - begrænset
Jeg vil ikke sige at jeg er fremmedgjort over for mig selv, for jeg føler ikke verden som noget fremmet, vi indeholder jo selv forbindelsen til verden iogmed at vi er en miniature verden, alt det vi gør er en afspejling, vi ville slet ikke være istand til at forstå noget vi ikke selv indeholder, så svaret ligger i en selv, men først må man fjerne illusionen om selvet
Du taler om tanker som om de tilhørte noget andet , som om de har magten og du bare er en modtager!
Tanker tilhøre også noget andet! Noget langt højere end menneset! Tanker er udtryk for levende intelligenser som står på et højere trin end mennesket i mange tilfælde, men som der findes tanker af forskellig karakter således findes også entiteter af forskellig karakter, nogen som hjælper ens udvikling og andre som lægger hindringer ivejen
Hvem kan styre tanker? Vi er styret af tanker, det vi tænker det blir vi, tænker vi derfor at vi har så og så mange begrænsninger så lægger vi også begrænsninger ind i os selv, der hvor vi er frie er i tanken, vi vælger selv, hvad vi vil blive, om det er godt for hvores udvikling (og verden) eller ikke...
Jamen prøv at se på verden, se hvor stor en indflydelse angsten har på folks beslutninger, se på hvor meget den motivere folk, driver folk til krig, forbruger vanvid osv. Dem som styre angsten styre store dele af den materielle verden, de fleste mennesker har vel en form for angst, det er fordi det er et middel til manipulation at forstå angsten er at forstå problemet og det er at finde løsningen, angsten kan være mangfoldig, angsten for den anden side (efter døden) angsten for bombeangreb, angsten for andre mennesker osv. Alt sammen er en del af en global programmering for at gøre mennesket til slaver, hvis man påstår at man ingen angst har så forgøgler man som regel sig selv, men at kunne syre angsten, at bruge den som en drivkraft det gør at man kan transformere den til noget positivt at neutralisere den, når man forstår angsten så er man ikke styret af den. Angsten er selvets illusion, det som folk tror de er, nemlig selvet, men som sagt er dette kun en spejling af deres egentlige Jeg om man vil.
Se på det som dine tanker er en del af dig som du kan styre og du kan ændre bevidst. Vi mennesker indeholder flere dele og heldigvis kan vi føre en dialog mellem de forskellige dele.
Jeg kan vælge og fravælge tanker og kombinere dem, men de er en del af en kosmisk objektiv tankeverden som eksistere paralelt med denne verden og de hænger sammen som "lim" Tanken har delvis magt over materien dvs. atomerne, hvorfor tror du at mennesket har mulighed for at manipulere atomer, fordi at elektricitet er flydende masse om man vil, og det udsendes via nervesystemet som impulser, men de er som sagt virkninger, virkninger som kan dirigeres via tanken, bevidsthed kan opnås via uselvisk arbejde for jorden ved at tranformere jorden, ved at forædle den, tænke positivt om alting omkring sig træerne, fuglene osv.
Atomer er projektioner fra hvores eget nervesystem, atomisme er Materialistisk Okkultisme
Jamen hvis tanker er forbindelsen til væsener, så er det ikke forkert at tænke, hvis blot man er selectiv over hva man tænker således at man ikke tænke negativt, men positivt om verden, for vi ER verden, så at tænke positivt om sig selv og andre er faktisk noget som er sundt og giver en tilfredshed og glæde på et meget højere plan end det man normalt er klar over, tankerne er med til at bestemme hvores sindstilstand, dvs. tænker vi lyst og positivt så bliver vi også fyldt med de samme ting, altså vi er hva vi tænker som du jo selv siger
Jeg fornægter ikke mig selv, det ville være at fornægte tanken, vi er bygget op af tanker, hvis det ikke var sådan så ville det ikke kunne hænge sammen, som en arkitekt behøver en arbejstegning for at lave et hus og mit hus er et udtryk for tanker
Men min indgangvinkel er anderledes, jeg ser ikke min krop som bare krop men som noget langt mere end det sanselige øje bemærker
Håber jeg ikke var for kryptisk