Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Jeg husker at have læst at Majaerne havde grotter i bjergene under deres kæmpe mæssige byer. I disse hule gik vismænd, præster, videnskabs mænd osv. ned for at snakke med guderne. De indtog høje doser LSD lignende stoffer, ved at få tjenere til at puste stofferne op i deres endetarm med et blæsebælg-lignende apparat...

Majaerne var ekstremt kloge, det var f.eks. dem der brugte tallet 0 først! De havde stor viden om stjernerne og universet gennerelt i forhold til hvilke midler de havde til rådighed.
Men er der så noget om det? kom guderne virkeligt til dem? de var jo mega kloge, men viste de hvad de havde med at gøre? Kommer guder/ ånderne så også virkeligt til os når vi ser dem på et trip? Er det noget vi burde overveje? noget vi ikke havde regnet med? noget vi ikke troede kunne lade sig gøre?
Det modsiger alle fysiske forholdsregler jeg har sat i mit hoved, at en ånd eller gud skulle kunne snakke til os, vise sig for os eller i det hele taget eksisterer...

-Foger

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det er vel det psykedeliske oplevelser går ud på. Kontakt med noget der er højere end en selv.

De fleste herinde tror da på ånder og guder og deres kontakt til os under et trip. Flere vælger at skyde det hen og bare tro på at det er hjernen der bilder os noget ind.

Men hvorfor skulle det ikke være rigtig kontakt med guderne? Hvorfor skulle min hjerne sende mig et billed af en hund og sige at det var mig selv i et tidligere liv?

Titel:
Insane psychedelia user!

Skyd-Sven skrev:
Men hvorfor skulle det ikke være rigtig kontakt med guderne? Hvorfor skulle min hjerne sende mig et billed af en hund og sige at det var mig selv i et tidligere liv?

Du får det til at lyde som om hjernen og dig selv er to adskilte ting, og det er din hjerne, som en seperat del, der fortæller dig noget. Din hjerne og din bevidsthed er ét. Hjernen er til grund for de ting du sanser og føler, så hvad der er ændret i din hjerne, er også ændret ved dig.

Spørgsmålet er snarere - hvorfor vælger du at tro på at et billede du ser, er dig i et tidligere liv? Eller hvis man skal spørge på samme måde som du gør, hvorfor ser man så farver, bølger og fraktaler? Hvorfor får man visuals?

Der var faktisk en ting i et program jeg så her forleden, som var lidt sjovt ang. Gud. To fodboldhold beder begge til Gud for at han skal give dem styrke til at vinde kampen, men et af dem bliver naturligvis derfor nød til at tabe. Taberne siger så at det var Guds vilje, men hvis Gud har sin egen vilje, hvad nytter det så at bede til ham?

Det er naturligvis et åbent spørgsmål, men der er et princip, der siger at den mest logiske forklaring, som regel er den rigtige. Så kan man spørge sig selv - hvad er mest logisk: At nogle ånder og guder snakker til én, kun når man har indtaget et stof eller at det hele, ligesom de andre hallucinationer man får på sine sanser, er ren og skær indbildning, altså en illusion. Det er kun folk der er psykotiske eller har indtaget hallucinogener, der rapporterer om at have kommunikeret med guder, så hvor troværdigt er det lige det er ?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg ved nu ikke lige om det kun er folk på stoffer eller folk med psykoser der opnår åndelig kontakt...
Trancer kan jo fremprovokeres uden brug af hverken syntetiske eller naturlige substanser og det er osse en måde af opnå en åndelig kontakt.

Og jeg ser min hjerne og så mig som 2 dele der fungerer uafhændigt af hinanden.
Jeg er tænker og filosoferer og udfører handlinger. Min hjerne laver beregninger for mig men bestemmer ikke mine handlinger eller tanker.

Skriver mere senere men har ikke tid lige nu

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du tror det, og ikke for at være nedladende, men så bygger din holdning på uvidenhed. Hjernen er ikke bare en biologisk computer, der kan udføre en given beregning eller koordinere en bestemt bevægelse. Hvis et stof, der virker i din hjerne, kan ændre dine tanker og ændre dine sanser, hvordan kan du så virkelig selv bestemme hvad du tænker? Du har naturligvis en fri handlekraft og du bestemmer selv om du vil tænke, men den fri handlekraft er forudsat af hjernens tilstedeværelse, hvis du kan følge mig.

Du kan ændre en person så han hverken kan handle eller tænke ved at interegere rent fysisk med hjernen, så hvordan kan hjernen ikke have noget med det at gøre. Der er ting der fungerer autonomt og som ikke er underlagt den frie vilje, f.eks. ting som åndedræt, puls og fordøjning, men der er også følelsesmæssige ting, der foregår autonomt, f.eks. hvordan du agerer i forskellige situationer. Du kan ikke selv bestemme om du vil blive forelsket. Du kan heller ikke selv bestemme angst eller sorg. Den menneskelige bevidsthed og psyke er meget kompleks ja, men hjernen og psyken er et, da den ene ikke kan eksistere uden den anden.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Der er da mange mennesker der har gudelige oplevelser uden at have taget psydekeliske stoffer, eller har psykose.

Titel: :P
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
To fodboldhold beder begge til Gud for at han skal give dem styrke til at vinde kampen, men et af dem bliver naturligvis derfor nød til at tabe. Taberne siger så at det var Guds vilje, men hvis Gud har sin egen vilje, hvad nytter det så at bede til ham?

du får det næsten til at lyde somom der rent faktisk er en gud til!?
hvis det er din holdning er jeg dybt uenig med dig!

