Jep, Man vil gerne beholde de gode gamle værdier, men ved de er lidt upræcise, men præcision er en dyd, man anstrenger sig for at dømme retfærdigt, derfor skipper man farverne til fordel for gråtonernes overskueligt nøgtre nuancer, man overser derved, at man tror, man kan se næsten objektivt jo større ens opløsning er, men det eneste man opnår er, at eksilere sig selv fra verden, man bliver bestyrer af gråtonet reftfærdighed, i et forsøg på at undgå ens egen farve, man siger, man forsøger at være fair overfor verdens kompleksitet, i virkeligheden beskæftiger man sig kun med sig selv, man kæmper for at holde sig ovenvande tynget af alle sine tunge perspektiveringer og relativeringer, man svømmer rundt i erkendelsesmæssigt forstervand, i stedet burde man indse, at man er født, toget er kørt, verden er i farver, man er selv farvet, og så overlade overblik og retfærdighedens optik til guder, hvadendten disse er levende, døde eller blot lugter underligt, man kan være ligeglad, det er menneskets privilegium, at se sig selv og sit virke i globalt perpspektiv er storhedsvanvid, selv mother theresa virkede lokalt der hvor hun virkede. Misforstået?! er forståelse mulig, når vi snakker om disse ting? Det tror jeg ikke. Kunne de forståes ville de bare være intellektuelle konstruktioner, sådanne har ALDRIG i sig selv givet mening, hvis du spørger mig. Intellektuel aktivitet er sekundær til meningsskabende følelsesmæssig aktivitet, i mine øjne. Well...Jeg kunne nok blive ved, men....ja [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|