Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Fandme for latterligt folk bliver kaldt grænsepsykotisk og alt mulig crap herinde, når man bare har en mening eller deler en mening..
troede man frit kunne komme med sine meninger og ideer... og at der var lidt mere at holde fast i når folk nedrækkes..
lad være med at være så snæversynet..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Adrianna skrev:
Fandme for latterligt folk bliver kaldt grænsepsykotisk og alt mulig crap herinde, når man bare har en mening eller deler en mening..
troede man frit kunne komme med sine meninger og ideer... og at der var lidt mere at holde fast i når folk nedrækkes..

Det kræver samtidig at man ikke udtaler sig om noget man ikke ved en kæft om!

Se Fråders andre posts og vend tilbage hertil og giv dig selv ret i dit indlæg igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
aliaarhus>>
Jeg tror nu Adrianna kommenterede at Astral blev kaldt grænsepsykotisk.
At Fråder snerper der henaf er der vist ingen der er uenige i udover ham selv måske

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Adrianna skrev:

Så sandt, så sandt :wink:

Vh CC

Titel:
Medlem

Det lyder som, nogle af jer opfatter psykotisk som et ganske almindeligt skældsord. Hvis definitionen groft sagt er, at man er overbevist om, at verden er anderledes, end den faktisk er, så er det da grænsepsykotisk opførsel Astral udviser! Han "ved" ting, som i bedste fald ikke kan bevises (eller modbevises). Jeg afviser ikke alternativ tankegang eller kontroversielle teorier, Adrianna, men jeg afviser fandeme alternativ bedrevidenhed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Anjin-san skrev:
Det lyder som, nogle af jer opfatter psykotisk som et ganske almindeligt skældsord. Hvis definitionen groft sagt er, at man er overbevist om, at verden er anderledes, end den faktisk er, så er det da grænsepsykotisk opførsel Astral udviser! Han "ved" ting, som i bedste fald ikke kan bevises (eller modbevises). Jeg afviser ikke alternativ tankegang eller kontroversielle teorier, Adrianna, men jeg afviser fandeme alternativ bedrevidenhed.

Og med den definition falder du mystisk nok selv i den kattegori, Astral er muligvis Grænsespykotisk, men sammen med ham falder også langt de fleste mennesker! :P :wink:

Titel:
Relativistisk båthorn

Astral skrev:
Mennesket er intelligent, derfor må evolutionen være intelligent, mennesket eksistere som et bevidst væsen, ergo må der findes bevidsthed og væsener og de er alle udgået fra universet, et univers som er både bevidst og intelligent, hele stjernehimmelen, hele kosmos er et enormt stort "væsen", vi er alle udgået fra dette, lad os bare kalde det Gud, for det er det, der findes ikke andet.
Hvores planet er også som en stor organisme, hvor vi blot er små dele af et gigantisk hele, alting hænger sammen og det samlede er mere end blot summen af de enkelte dele.

Jeg ka' godt li' den måde du beskriver det på her :)
Det gi'r sådan lidt en slags ære-frygt overfor eksistensen, eller en slags respekt måske.
Jeg tror ikke selv på gud (som feks joshua og allah), men tror godt en bevidsthed ka' eksistere i former vi, mennesket, endnu ikke har erkendt. Hjernen og universet er jo bygget af de samme atomer, og hvis de atomer i den ene konstellation, når de udgør en menneske-hjerne, ka' gi' bevidsthed, så ka' de måske også ha' effekter i andre konstellationer. Derfor synes jeg ikke man ka' afvise at selve universet, som vi bor inde i, og som vi jo faktisk oplever vores bevidsthed inde i, måske også har en slags bevidsthed. Vi mennesker er jo en del af universet, og vi er selv-bevidste, så universet rummer ihvertfald _noget_ fysisk materiale der er bevidst om sin egen eksistens :) Men behøver den fysiske konstellation af atomer præcis at være i form af en menneske-hjerne før der opstår bevidsthed? Eller ku' det træffe at være en egenskab der ku' opstå i andre former og ud af andre fysiske konstellationer også?

