Nashet skrev:
Hej folkens...
Jeg har lige en overvejelse jeg vil dele med jer og forhåbentlig få nogle kommentarer til.
Jeg har holdt til på psy.dk i lang tid og er meget interesseret i hallucinogener etc., men jeg har aldrig selv prøvet andet end hash og alkohol.
Når jeg læser triprapporter om og beskrivelser af diverse hallucinogener har jeg fået det indtryk at mange stofbrugere herinde bruger hallucinogenerne til at få klarhed over deres liv og eksistens, til at se verdens sammenhæng med. Selvransagelse på en måde. (correct me, if i'm wrong)
Jeg har tænkt på, om man egentlig ikke springer over hvor gærdet er lavest ved at bruge stoffer som et hjælpemiddel til disse formål.
Der findes da personer der kan meditere sig til et meget specielt og brugbart stadie af bevidsthed og på den måde opnår lidt af det samme, som folk skriver de oplever under og efter et trip.
Desuden er der jo ikke mange stoffer der har en positiv fysisk virkning.
Lidt kortfatttet, men jeg har lidt svært ved at formulere det ordentligt.
Håber I forstår mine tanker...
VH
Jonas
Jeg vil ikke til at komme med nogen moralsk vurdering om det er rigtigt eller ej at tage stoffer, for det er mere kompliceret end som så, jeg mener at der er nogen ting som man bør have på sin plads så man ved hva man går ind på og hva man risikere, jeg har da selv taget stoffer og gør det også i ny og næ men mest pot og hash, men jeg respektere det og de fare som er forbundet selv om det som oftest går den gennemsnitslige stofbrugers næse forbi, simpelthen fordi de ikke kender de fare og måske har de taget så mange stoffer at de tror de ved bedre, hvis man blev opmærksom på de fare som hænger over en, som hele tiden har været der, så ville man få et chok, ik for at skræmme nogen, men verden er så meget dybere end dagen er tænk, enhver forestilling er absolut ikke dækkende og et trip giver ikke pludselig en erkendelsen af det, men der findes dog eksempler på folk som har formået at opleve disse væsener, som IKKE er fantasi, men som gerne vil have folk skal tro at det er fantasi, så har de nemmere spil :twisted:
Det ER nemlig at springe over hvor gærdet er lavest, det er helt unødvendigt, men man begyndte at tage stoffer dengang man mistede de naturlige klarsynsevner, idag har vi mulighed for at uddanne hvores lotusblomster/chakraer, ved at lave om på os selv, hvores attitude, hvores moral, hvores måde at leve på, hvores koncentration, meditation osv, men eftersom det er svært og det er så meget nemmere at tage en pille, svamp, eller frimærke, så er der mange som ser sig tilfredse med det. Det man opnår er dog ikke det samme, man kommer som regel ikke længere end til det lavere Astrale område, hvis man overhoved kommer udover sig selv, vi er nemlig selv et kosmos, vi er fyldt af visdom inde i hvores indre dyb, noget af denne visdom kan hentes ud med stoffer, men problemet er blot at det alt for ofte trækker andre uheldige ting med sig, f.eks. selvbedrag hvad angår sig selv og verden, man kan tro man er noget man ikke er, ofte føler man at man har fået ENORME hemmeligheder at vide, som andre bare ikke fatter, fordi de enten er dumme eller andet, at man har set verdens hemmelighederne osv. Hvor man måske kun har kigget igennem "nøglehullet" til sin egen sjæl, altså kort sagt så har man ikke den fornødne viden til at kunne tolke oplevelserne rigtigt og derfor bliver de meget hurtigt forvrængede og fuld af ønsketænkning og ens egne ynglingsforestillinger kan man få bekræftet, selv folk som har taget stoffer i årevis kan sidde fuldstændig fast i deres egen verden og tro at de oplever kosmos hemmeligheder osv. Ikke nok med dette så vil man bagefter begære stoffet, det som kommer nemt går nemt. Begærets natur er sådan i sig selv at den søger et objekt for sin tilfredstillelse og derved føre bevidstheden væk fra det som er nemlig nuet og hen imod en uvis fremtid.