Det jeg mente med det andet var nærmere at vi skulle overveje om der var mere mellem himmel og jord som majaerne viste til!?

-Foger

Senest rettet af Foger 27 nov 2004 01:07, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Virkeligheden er garenteret mere kompliceret end 2 fodboldhold, hvad får dig til at tro at dette dårlige billede er virkeligt! :?

Men ingen tvivl om at mange også den gang var fucked up på stoffer! :mrgreen:

Titel: Re: :P
Insane psychedelia user!

Foger skrev:
Treasure skrev:
To fodboldhold beder begge til Gud for at han skal give dem styrke til at vinde kampen, men et af dem bliver naturligvis derfor nød til at tabe. Taberne siger så at det var Guds vilje, men hvis Gud har sin egen vilje, hvad nytter det så at bede til ham?

du får det næsten til at lyde somom der rent faktisk er en gud til!?
hvis det er din holdning er jeg dybt uenig med dig!

Det jeg mente med det andet var nærmere at vi skulle overveje om der var mere mellem himmel og jord som majaerne viste til!?

-Foger

Er det at tro på guder og ånder ikke det samme som også at mene at Gud eksisterer? Jeg mener... man kan vel ikke sige A og så ikke sige B. Hvis man tror på at der er mere mellem himmel og jord eller hvad man vil kalde det, så gælder det vel guder og ånder i al almindelighed og her vil jeg da mene at Gud også er med.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Foger > Det er jo umuligt for os, at komme med nogle objektive bud på dine spørgsmål, men jeg vil da glæde afsløre hvad jeg tror.
Jeg tror ikke at Maya'erne havde kontakt til ånderne/guderne, som jeg iøvrigt slet ikke tror på eksisterer. Jeg tror heller ikke at psykedeliske stoffer kan bringe os i kontakt med noget større end vores egen underbevidsthed. Jeg vil dog ikke udelukke, at man kan lære noget væsentligt på disse.

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!

Psyko skrev:
Foger > Det er jo umuligt for os, at komme med nogle objektive bud på dine spørgsmål, men jeg vil da glæde afsløre hvad jeg tror.
Jeg tror ikke at Maya'erne havde kontakt til ånderne/guderne, som jeg iøvrigt slet ikke tror på eksisterer. Jeg tror heller ikke at psykedeliske stoffer kan bringe os i kontakt med noget større end vores egen underbevidsthed. Jeg vil dog ikke udelukke, at man kan lære noget væsentligt på disse.

HALLELUJA :!:

Titel: uenig
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Er det at tro på guder og ånder ikke det samme som også at mene at Gud eksisterer? Jeg mener... man kan vel ikke sige A og så ikke sige B. Hvis man tror på at der er mere mellem himmel og jord eller hvad man vil kalde det, så gælder det vel guder og ånder i al almindelighed og her vil jeg da mene at Gud også er med.

Jeg er helt uenig med dig!

Ordet gud, bliver brugt af mennesker for at beskrive en mere eller mindre levende person/fænomen som betemmer, styre og driver dem. En der skulle betemmer over hvornår det går godt for dem og hvornår de skal stille træskoene osv.

Ånder er vel blevet opfundet for at have en forklaring på noget ellers uforklareligt. At deres gamle døde bedstefar, som døde af lungebetændelse sidste år, tåger rundt inde på sit gamle værelse og vælter bøger, siger lyde og skræmmer hunden :P

I dette tilfælde er A og B ikke uadskildelige Treasure!

Det er min holdning!

-Foger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg tror på at DMT og 5-MeO-DMT er sjælens molekyler. Jeg tror på at alle hallucinogener er guider om liv og død på hver deres særprægede måde. Men jeg tror på at DMT og 5-MeO-DMT er "nøglen" til vores bagerste og dybeste underbevidsthed. Og jeg tror at sådan noget som at kunne få en "ud af kroppen" -oplevelse + telepatiske tanker og følelser + kominikation med planter og dyr er de ting der gemmer sig bag de døre der kan åbnes med "sjælens nøgle". Jeg er en flipper men jeg interesserer mig stadig for videnskaben og stoler ikke blindt og ukritisk på mine filosofier/ideer...
Men jeg tror ikke "gud" er til stede som en slags person. Jeg tror gud består af energi (altså strøm), kemiske sammensætninger + spirituelle energier som er usynlige strømme af bevidsthed...

Hehe.. filosoferer meget og bliver nok snart skør af det :lol:

Mit svar er nej. Mayaerne så ikke gud! Men energier og bevidstehder som tilhører bevidstheder af enhver slags..

/Cope

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
jeg har hørt fra folk der har taget aya at de har set en stor slange som viste dem deres problemmer og deres ønsker, en fik faktisk en "gave" til at kunde høre hvad planter sage og at de virkede mod bestemte sygdomme.

jeg menner at de så en ånd eller strømme af energi som Infected Cope skriver, men jeg tror også at der i planterne, som bliver brugt til aya, er en energi som kan lære os at høre/se/lugte/føle de energier som er i planter der kan helbrede sygdomme.

stoffer er også gode til at få din underbevidsthed til at komme op til overfladen og på den måde vise dig dinne inderste ønsker og sorger.

så ja de så noget eller følte, men som en person eller dyr der virkelig levede vil jeg sige nej, det er mere som en viden der bliver gemt i planterne og kommer frem i lyset via aya :idea:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]