Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey allesammen!
Jeg er (forholdsvis) ny her på psychedelia, og derfor er jeg meget interesseret i at høre om, hvordan I selv synes, at jeres psykedeliske oplevelser har beriget jeres liv - både på det personlige plan, men også i forhold til relationer til andre mennesker?

Jeg har selv lidt ''erfaring'' eller har i hvert fald stiftet et overfladisk bekendskab med de psykedeliske stoffer, men det har desværre ikke altid været under de rigtige omstændigheder, så derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt mere viden/snakke med nogle mere erfarne, inden jeg måske selv kaster mig ud i min næste oplevelse. Samtidig vil jeg også helst være lidt mere afklaret med mig selv, da jeg har indset, at det er ret vigtigt, inden man begiver sig ud på sådan en ''rejse'' i sindet.

Jeg er ikke sikker på, om det her emne er placeret i den rigtige kategori, men håber I vil bære over med mig! Jeg er jo trods alt nybegynder herinde ;-)

Mvh. M.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du kan starte med at læse tråden i generelt: "Gode råd til første trip" eller noget i den stil. Derefter kan du snuse lidt til triprapporterne herinde, som du finder ude i venstre side. Hvis du søger her på siden, vil du også kunne finde masser af diskussioner, der berør forskellige aspekter af dette emne.

Velkommen til :D

Titel:
the-red-pill skrev:
Du kan starte med at læse tråden i generelt: "Gode råd til første trip" eller noget i den stil. Derefter kan du snuse lidt til triprapporterne herinde, som du finder ude i venstre side. Hvis du søger her på siden, vil du også kunne finde masser af diskussioner, der berør forskellige aspekter af dette emne.

Velkommen til :D

Okay, tak skal du have. Har faktisk også tit læst de der triprapporter, men skulle lige samle mod til at oprette en bruger herinde ;-P
Men så tror jeg da, at jeg vil gøre det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg har lært døden at kende, altså self på en fiktionel måde da jeg endnu ikke har været død oprigtigt endnu :wink:
jeg har under et trip sagt farvel til mig selv og min familie og temmelig afklaret med at jeg skulle dø den aften, hvilket ikke skete.

jeg har set hvordan jeg opfører mig i forehold til mine venner, altså på den måde forbedret min person og væremåde til noget mere rart, men har osse indset at man ikke kan være perfekt.

jeg har oplevet flere af mine venners tankegange, altså direkte tænkt ligesom dem og hørt vedkommendes stemme inde i hoved istedet for min egen på pågældende tidspunkt.

jeg har lært at man skal tænke på andre mennesker, behandle dem med respekt og hjælpe hvor jeg kan, specielt at lytte til hva folk siger og vise empati hvis de føler for det.

generelt har jeg lært utrolig meget om mig selv, men jeg vil dog ikke give psykedelika skylden, de viser mig blot vejen frem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psykedeliske stoffer har lært mig en del om ansvarlighed og de krav man må opfylde her i livet. At man må yde før man kan nyde; kort sagt at gøre mig mere målbevidst og mindre hippie/tågehoved.

Det får mig til at tro at psykedeliske stoffer ikke drejer din personlighed/bevidsthed i en speciel retning, men derimod at man får en reel mulighed for at se alt som det virkeligt er og så tage beslutninger derfra. Normalt har man så mange fordomme og forudindtagede holdninger om alt muligt der begrænser ens forståelse og indsigt.

psykedeliske stoffer = erkendelse

Et stof som lsa giver desuden en fornemmelse af åndelig genfødsel, og får en til at sætte pris på livet. Man genfinder magien ved livet; bare følelsen af at røre ved noget blødt, mærke vinden i sit hår, se solen stå op, drikke te, være sammen med mennesker, er fantastisk; fordi at man lever; og selv når man dør er man en del af en større sammenhæng. Dvs du forsvinder aldrig ud i det blå og forlader aldrig dem du elsker; for du er alt i al evighed; det forstår du efter et stærkt psykedelisk trip. Det er følelser og tanker som beroliger og gør dig euforisk på samme tid og som varer ved i mange måneder efter trippet (hvis de da nogensinde forsvinder). En følelse af at bære livet i sig selv og kan man måske sige, at være gud selv :D

Seriøst hvis folk kendte lidt mere til psychedelics ville de ikke have så meget imod dem.

Ecstasy er bare alt for fedt, mere er der ikke at sige om den sag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg føler mig altid lidt mere frisk og fyldt med mentalt overskud efter et trip. det føles lidt som om hjernen bliver nulstillet engang, eller kan sammenlignes med følelsen efter en god bog, en god koncert eller når man kommer hjem fra en rejse til udlandet.

-men som alt andet skal det gøres med måde, for at magien bevares. Jeg tripper lige lovlig ofte i perioder. Så er det stadig sjovt mens det står på, men de gode eftervirkninger forsvinder hurtigere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
moonage:

den med lsa'en kender jeg godt, man kan tage sig selv i adskillige gange de efterfølgene uger at sige, jeg elsker.
altså man elsker simpelthen de mest normale ting, bare det at få en portion mad sætter man større pris på en nogensinde :wink:

jeg betragter i hvert fald lsa'en som et wake up call stof 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]