Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Yes mand, yes! 126 iq'er lige lukt ned i højre nos! :idea:
Så skal jeg bare lige samle de sidste 6 iq'er, så kan jeg blive medlem af mensa. :roll:

Selvfølgeligt har udseende og intelligens en betydning. Ligesom det har betydning, om man tager en skjorte på eller en tyk vinterfrakke, hvis man skal ud at lege med sne.
Det er muligvis dumt at lege med sne iført en skjorte, men det gør ikke personen der gør det til et dårligere menneske. Og måske kunne det oven i købet være, at der var en fornuftig forklaring på hvorfor personen havde iført sig en skjorte.

Hvis man dømmer folk ud fra det ydre, og kommer til andre konklutioner end ydre (altså rene konstateringer), ja så er man altså gal på den. Selvfølgeligt kan man have ret, men det er ofte tilfældigt, og i bund og grund et spørgsmål om fordomme og fejlslutninger.
F.eks er Mogens Glistrup jo både fed, grim og har et meget forvrænget syn på verden. Ikke desto mindre er han lynende intelligent (og egentligt tror jeg også han ville være en meget hyggelig person, hvis han ikke lige var fuldstændigt opslugt af sine psykotiske fantasier om Muhamedanske konspirationer mod verden).

Desuden er bedømmelse af udseende og intelligens (ikke IQ da det jo er et forholdsvist fast defineret begreb) hovedsageligt kulturelt bestemt, tildels individuelt.
At dømme andre siger mere om en selv, og om graden af tilhørelsesforhold til de normer man er blevet tillært, end det siger om personen man dømmer. :wink:

Senest rettet af Åndsamøbe 07 nov 2003 07:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dr. Otling skrev:
Yes mand, yes! 126 iq'er lige lukt ned i højre nos! :idea:
Så skal jeg bare lige samle de sidste 6 iq'er, så kan jeg blive medlem af mensa. :roll:
Selvfølgeligt har udseende og intelligens en betydning. Ligesom det har betydning, om man tager en skjorte på eller en tyk vinterfrakke hvis man skal ud at lege med sne.
Det er muligvis dumt at lege med sne iført en skjorte, men det gør ikke personen der gør det til et dårligere menneske. Og måske kunne det oven i købet være, at der var en fornuftig forklaring på hvorfor personen havde iført sig en skjorte.
Hvis man dømmer folk ud fra det ydre, og kommer til andre konklutioner end ydre (altså rene konstateringer), ja så er man altså gal på den. Selvfølgeligt kan man have ret, men i mange tilfælde er det et spørgsmål om fordomme.
F.eks er Mogens Glistrup jo både fed, grim og har et meget forvrænget syn på verden. Ikke desto mindre er han lynende intelligent (og egentligt tror jeg også han ville være en meget hyggelig person, hvis han ikke lige var fuldstændigt opslugt af sine psykotiske fantasier om Muhamedanske konspirationer mod verden).
Desuden er bedømmelse af udseende og intelligens (ikke IQ da det jo er et temligt fast defineret begreb) jo hovedsageligt kulturelt bestemt, tildels individuelt. At dømme andre siger mere om en selv, og om graden af tilhørelsesforhold til de normer man er blevet tillært, end det siger om personen man dømmer. :wink:

At være intelligent er ikke nødvendigvis nogen velsignelse, nærmere et ansvar og opgaven vokser med ansvaret...

Intelligente mennesker har massere af problemer, sommetider flere end ikke så intelligente mennesker, sommetider kan de også have svært ved at forstå andre og deres følelser og kan derfor udvikle ascociale tendenser...

Glistrup er et meget godt eksempel på hvor galt det kan gå :D

Men ÈN ting må jeg sq gi manden, der er sq en GRUND til at han netop ser muhamedanismen som en globalt voksende international trusse og det er NETOP ikraft af sin intelligens, jeg synes det er sørgeligt at der er så få mennesker hvor det virkelig er gået op for, hvad vi står over for her de næste par år!!