Hvis man tror at noget kan erstatte hårdt arbejde så tager man fejl. Uden den fornødne anstrengelse og indre arbejde med sig selv, bliver man meget nemt et offer for sig selv, eftersom man kunne være nået længere hvis man ikke begrænsede sig selv til at tro at man behøvede et stof for at opnå en ønsket virkning, derfor vil man få langt mere ud af psychedeliske stoffer hvis man også meditere og arbejder med sig selv på et sriøst plan, selv meditere jeg omkring 2 timer dagligt. Man er faktisk istand til MEGET mere end man tror. Det er også muligt at forlade sin krop, dvs. OOBE out of body experiences uden brug af nogen stoffer, trust me i know... Jeg har selv erfaringer på området!
Jeg siger ikke noget imod stoffer, de kan være utrolig dejlige og tilfredstille
ens begær efter sensation og oplevelser, så man rigtig kan føle sig speciel
Men at bruge det som undskyldning for at arbejde med sig selv, og kalde sine stofeskapader for virkelig sriøst spirituelt arbejde det er selvbedrag
HVIS MAN IKKE OGSÅ MEDITERE OG LÆSER OM DET SPIRITUELLE
Stoffer kan vise en vejen, men hvis man bliver hængende så begrænser man blot sig selv, hvis det ikke føre til at man arbejder dybere med sig selv, men blot tror at stoffet kan gøre det hele for en, som nogen tror.
"Stoffer viser en døren, men man kommer ikke ind"
Men altså, hvis man arbejder HÅRDT nok med sig selv, virkelig hårdt, så kan man opnå LANGT mere end hva stoffer i sig selv kan give en, TRUST ME, i know....
Hvis man overbeviser sig selv om at man er nød til at få et bestemt stof for at opnå ditten og datten, jamen så begrænser man netop sine egne udviklingsmuligheder.
En anden fare er at man kan lave kludder i den måde hvorpå sjælen, kroppen og ens morphologiske felt arbejer sammen på som kan gøre det vanskeligt for en senere at opnå visse ting, derudover har jeg også fortalt om den fare der ligger i at blive infiltreret fra det lavere astrale, fra diverse snylter og parasit væsener som faktisk nære sig fra mennesker som de kan manipulere som regel uden deres kendskab.
Det er ikke noget jeg finder på, det har været kendt i tusindvis af år, ikke bare af Shamaner, men også inden for mysterietraditionerne, det er IKKE kun kristendommen som tror på onde ånder, Shamanerne helbreder sygdomme ud fra den tro at ånder faktisk også er istand til at gøre mennesker syge, hvad enten det er fysisk eller psykisk, hvilket ofte høre sammen.
Der findes mennesker, men også ånder
Der findes gode mennesker og dårlige mennesker, men også gode og dårlige ånder, de dårlige udnytter naive mennesker og folk som ikke ved nok om det spirituelle, men som DINGLER rundt i de astrale.
Det er HELT rigtigt at psychedeliske stoffer åbner op for en, så meget at man kan være uheldig at en snylter ånd når at foretaget de ændringer som skal til for at skabe en forbindelse til den pågældende person og så er han ellers modtagelig for manipulation på et plan som er så sofistikeret at Newbie-new-agers som har åbnet sig selv og gjort sig selv så sårbare at dette bliver muligt, ikke har ret mange chancer for at gøre så meget, det man ikke ved kan man ikke gøre så meget imod
Nu er det nok også på sin plads at nævne at mennesker faktisk ikke er særlig intelligente iforhold til de væsener som findes i det astrale, faktisk synes mange elementar væsener f.eks. at mennesker er DUMME!

Tro ikke på mig hvis i ikke vil, tro bare jeg finder på en masse ting hvis det gør at du føler dig bedre tilpas....
Nu har jeg sagt det jeg skal...
MVh. Astral