Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:36, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ser fint ud :wink:
held og lykke med et..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

en flot fortælling Ali, du er en mester til at skrive!
Selvom din mor nu ikke vil bruge tid på at diskutere religon med dig er i vel stadig på god fod eller hvad man nu siger? Det er vel ikke sådan at din familie har forladt dig?

Jeg ka huske at du i en post engang fortalte at du på en tidspunkt ville fortælle dine forældre om at havde stoffer gennem hele dit liv... når du gør det syntes jeg samtidig at du skal skrive en bog om det hele. Altså alt det du har fortalt os her på psy og så mere til.
Du har talent for at skrive og din fortælling er interesant og lærerig!

Så get going =)

[edit] altså ikke skrive bog om du tar stoffer men skrive en bog om islam og din løsrivelse deraf og stoffernes indblanding!

[edit2] som confusion siger: Nice at du vil dele det med os!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 06 jul 2004 00:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Synes også det er en flot fortælling og jeg kan forstå at du har været igennem en stor krise hvor du har været fanget i et enormt dilemma og ikke har kunne finde ud af hvad der var rigtigt og forkert, hvis man kan formulere det sådan. Nu har jeg aldrig selv været fanget i religion på samme måde som du har, men jeg kan nemt sætte mig ind i hvor svært det må være, når man pludselig får et helt nyt syn på tilværelsen, som vel i bund og grund er bestemt af religionen, og at man så pludselig, gennem stofferne, begynder at sætte spørgsmålstegn ved religionens troværdighed.

Jeg tror det værste ved religion er at der er så mange ting der ikke rigtig giver mening, altså en logisk mening, men at tingene bare skal være sådan, fordi det står i nogle hellige skrifter. Gennem stofferne forsøger man at få disse ubesvarede spørgsmål besvaret, netop fordi det jo er ting der har stor betydning i ens hverdag. Man ved jo ikke hvem Gud er og man forstår vel ikke sådan rent personligt, hvad hans betydning er og hvad ens forhold til ham er. Det eneste man ved er blot at han er almægtig og på en eller anden måde, bestemmer ens skæbne, hvis ikke man foretager sig nogle bestemte ting og overholder nogle bestemte regler. Problemet med, ihvertfald Islam, så vidt jeg ved, er at det netop er forbudt og betragtes som Gudsbespottelse, hvis man sætter spørgsmålstegn ved Guds (i det her tilfælde Allahs) almægtighed, hvilket jo er en af de ting, man på en eller anden måde ikke kan komme uden om når man tripper. Jeg kan forstå at det er svært at få sin tilværelse til at give mening, hvis man blot skal følge nogle forskellige regler og ritualer, men ikke rigtig forstår hvad meningen med dem er, andet end at det er en del af den religion man tilhører og at det er en nødvendighed, hvis man vil opnå Guds nåde og komme i himlen (kan ikke helt huske om det også er sådan i Islam).

Jeg synes ihvertfald at din historie er bemærkelsesværdig og jeg synes det er flot at du har klaret dig igennem det som du har, specielt taget i betragtning af de personlige kriser du har haft, for ikke at nævne at det vel på et eller andet plan er ret modigt og respektfuldt, at du har fortsat kampen og forsøgt at gøre op med dilemmaet i de øjeblikke, hvor det hele har set allermest sort ud, i stedet for at bakke ud og "overgive" dig til den religøse hjernevaskelse.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Tak for din artikel Ali, det er virkelig god læsning.

Jeg har ikke så meget at tilføje i forhold til det de andre skriver. Og dog. Du har fået mig sporet ind på endnu en måde at benytte psykedelika på, som jeg dog ikke selv får brug for - nemlig omkring det med at gøre op med religionerne. Som Treasure er inde på, ville det jo nok ske naturligt før eller senere, men det er som du er inde på ikke lige noget man smider fra sig fra dag til dag. Det er en længere proces - en proces som psykedelika kan være behjælpelige med.

Artikler som denne kunne med fordel samles i en dansk "MAPS"...

