Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 08:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ny bruger på psychadelia, og håber at kunne drage fordel af jeres erfaringer. Jeg er interesseret i jeres erfaringer med stoffer som aktiverer lag i underbevidstheden så undertrykte følelser og minder kan blive bevidste.

Hvilke stoffer har denne virkning?

Hvilke af disse stoffer har andre side-/bi-virkninger?

Hvordan føles det når man kommer i kontakt med det undertrykte materiale? Dejligt eller angstfyldt?

Andre perspektiver / anbefalinger...

Håber på god og behjælpelig respons

venligst
Fredrik (25år)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det stof jeg har oplevet den største åbning til de ubevidste minder er LSA. Stoffet giver mig også mulighed for at rejse tilbage til drømme som jeg mindes med glæde. Gamle minder fra barndommen som man troede var glemt popper frem en efter en og giver mig mulighed for at rejse ind i sindet efter gammelt materiale, gamle venner, oplevelser og steder jeg har været. Alt sammen føles rart og venligt, og glæden ved genkendelsen af gamle minder er en relativt stor del af mine LSA-trips. Efter trippet er det som om døren ikke er lukket helt og jeg kan opleve samme effekt i dagene efter hvor gamle minder popper op.
Det er specielt når min hjerne i rusen bliver mindet om en god drøm jeg drømte for mange år siden, simpelthen ved at se en genstand eller et sted som har relation til mindet/drømmen. Det kan fx. være hovedbanegården som får en af mine drømme hvor jeg bevæger mig rundt i nogle lukkede sporsystemer.

Citat:
Hvordan føles det når man kommer i kontakt med det undertrykte materiale? Dejligt eller angstfyldt?

Helt klart dejligt, jeg har aldrig oplevet negative tanker i forbindelse med disse "tilbageblik"

Jeg vil tro at LSA ville være det rigtige, har ikke oplevet samme effekt på noget andet. Læs lidt på siden og wiki'en for informationer om LSA

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Xpert skrev:
Citat:

Helt klart dejligt, jeg har aldrig oplevet negative tanker i forbindelse med disse "tilbageblik"

Jeg vil tro at LSA ville være det rigtige, har ikke oplevet samme effekt på noget andet. Læs lidt på siden og wiki'en for informationer om LSA

Arh, det kommer vel helt an på hvad der er undertrykt? Hvis det er en dyb anger, sorg, vrede m.v. er det vel ikke helt dejligt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For mig er det LSD, og når det sker bliver alt mørkt og ondt, det er en meget svær tilstand at være i og yderst ubehagelig, jeg er endnu ikke nået derud fordi det ligger så dybt i mig, jeg gør dog mit bedste og er i gang med en masse forarbejde i vores verden

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
fredemann skrev:
Jeg er ny bruger på psychadelia, og håber at kunne drage fordel af jeres erfaringer. Jeg er interesseret i jeres erfaringer med stoffer som aktiverer lag i underbevidstheden så undertrykte følelser og minder kan blive bevidste.

Hvilke stoffer har denne virkning?

Alle psykedeliske stoffer har denne virkning i større eller mindre grad. LSD, psilocybinsvampe og meskalinkaktus er eksempler på klassiske psykedeliske stoffer, der meget effektivt kan give adgang undetrykte lag i underbevidstheden, især hvis stofferne bruges med øjenbind (indadvendt opmærksomhed) og i kombination med musik. Hvis man vender opmærksomheden ud mod verden, har undertrykt materiale mindre tendens til at dukke frem.

fredemann skrev:
Hvilke af disse stoffer har andre side-/bi-virkninger?

Psilocybinsvampe og især meskalinkaktus kan give kvalme når virkningen begynder. Det er nok den væsentligste bivirkning. LSD har efter min opfattelse ingen bivirkninger.

fredemann skrev:

Det kommer lidt an på hvad du mener med undertrykt materiale. I psykoterapeautisk sammenhæng er det negative, ubehagelige oplevelser vi undertrykker, og det føles derfor stærkt ubehageligt at gennemleve undertrykt materiale fra psyken. Til gengæld har man det helt enormt godt bagefter, hvis oplevelsen når at fuldende sig selv inden stoffet holder op med at virke. Man føler sig utroligt levende og befriet fra en byde, man før gik rundt med, måske uden at vide det. Hvis man stadig er i oplevelsen mens stoffet holder op med at virke, kan man risikere at den negative oplevelse vil blive ved med at blive i baggrunden af ens bevidsthed i dage eller måneder efter trippet. Hvis man bruger stofferne terapeautisk, ville man i dette tilfælde tage et nyt trip efter et stykke tid, for at arbejde virdere med at forløse de undertrykte oplevelser, der er blevet aktiveret i psyken.

