Dr. Otling skrev:
Yes mand, yes! 126 iq'er lige lukt ned i højre nos!

Så skal jeg bare lige samle de sidste 6 iq'er, så kan jeg blive medlem af mensa.

Selvfølgeligt har udseende og intelligens en betydning. Ligesom det har betydning, om man tager en skjorte på eller en tyk vinterfrakke hvis man skal ud at lege med sne.
Det er muligvis dumt at lege med sne iført en skjorte, men det gør ikke personen der gør det til et dårligere menneske. Og måske kunne det oven i købet være, at der var en fornuftig forklaring på hvorfor personen havde iført sig en skjorte.
Hvis man dømmer folk ud fra det ydre, og kommer til andre konklutioner end ydre (altså rene konstateringer), ja så er man altså gal på den. Selvfølgeligt kan man have ret, men i mange tilfælde er det et spørgsmål om fordomme.
F.eks er Mogens Glistrup jo både fed, grim og har et meget forvrænget syn på verden. Ikke desto mindre er han lynende intelligent (og egentligt tror jeg også han ville være en meget hyggelig person, hvis han ikke lige var fuldstændigt opslugt af sine psykotiske fantasier om Muhamedanske konspirationer mod verden).
Desuden er bedømmelse af udseende og intelligens (ikke IQ da det jo er et temligt fast defineret begreb) jo hovedsageligt kulturelt bestemt, tildels individuelt. At dømme andre siger mere om en selv, og om graden af tilhørelsesforhold til de normer man er blevet tillært, end det siger om personen man dømmer.

At være intelligent er ikke nødvendigvis nogen velsignelse, nærmere et ansvar og opgaven vokser med ansvaret...
Intelligente mennesker har massere af problemer, sommetider flere end ikke så intelligente mennesker, sommetider kan de også have svært ved at forstå andre og deres følelser og kan derfor udvikle ascociale tendenser...
Glistrup er et meget godt eksempel på hvor galt det kan gå
Men ÈN ting må jeg sq gi manden, der er sq en GRUND til at han netop ser muhamedanismen som en globalt voksende international trusse og det er NETOP ikraft af sin intelligens, jeg synes det er sørgeligt at der er så få mennesker hvor det virkelig er gået op for, hvad vi står over for her de næste par år!!
Lyt til intelligente mennesker, selv om de kan være nok så asociale, så kommer de også med guldkorn sommetider, ligegyldigt hvor arrogante de så end er og hvor mange mangler deres personlighed ellers har, deres intelligens bidrager til en øget forståelse af det som sker rundt omkring og dette burde man lære noget af, man burde kunne lære at skelne og lytte til hvad kloge mennesker siger, uanset om man kan lide dem eller ej...

Og lidt klog skal man sq være for at studere jura og lave kreative bogføring og dermed betale 0 procent i skat ... Man må være istand til at kunne genkende og anerkende intelligens om man så kan lide personen eller ej, gør man ikke det så er man ikke objektiv og hylder sig blot i subjektive illusioner og personlige tendenser...