@denne tråd
Jeg er fan af dig og dine, dig, mig, jer, os!
@Halugenlampe
I fht røvtørring med folk bruger jeg den gerne i en vis, begrænset udstrækning, om der er krig på de intellektuelle rageknive. Ingen hemmelighed at jeg blev smidt ud fra både digte.dk, Fyldepennen.dk og - hold fast

- anarkistisk debatforum. Men jeg synes overhovede ikke at man kan decimere til den slags traditionel dualisme i tråden her. Her er udveksling, der får det til at skvulpe i legemsvæskerne, gensidig respekt. Argumenters, verdensopfattelsers kamp, mærkes godt nok som aggressioner i de dejligt primitive dele, men vi o.p.l.y.s.e.r også hinanden & ain't that bloody marvellous?!?

Jeg er helt med på dit hardcore scientiffede udgangspunkt. Jeg elsker kød, blod, fakta, al slags videnskab - men også helt uhæmmet fabuleren. Uden sidstnævnte tror jeg heller ikke vi kommer en meter med videnskab.
Og det er jo ikke kun stoffet, men også kvaliteten ved det. Vi er organismer sammensatte på så højt et plan, at vi (selvfølgelig) ikke fatter det. Videnskab er vejen mod mere viden, og den vej er uendelig lang. Og det er megaprimitivt at hælde heroin efter problemkomplekser. Morfin er ok, når man er såret i felten eller er ved at blive ædt op af cancer. Men sådan en gang heroinsk (m)orfeus virker jo ikke ordentligt længe. Og den indstilling har jeg til de fleste såkaldt narkotiske stoffer; at vi egentlig kan bedre selv helt uden. Men jeg er jo så blandt andet her for at afprøve den holdning !
@ErkendelsensDøre
Dit foton-eksperiment er et godt, gammelt eksempel på en erkendelsesgrænse for nutidens videnskab. Lysets (top)hastighed er en absolut grænse og alligevel sker den beskrevne "kommunikation" med hastigheder langt hinsides denne. Jeg kan følge dig, men synes altså det er alt for langt et "quantum leap" hermed at konkludere at "alt er ét". Der jo i sig selv egentlig heller ikke siger så meget
Bevidsthed, stof.. jeg tror som vist tidligere nævnt at bevidsthed er en iboende kvalitet, et potentiale i stof. Som energi er det. Din tanke om energi, der først tager form som stof ved observation er fed at lege med

. Jeg klan lide dit flow.
Kreativitet på flow - at være kaospilot - er det største for mig. Hvor jeg kan finde fred med hele svineriet, ubehaget.
@alle
Hvordan håndterer I det ubehag, som tråden her spiller ud med? Med evt. andre indfaldsvinkler end den buddhistiske fra starten.