Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej, som nævnt i min overskrift er jeg nybegynder til at grow, da jeg netop flytter hjemmefra her om en uge, jeg har valgt at jeg vil bygge et grow skab, regner med at jeg vil plante 6 stks. Har siddet og læst meget inde på den her hjemmeside for at vide om hvordan man gør det helt rigtig, tror jeg har fåët meget styr på de tre faser osv. har købt materiale til mit skab, 6 potter, en ting til at styre tiden med, kæde til at justere højden på lampen, malig, ventalition, digitalt termometer. Har ikke selv fundet ud af om jeg vil købe et skab, eller selv bygge et skab.

Jeg står og mangler viden om hvilket jord og gødning jeg skal bruge, har læst om hvad for noget er godt, men vil gerne vide hvad i bruger, og hvordan i bruger det evt link.

Mangler at købe lamper, hvor mange lamper skal jeg bruge når jeg har 6 planter og hvad for en lampe fortrækker i evt link.

plastic til at gøre skabbet helt isoleret, så der ikke kan komme mørke ind, hvor kan man købe det evt link.

er der nogle seeds som er gode begynder seed? eller er det bare med at gå igang.

Billede

Her er en ide til mit Grow-skab, tror i det vil virke, der er selvfølgelig låger foran.

tak på forhånd. peace out :peace:

Senest rettet af jayk0b 08 nov 2011 16:12, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
Køb en 400-600w HPS lampe. Hvis du har råd, så køb også en pære til vegge (blåt lys).
Betræk dit skab på indersiden med mylanfilm. Ellers så køb et grotelt? Husk ventilation, det er meget vigtigt!

Der er virkelig mange seeds man kan starte ud med. Min første var Danish Diesel og er lige påbegyndt et grow med Northern Light - begge to kan anbefales, de er ikke så svære. Men ellers så kast dig ud i det, cannabis er jo trodsalt "ukrudt", så det er en rimelig hårdfør plante. Find en strain du kan lide, som de forhandler i din lokale headshop.

Når du er i headshoppen, så køb et par "Gro Bedre" magasiner med, dét fortryder du ikke!

Pga. retningslinjerne kan jeg ikk give dig forhandlerlinks, så dem må du selv finde ;)

Jeg bruger BioBizz' komplette sæt, det er også anbefalelsesværdigt - og så Ph +/-.

Held og lykke! - og go ryger når du når så langt ;)

Rettet:
Glemte det med jorden... Lad dem slå rødder i grodan blokke, og lad dem vokse i en blanding af pottemuld og leca-sten.

Medlem

Billede

Billede

hvis jeg købte sådan 2 af hver, vil det så ikke være fint til 6 planter? :D

Senest rettet af jayk0b 08 nov 2011 11:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Billede

Bio-Bloom er eN flydende biologisk gødning TIL jord. Bio-Bloom indeholder en dosis af kvælstof og en tilstrækkelig mængde fosfor og kalium til en blomstrende blomst. Bio-Bloom er beriget med sporstoffer, enzymer og aminosyrer, der fremmer vækst og blomstre. Fortynding: 20 til 40 ml pr 10 L vand under blomster fase NPK 2-6-3,5

Billede

Bio-Grow eN flydende, bio-organisk gødning, der dufter lidt sød, det er velegnet til alle former for jord blandinger. Bio-Grow er beriget med sukker, 70 mikro-elementer og vitamin B1, B2, C og E. Den tilsat sukker i et jordmix (light eller all) er en perfekt fødekilde for gavnlige bakterier og mikroorganismer. Fortynding: 20 til 40 ml pr 10 L vand i vækstfasen

vil det her kunne klare det? :D

Senest rettet af jayk0b 08 nov 2011 11:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem

hvordan sletter man en besked? :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København <3
Pærene, tjek - det er lige dem du skal bruge. Ved ikk om det er bevidst, men den ene af dine pære er 400w og den anden er 600w, så hvis du vil køre hps på 600, skal du ha en 600w ballaster, nogle af dem kan også godt køre en 400w lampe.

Gødningen - ja det er dem, men udover bare dem, skal du også ha Root Juice og Topmax.

Og så burde du være godt kørende :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]