Lyt til intelligente mennesker, selv om de kan være nok så asociale, så kommer de også med guldkorn sommetider, ligegyldigt hvor arrogante de så end er og hvor mange mangler deres personlighed ellers har, deres intelligens bidrager til en øget forståelse af det som sker rundt omkring og dette burde man lære noget af, man burde kunne lære at skelne og lytte til hvad kloge mennesker siger, uanset om man kan lide dem eller ej... ;)

Og lidt klog skal man sq være for at studere jura og lave kreative bogføring og dermed betale 0 procent i skat ... Man må være istand til at kunne genkende og anerkende intelligens om man så kan lide personen eller ej, gør man ikke det så er man ikke objektiv og hylder sig blot i subjektive illusioner og personlige tendenser...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg fik 124 point på et kvarters tid, så er selv tilfreds..

Men hader sådan nogen opgaver, der er virkelig nogen der kan pisse en af ;)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Skønhed er en mærkelig ting. Unge mennesker kan være smukke, bare fordi de er født sådan. Og de kan være grimme af samme grund. Det er altsammen meget uretfærtigt. Men når årene går, kan det ske at smukke mennesker bliver kedelige at se på, og grimme pludselig bliver chamerende og kønne. Det er personligheden vi pludselig kan se. Jeg tror at man ender med at blive den man virkelig er. Det er vores indre energier der former vores krop.

Astral skev:[i] Det er klart at jeg ikke blir så tændt på en dame på 200 kg, men fåck jeg ku ikke være mere ligeglad hvis det var en veninde og hun havde en god personlighed, et godt hjerte, en god hjerne eller andre egenskaber, udseendet er ligeså meget instiktivt betinget og har tit med de lavere kræfter i mennesket at gøre... Jeg vil hellere lære menneskets ånd at kende, end kun sygeligt at fetichere den fysiske krop... [/i]

Jeg tror ikke på, at en dame som vejer 200 kg. ikke også har en "brist" i sin personlighed. At spise sig til 200 kg. er også et mentalt problem. Ikke kun et fysisk. Man kan ikke bare skille det fysiske fra det psykiske. Verden hænger sammen. At hun så kan have andre gode egenskaber udelukker jeg bestemt ikke. Men det kan ham der lugter af tis og fedtet hår også. Det er bare nogle faktorer som skræmmer os endnu længere væk, end fedme.

Titel:
Relativistisk båthorn

killahkristian skrev:
Ja, test dig selv, få en karakter der vil hjemsøge dig resten af dit liv.. :evil:

Læste du ikke start-siden?

Citat:
Denne "IQ-Test" er KUN for sjov.

Det resultat der opnås, er ikke et udtryk for din egentlige intelligenskvotient, men kun ment som en appetitvækker og et underholdningsmæssigt indslag.

[/quote]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har taget testen før for længe siden, og da fik jeg 127. Jeg er dog åbenbart blevet kløgtigere, for da jeg tog den nu, kunne jeg se flere af løsningerne på de opgaver, som jeg slet ikke kunne se før, og nu fik jeg 135. Jeg synes ikke, der er ret mange andre, der har postet deres resultat... :?:

Titel:
Dedikeret medlem

jeg blev den heldige ejer af et: 132 iq i aldersgruppen 15, 135 i 16, 152 i 24 gruppen..

og min iq må vel ligge et sted imellem 16 og 24 gruppen... mensa here i come eller noget..

Og mensa er vel kun logikere og sådan noget pjat, da det nok vil være lidt svært at sætte IQ på abstrakt tækning og noget

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
sorn skrev:
jeg blev den heldige ejer af et: 132 iq i aldersgruppen 15, 135 i 16, 152 i 24 gruppen..

og min iq må vel ligge et sted imellem 16 og 24 gruppen... mensa here i come eller noget..