Mvt / Jesper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

glemte forresten at siger det er fedt at du deler det med os' :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
@Jespar: Hvad er MAPS egentlig? :P

Nu hedder jeg ikke Jespar, men: Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies

Titel:
Insane psychedelia user!

aliaarhus skrev:
Vi tilslutter os ægypternes guddommelige oplevelser på svampe. Det vil svare til, at jeg ud fra mine trips laver en religion, og beder folk om at tilbede det JEG tror på... det er helt forkert, og jeg er overbevist om at religioner derfor også er forkerte for alle andre, end lige netop dem der selv har oplevet religionen i praksis.

Så konklusionen må være, at man skal finde sin egen guddommelighed, som man kan dyrke, og ikke en religions/andres trip's guddommelighed. Håber det giver mening :)

Jeg ved nu ikke om Muhammed har været på svampe eller noget andet dengang han fik sin første åbenbaring i den hule der og så den der engel eller hvad det nu var. Jeg tror det er meget forkert at tro at diverse religioner udelukkende er opstået på baggrund af psykedeliske trips. Det er klart at der findes forskellige opfattelser af guddommelighed, hvilket jo også er afspejlet i de mange forskellige religioner og trosretninger, der findes i dag, og jeg tror også det handler for det enkelte menneske at finde den type guddommelighed det finder mest rigtigt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Imponerende fortælling!

Jeg ønsker dig alt held og lykke med skriveriet, for det er absolut ikke nogen uinteressant problemstilning du har taget fat i.

Mvh
Dex

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ali>> ved præcis hvad du mener, det er meget hen af det samme jeg tror på.. cool man ik er alene om det..

Titel: ID:38280
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:35, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er sq en flot stil - det må jeg sige. Jeg skrev noget lignende i dansk i 2.g og fik et 7-tal, men min dansklærer var desværre så intolerant, stereotyp og snævertsynet at jeg bare fik kommentaren "at der ved brug af stoffer ikke kunne være tale om at opnå indre ro og balance, men snarere om en kunstigt frembragt".

Det er også en flot karakter du har fået, men for lige at være flueknepper, så er der nogle grammatiske og sproglige fejl, så hvis jeg havde været din lærer havde du nok kun fået 11 :)

Men stadig flot er du er så åben med det. Nu skriver du din kæreste... er det den samme som skrottede dig da du fortalte hende om dine LSD-trips osv.?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Titel:
Medlem

@ali
Det må jeg sige! Det er den mest spændende beretning jeg længe har læst. Jeg kan sige, at jeg har nogenlunde samme holdning til religion, men har dog ikke oplevet den fra første hånd, da ingen af mine forældre er troende.Og det glæder mig at det trods alt endte med at du fandt en pige der kunne forstå dig og det du står for. Jeg bliver også nærmest helt misundelig over den oplevelse du havde med lsd'en. Det vil jeg også prøve en dag 8). Men held og lykke med bogen. Den bliver uden tvivl meget spændende.

Peace :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ali@ Fantastisk godt skrevet! Du formår at formidle din insigt så jeg sidder tilbage med kuldegysninger og en indre stemme som jubler Ja! Ja! Ja! fordi jeg genkender alt det du skriver om :D .
Jeg ikke er vokset op i en streng religion som du, men religioner kontra fri spiritualitet interesserer mig.

På et San Pedro trip i sommers oplevede jeg også hvordan denne guddommelige energi var i alting. Og jeg så hvordan religioner var blevet skabt på "kanten" af denne indsigt. De præster som har set det samme som du, -været inde i ringen af kraft , været et med det guddommelige, er vendt tilbage til deres folk med stor indsigt. Men de er faldet for fristelsen og har misbrugt denne indsigt til at øge deres egen magt.

Jeg vil ønske dig held og lykke med din bog!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Bestemt en velskrevet stil, men det, jeg synes, er mest fascinerende er, at du rent faktisk er brudt ud af den hjernevask, som du kalder det. Mange af Islams idealer ligger formentligt så dybt i din bevidsthed, at man kan sammenligne det med vores opfattelse af de fysiske love.

Og så er det iøvrigt altid interessant at høre om psykedelika, når de sådan giver varig indsigt, fremfor den indsigt, man nogle gange opnår, som forsvinder, når man ikke tripper mere.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

-

Titel:
Medlem

@Ali

Mon ikke hun har læst at der er stoffer med i spillet, og at de bliver omtalt som noget positivt, og at det gjorde udslaget om ikke at vise din historie? Det er jo ikke en populær holdning at have, og slet ikke for en stor avis.. desværre.. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]