Jeg synes ihvertfald selv der er nok spørgsmål omkring det hele, til at det er forkert at kalde astral eller fråder for grænse-psykotiske ligefrem. Man ka' sagtens blive forvirret og forundret over at tænke på disse ting, og komme meget vidt omkring i de filosofiske teorier, men hvorfor ska' man være bange for det? Hvorfor sku' man dog være bange for sine egne tanker om livet? Universet er tilsyneladende en kæmpe eksplosion som vi lever midt inde i, det er da nødt til at resultere i vilde tanker :)

Jeg har selv altid haft en meget stærk tro på traditionel vestlig videnskab, og det har jeg stadig, men jeg synes ikke en tro på videnskab er detsamme som at man så har fundet en eller anden sandhed og alle andre derefter bare er nogle religiøse tåber. Sådan oplevede jeg videnskab engang; som noget der var pr automatik anti-religiøst. Alt det med feks sjælen og engle og ånder og alt det der spirituelle, forbød videnskaben sådan som jeg tolkede den (og jeg tolkede videnskaben ligeså fanatisk som nogle tolker koranen). Men universet er så stort, at vi Umuligt ka' vide alt. Og der kommer konstant nye opdagelser af Utrolige fænomener, der konstant rykker ved den viden vi har om universet. Og det er da fantastisk :) Universet har feks skabt fråder og astral, og deres bevidsthed, så man ka' sagtens stille spørgsmål om hvorfor universet gør det? Og hvordan det virker siden det overhovedet kan det. Og spørgsmål om hvordan bevidsthed kommer ind i det hele.

Se engang det her billede af en biologisk æg-celle der flyder rundt i noget væske:

Billede

...som faktisk er et billede af månen :)
(egentlig ku' det også godt ligne en gammel nazi-mine der er belagt med rust og alger et sted i havet)

Eller de her 2 billeder af siouxsie sioux fra punk-bandet 'siouxsie and the banshees':

BilledeBillede

Bortset fra at det til højre altså ikke er hende, men også et billede af månen :)
(original billedet ka' ses her: JPEG og kommer fra lidt nede på denne side: http://www.hq.nasa.gov/office/pao/Histo ... camera.htm )

Og det er bare et par eksempler på hvor finurlig naturen ka' være :) Og hvordan man ka' betragte tingene. Universet findes i virkeligheden, og det er rent ud sagt totalt mærkeligt :)

Bortset fra det, så er jeg selv også nået til den konklusion at universet er en levende organisme. Muligvis bevidst, eller måske mere lignende en plante. Samspillet mellem de forskellige kræfter i universet ligner, ihvertfald for mig at se, strukturer der godt ku' minde om plante-vækst (ligesom feks den menneskelige hjerne også ligner en svamp, og har alle sine forgreninger spredt ud ligesom grene i en stor træ-krone). Det er også derfor jeg godt ka' li' tanken om at se eksistensen som en slags fraktal, for det er jo også 'detsamme mønster, men på forskellige niveauer' (altså gentagelser af noget genkendeligt og ens-artet når man zoomer ind og ud)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Smukt..
men hvorfor lige en plante?

Jeg tror vi allesammen "hænger" sammen i en stor energiklump eller lignende, som er et uendelig "væsen" Og vores bevidsthed har måske bare skabt denne her illusionverden.. Videnskab er også skabt af os for at sætte nogle grænser/regler for denne her verden. og alle os energiklumper cirkulerer rundt, så når vi dør bliver vi "brugt" til noget andet.. på den måde tror jeg også på reinkarnation, men ikke pga gud eller andre religiøse forklaringer, men som afspejling af bevidstheden. Vi skaber os et nyt tilværelse.. Tror også døden er det smukkeste der er ligesom fødslen.. Måske hvor man får indsigt i hvordan det hele er.. Og da begreber som tid og afstand nok ikke eksisterer må øjeblikket vare i evigheder..
Så er der også nogen der prøver at rive sig løs fra mængden.. Får sin bevidsthed til at opføre sig uafhængigt af andre og lave nye projektioner/verdener.. take a red pill..
Jeg synes ikke selv jeg er særlig god til at formulere mig i korthed, derfor syntes jeg det var fedt, det Astral skrev, da jeg er meget enig i mange af tingene..
Vil lige pointere at dette kun er min mening.. det er ikke noget jeg ved eller prøver at få andre til at tro på.. men det er rart at lufte hovedet..
Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om planteteorien :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Fordi strukturene er lette at igttage på planter! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
burde en mod ikke snart lukke denne tråd?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]