Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 06:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Tror du at vi har en sjæl?
Ja 46%  46%  [ 52 ]
Nej 44%  44%  [ 50 ]
Andet: Forklar nærmere, tak ;-) 11%  11%  [ 12 ]
Afgivne stemmer : 114
Forfatter besked
Medlem

MichaelZittergong skrev:
@ErkendelsensDøre

Herlig samdrægtighed jeg fornemmer med dig!

:-)

Hvad mener du med 50/50 materielt/ bevidsthed? For mig er bevidsthed jo umiddelbart en egenskab ved materien; ikke mindst ved mennesket.

Hvordan hænger det sammen for dig?

Jeg mener at bevidsthed er roden i vores Univers i stedet for materiale. Jeg kan ikke bevise det, derfor må jeg have en 50/50 attitude, men jeg må indrømme jeg tror mest på at bevidsthed af basen. Uden bevidsthed findes stof jo ikke som vi kender det. Der findes kun et tomrum af energi. Det er vores bevidsthed der konverterer energi til den virkelighed vi umidlbart kan opfatte. Forestil dig et Univers uden bevidsthed! Det vil jo ikke findes, da det ikke kan opleve sig selv. Hvordan kan en død ting opfatte sig selv uden en bevidsthed? Den må jo nødvendigvis kun findes i relation til bevidsthed, og så er den ét med bevidstheden fordi bevidstheden "skaber" den. Within You Without You-stilen :) Feel me?
Men jeg kan jo ikke bevise det =] Nogle fysikere påstår dog at kunne bevise det, med den catch at man ikke objektivt kan bevise det, da det at forlade denne virkelighed er en subjektiv oplevelse.

Medlem

Jeg tror vi har en sjæl.. MEN jeg tror ikk den kommer op til Gud eller ned til Djævlen, når vi dør.. Jeg tror bare den.. - forsvinder, eller sån noget..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Saa vil jeg mene vi er 100/100 af aand og krop... liv og doed...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
MichaelZittergong skrev:
MaroK skrev:
Jeg tror at når vi bliver født ser vi lys (sjovt nok det første ord jeg lærte at sige)

Når lyset forsvinder, så er det at vi bliver troende til vi dør. Fødsel til død.

Sjælen hilste jeg på da jeg blev tvangsindlagt. så ja, vi har en sjæl.

Jeg lever, men det er ikke ensbetydende med at jeg er i kontakt med min sjæl.

Jeg har fundet min soulmate.

Hvordan var den sjæl, du hilste på, da du var tvangsindlagt?

Er din soulmate dig selv, en partner, hvad? Hvad er en soulmate for dig?

Og: Tillykke med at have fundet én anyway!

Først som fremmest tak MichaelZittergong. Filosofisk anlagt? 55

jeg blev bæltefikseret efter 1 døgn. Så lyset efter 4 dage. Psykisk sygdom går i arv. 3 dage lå jeg i bæltet, men rørte det kun på - psykiatrien er.

Stor, lysende, ligner pacman og er ikke gud. Begrundelsen er her at jeg ser.

Soulmatebegrebet stammer fra afrika, så jeg er faktisk frisk på at forklare mig. sansskrift.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jamen så forklar dig marok.... Jeg vil fandme gerne se dig forklare det..... Jeg undrer mig allerede....

Læg lige mærke til du kalder det psykisk sygdom.... Kan det ikke ha været din sygdom som viste dig de ting?
Personligt har jeg aldrig set pacman når jeg har forladt min krop ej heller er jeg blevet psykotisk af det.
Psykisk sygdom går i arv - er det så ikke en god grund til ikke at tage narko? Du kan jo ikke holde til det - det du har set er din hjernes måde at vise dig på at du har fucket dig selv grundigt op - der ikke nogen normale mennesker der bliver fikseret i 4 døgn.

Afrika og sanskrit (sådan staves det) har altså ikke sygeligt meget med hinanden at gøre - en anden ting er at soulmate begrebet kommer fra grækenland og ikke afrika og det var Aristophanes der præsenterede det i platons symposion... Gider du ikke godt lade være med at forpeste det hele med dit latterlige pis - du lukker total meget lort ud og burde få noget mere styr på dig selv - kan du ikke selv fatte du er smadret indeni eller er det rigtigt at når man er sindssyg så tror man ikke man er det og omvendt når man er rask så tror man tit den er gal?

Jeg tror på vi har en "sjæl" jeg vil dog omtale den som en energi.... Alt har en sjæl fordi alt er berørt af denne energi, denne energi holder universet sammen og levende....

P.L.U.R

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
det var Aristophanes der præsenterede det i platons symposion

Påstand godtaget.

Soulmate kommer fra Afrika.

sanskrift

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
det hedder sanskrit ikke sanskrift og soulmate komme ikke fra afrika... Marok, gå til læge og stop med at skriv her - din hjerne er smeltet og du generelt lidt træls -der ikke nogen mening i noget af det du skriver og du lyder til du har det virkelig slemt, hvorfor ikke få dig noget hjælp i stedet for at ødelægge dig selv endnu mere.

P.L.U.R

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke sit selv han ødelægger...

Medlem

Yo, ro på Freakaling.

Marok, hvilken sygdom lider du af?

Medlem

Citat:
Har vi en sjæl?

Ja, alting er i den!!.

Junior medlem

Vi består alle af 1000-vis af bittesmå atomer og de atomer består af vibrationer og vibretionerne af "energi" dén energi er det man kalder "sjælen"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Bryder mig ikke om ordet sjæl.

Da jeg gik I folkeskolen forstod jeg “sjælen” som hele mit ikke-fysiske jeg. Altså ego'et, mit selvbillide, mine tanker, følelser, det hele jeg kunne granske inde I mig selv. Den sjæl, jeg havde hørt om I religions timerne. Den der skulle dømmes, når man dør og puttes I Himlen eller helvede. Om man skulle I paradis og nyde en masse jomfruer eller I helvede. Same thing.

Da jeg blev ældre og begyndte at lege med alkohol, hash og senere svampe, fandt jeg ud af at der må være mere til det. Jeg fandt ud af tidligt, at ting som alkohol kunne ændre mit sind, mit humør. ændre det som jeg opfattede som min personlighed, den difinition jeg havde af sjæl.

Efter flere ture på alkohol fandt jeg ud af at bagved euforien, glæder, nedture osv. lå der en større kraft og observerede dette.

Senere kom hashen, som lærte mig lidt om hvad tanker er for en størrelse. Den lærte mig, at tanker kan køre stærkere og nogle gange kunne det være umuligt faktisk at “støbe” tankerne sammen. Nogle gange når jeg var skæv, kunne jeg “vågne” op af rusen og tænke, “jeg tænkte lige en masse der, men hvad tænkte jeg egentlig, husker det ikke?”. Samtidig fandt jeg ud af at nye og mere krative tanker kom frem, end dem jeg var vandt til.

Så kom svampene og jaaa... :roll: Jeg går stadig og prøver at støbe sammen, hvilken indsigt de har givet mig.

Summa sumarum må være at jeg bedre kan lide ordet “Bevidsthed”. Den kraft der på et højere plan kan observere og føle sindet. Mærke tanker, følelser og det der synes at være mit fysiske legeme. Jeg syntes at bevistheden virker så ren, upartisk og permanent. Har tænkt tanker som InnernetExplorer er inde på, at den skal tilbage til en samlet masse af bevisthed når "jeg" er færdig med at misbruge den :lol: Ren lomme filisofi :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]