Og mensa er vel kun logikere og sådan noget pjat, da det nok vil være lidt svært at sætte IQ på abstrakt tækning og noget

Numrene 15, 16 og 24 har intet med din alder at gøre. Det er bare tre forskellige måleenheder, man kan bruge. Det er mest normalt at bruge 15, så din IK er målt til 132. Nu troede du lige, at du lå et sted mellem 135 og 152, hva'? :D

Titel:
Medlem

Pas på hjernen.

Jeg har til min forfærdelse opdaget at min iq er faldet med over 40 point siden min sidste test for 7-8 siden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
radon9 skrev:
Pas på hjernen.

Jeg har til min forfærdelse opdaget at min iq er faldet med over 40 point siden min sidste test for 7-8 siden.

OMG hva har DU taget? :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
radon9-> Bare rolig så meget falder din iq ikke medmindre du ligefrem er blevet hjerneskadet, her er forklaring fra mensas FAQ :

Citat:
Hvor høj en IK skal man have for at blive medlem af Mensa?
Adgangskravet er ikke defineret ud fra en bestemt IK, men at resultatet modsvarer en intelligenskvotient inden for de øverste 2% af befolkningen. Dette svarer til en IK over 130 på den test vi bruger i Danmark. Det kan svare til 132 eller 148 på andre IK-tests eller på gamle resultater på Mensa-testen. IK-skalaerne kan afvige fra test til test og fra land til land. I Mensa Danmarks IK-test måles IK som normalfordelt omkring en middelværdi på 100 og med en standardafvigelse på 15. Andre test bruger en standardafvigelse på 16 eller 24. Et IK-angivelse på én skala kan altså afvige fra samme IK-angivelse på en anden skala, lidt på samme måde som celcius afviger fra fahrenheit eller miles afviger fra kilometer.

Jeg fik selv 147 i den gamle test jeg tog for mange år siden, så jeg er kun et point for at blive medlem. det kunne jeg sikkert sagtens hvis jeg gjorde mig umage. Faktisk kan man uden den helt store indsats forøge sin iq med op til 15% ved at tage nogle iq tests engang imellem, for de minder meget om hinanden og når man hurtigt genkender de nemme af opgaverne, har man mere tid til at koncentrere sig om de sværere af dem

Jeg har da overvejet at melde mig ind i mensa , men jeg går ærligt talt ikke så højt op i matematisk /logisk intelligens. Det kan godt være at jeg har nemt ved fysik og matematik, men det betyder desværre også at det ender med at det meste af undervisningen bliver røvsyg, fordi læreren står og ævler om noget man udemærket har forstået da man læste det derhjemme, og så bagefter er der selvfølgelig altid nogle elever der skal have det uddybet eller forklaret igen på en mere forståelig og ligefrem måde. Det er der heller ikke noget galt i overhovedet , der skal være plads i skolerne til alle dem som gider gå i skole. 12års skole hvor det meste af undervisningen er røv syg, og en del direkte urellevant er ikke godt for motivationen. Det ender som regel med at jeg sidder og dagdrømmer, smug-sms'er eller tegner kruseduller og mønstre på papiret(ternet papir er bedst) glæder mig til at slippe ud i friheden. Det er lidt synd for jeg er sikkert ikke den eneste med høj iq der har det sådan. Der går meget talent til spilde på den måde. Grunden er at der jo kun er en lærer til at henvende sig til alle eleverne på en gang, og hvis han er en god lærer gør han det på en måde så de fleste elever forstår det uden at det bliver så simpelt at det er kedeligt. Problemet er at normal undervisning ikke er optimal hverken for dem der ligger et stykke over eller under normal iq. I mange år har man altid taget hensyn til dem der ligger under normalen eller har problemer såsom ordblindhed ved at lave special skoler og special klasser. Det er først her for nylig der er kommet en enkelt speciel skole for ekstra begavede børn. Men nu er gym og folkeskole heldigvis overstået :wink: Det bedste er at der ikke bliver registreret fravær på min nuværende udannelse :D , jeg er igang med datamatiker hmm det var lige et side spor men nogle gange flyver tankerne bare derudaf når man har røget en god pibe 8)

Venlig hilsen
Fråder

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]