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen til jer der svarede. Jeg har hørt at det er vigtigt at have en "sitter" med når man vil have en psykadelisk session. har i brugt det og vil i mene det er en nødvendighed?

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal komme i besiddelse af nogle af de ovennævnte psykoaktive stoffer. Jeg er godt klar over at forummet ikke er til handel med narkotika, men skal man bare kende en pusher der hedder kenneth hvis man vil have noget af det lidt mindre tilgængelige?

Venligst

Titel:
Dedikeret medlem

fredemann skrev:
Tak for hjælpen til jer der svarede. Jeg har hørt at det er vigtigt at have en "sitter" med når man vil have en psykadelisk session. har i brugt det og vil i mene det er en nødvendighed?

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal komme i besiddelse af nogle af de ovennævnte psykoaktive stoffer. Jeg er godt klar over at forummet ikke er til handel med narkotika, men skal man bare kende en pusher der hedder kenneth hvis man vil have noget af det lidt mindre tilgængelige?

Venligst

1. Ja, det har hændt, eller jeg har trippet med folk. En nødvendighed? Jeg ville personligt ikke byde mig om at trippe alene første gang, men jeg ville sikre mig at det ikke var med en person der konstant spurgte ind til ens tilstand, hvordan man har det psykisk og fysisk, det finder jeg i hvert fald belastende og gør trippet "søgt".
Du skal spørge dig selv om det er en nødvendighed. Hvordan tror du at du vil have det med det, og vil du kunne holde dig selv beskæftighed. Hav evt. en at tage hen til hvis du keder dig eller panikker.

2. Ja eller internettet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
fredemann skrev:

Venligst

Jeg kan klart anbefale dig, at dyrke psilocybin svampe selv - det er simpelthen så hyggeligt og imponerende. Derudover bliver svampene også mere personlige, da man selv har fulgt deres opvækst. Ja, det lyder måske lidt outreret, men kommer man først igang forstår man det.
Og så er det jo også super-nemt!

Du kan selvfølgelig også bare google fresh cubensis, men det er ikke ligeså sjovt.

Meskalin kan du også selv dyrke, i form af kaktus. Det tager vidst bare noget tid, men du kan også købe det i form af kaktus. Både herhjemme på visse planteskoler og sommetider botaniske haver, men også via smart-/headshops

Anders

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du kan også plukke Spids Nøgenhat, en dejlig psilocybinsvamp, over hele landet i efteråret, hvis du kigger de rigtige steder på det rigtige tidspunkt. Det kan du læse meget mere om hvis du søger lidt rundt på denne side eller med google. Der er i hvert fald masser af muligheder for at få fat i psykedeliske stoffer, uden at involvere det illegale marked.

En god sitter kan være guld værd, men det skal være en person der kender til psykedeliske bevidsthedstilstande og ved hvordan de håndteres. En uerfaren sitter kan være mere til besvær end gavn, som Ayers Rock også er inde på. Hvis det er en person som du er meget tæt på (fx en kæreste), der har forståelse for dit projekt og har læst grundigt på lektien, og måske erfaringer med andre typer oplevelsesorienteret terapi (ikke samtale-terapi, da det er en hel anden genre), så kan der helt sikkert også godt komme meget godt ud af det, selvom personen ikke har førstehåndserfaring med psykedelika.

Det er bestemt også muligt at gøre det uden tripsitter. Jeg har taget en del terapeutiske trips alene. Men det er nok ikke så god en idé første gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Mht en tripsitter, vil jeg også påpege at det er en meget god idé - better safe than sorry! Når/hvis du bryder dig om virkningen og er mere fortrolig med en psykedelisk substans, kan du evt begynde med solotrips... Hvilket jeg nyder godt af fra tid til anden - specielt svampe er givende for mig i den forbindelse=)

Svampe, er nok også hvad jeg vil anbefale dig at starte ud med - men dette kan diskuteres til uendelighed=)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
jeg vil vove at påstå at en trip sitter er et must på et jomfru trip! idet du aldrig helt ved hvordan du vil reagere! og du skulle nødig komme til skade eller gå i panik!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]