<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Jeg støtter genforskning. Vi bør forske og forske og forske, og få mest mulig indsigt i hvordan det virker og hvad vi kan bruge det til. Hele tiden indsamle viden.
Det er den nemme del af det.<HR></BLOCKQUOTE>
Ja en ting er at forkse - det som bekymre mig er at der nok opstår nogle problemer når man begynder at fører det ud i "daglig" praksis på mennesker pg hva med patent? degradere hvores DNA ned på et markedsøkonomisk plan er for mig en kvalmende "Fagre Nye Verden" billede.
Men fint nok så længe det kun er basseret på forskning og ikke i hænderne på imbecile mennesker drevet af materielt og småligt personlige lyster.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Hvis et forældre par ønsker en lyshåret pige og et andet en mørkhåret, og teknologien gi'r dem muligheden, så synes jeg faktisk de skal ha' lov til det. På et overordnet nivau, sådan at de feks ikke skal ku' be' om et barn med 2 næser (hvis nu et cola forældre par mener det vil ku' gavne barnet i dets fremtidige liv...2 næser og cola...get it? )
Hvem skal afgøre hva barnet har brug for? eller vil være glad for? Dette er for mig en syg idé at begribe ind i Barnets (et menneske) fremtid. Barnet har ikke bedt om at blive født ind i en gal verden med gale gener, man må begrænse det til det naturlige dvs. føde børn på almindelig gammeldags vis, bedst så jeg hvis man helt lod være med at belaste økosystemet med flere mennesker indtil vi var nået ned på et mere rimeligt niveau.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Mere kontroversielt er det om man skal ku' designe hoved-formen efter den gennemsnitlige skønhedsmodel, eller om grimrianer stadig skal ku' fødes.
For hvor går grænsen?
Er en grimrian, der bli'r mobbet hele livet og deprimeret af det, ikke en uheldig tilstand vi måske ku' undgå, hvis alle børn blev født smukke?
Alle vil jo gerne elskes og hvis man kan øge sit barns chancer for at finde kærlighed, er det så ikke nobelt?<HR></BLOCKQUOTE>
Det er virkelig en kvalmende tanke, det nærmer sig Nazi idéer i den forstand at de også ville ha det perfekte og smukke blonde hvide muskuløse osv menneske, hvem skal definere normen for skønhed? og hvordan vil det udvikle sig 100 år frem? og hvor fedt er det uden variation? skal menneske ansigter være noget kunstigt designet ud fra nogle smålige forældres ønsker? - Nej, nej nej... jeg synes det bevæger sig alt for meget hen i en en "Fagre Nye Verden"
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Hvis fedme ku' udryddes, sku' vi så det? Er fedme smukt, eller en sygdom?
Og hvad med psykiske lidelser? (specielt dem hvor genialitet og galskab driller hinanden)
Hvis vi udrydder psykiske lidelser, er der så risiko for at vi også udrydder fremtidige genier?
Jeg kender ikke selv svarerne på alle spørgsmålene, men jeg støtter åbenhed og forskning i og om emnet. Hvis vi lukker øjnene og indfører forbud mod forskning, så risikerer vi at det bli'r gjort 'underground', af nogen der måske ikke har rent mel i posen. Og det synes jeg er et langt værre scenario end at hele befolkningen deler al viden imellem sig. <HR></BLOCKQUOTE>
Forksning i det område hva gener angår synes jeg er i orden, for lissom at lægge en struktur i hvores gener - men ikke for andet, ikke for at prøve at forrykke den naturlige balance
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>esværre er 'alle andre' jo altid under pres fra den der ta'r første skridt. Så hvis det passer at 'jeg-husker-ikke-lige-navnet' har gensplejset et menneske, så er vi andre næsten nødt til at følge trop, hvis vi vil undgå at han får monopol, eller misbruger den viden han finder.
I spørgsmål som disse (forskning i det ukendte) er det altid svært, fordi ingen ved hvad der vil ske, hvis man gør det ene eller det andet. Begge valg (for eller imod) har konsekvenser, men vi ved ikke præcis hvilke. Så vi må alle vælge udfra gætterier og det er jo altid betænkeligt.
Jeg føler mig ikke selv specielt foruroliget over gen-forskningen endnu, så indtil videre vil jeg ikke opponere.
<HR></BLOCKQUOTE>
Det skal holdes på et strengt videnskabeligt niveau og må under ingen omstændigheder brede sig over et vis niveau, det bør såvel gælde på internationalt plan som nationalt, ellers tror jeg meget hurtigt det kan komme til at løbe løbsk