Først og fremmest vil jeg sige tak for jeres tid på at besvare mine spørgsmål

Med hensyn til dette:
Chas skrev:
Den sætning du skriver:
Ja, jeg har også selv fundet ud af at det måske ikk var så simpelt gødning jeg har købt...
Undrer mig bare over at forhandleren henviste mig til det, når jeg havde fortalt ham at jeg var noob, og var på udkig efter det nødvendige til gødning + evt en anbefalet fremmer... så han foreslog mig disse:
Advanced Nutrients - Micro (NPK= 5-0-1) Basics 1/3
Advanced Nutrients - Grow (NPK= 2-1-6) Basics 2/3
Advanced Nutrients - Bloom (NPK= 0-5-4) Basics 3/3
Advanced Nutrients - Hammerhead (NPK= 0,9,18) Blomsterfremmer
For mig er det lucas formel for blanding af gødning til hydroponianlæg
1 del micro - 2 dele grow - 3 dele bloom. nu.
Her tror jeg at du har misforsået det med jeg skrev Basics 1/3, Basics 2/3 og Basics 3/3 var bare tilfældig rækkefølge, var bare for at angive at de er en del af et sæt på 3 slags. Med AN skal man give ALLE 3 slags under hele forløbet... kan lige citere fra skemaet bagpå:
Cuttings /seedlings: Grow 1,00 mL/L , Micro 1,00 mL/L , Bloom 1,00 mL/L (half strength in week 1)
Vegetative: Grow 2,00 mL/L , Micro 2,00 mL/L , Bloom 0,40 mL/L
Flowering (mild): Grow 1,82 mL/L , Micro 1,82 mL/L , Bloom 1,82 mL/L
Flowering: Grow 2,27 mL/L , Micro 2,27 mL/L , Bloom 2,27 mL/L
Flowering: Grow 2,70 mL/L , Micro 2,70 mL/L , Bloom 2,70 mL/L
Flowering: Grow 3,33 mL/L , Micro 3,33 mL/L , Bloom 3,33 mL/L
Flowering: Grow 4,17 mL/L , Micro 4,17 mL/L , Bloom 4,17 mL/L
Flowering (aggressive) Grow 5,00 mL/L , Micro 5,00 mL/L , Bloom 5,00 mL/L
(Jeg er opmærksom på at dette ikke gælder hvis det er forgødet jord, og er også obs på at jeg skal flushe, men nu har jeg bare citeret direkte fra skemaet, så i kan se hvad der står...)
Men når jeg så kigger på f.eks. biobizz, så er det egentlig også meget gødning de anviser til, at man skal bruge. Jeg fandt det skema her:
http://www.u-grow.com/support/biobizz-growschedule.pdfHer kan man også se at de anbefaler 4 mL/L af hver slags.
Så måske skal jeg ikke blive så skræmt, af AN's anvisning til sidste blomster fase:
Flowering (aggressive) Grow 5,00 mL/L , Micro 5,00 mL/L , Bloom 5,00 mL/L
Men her kunne det virkelig være dejligt, hvis der var nogen som havde prøvet AN til sit jordgrow, der kunne fortælle hvordan han evt. har brugt det.
Mange tak for de gode svar og link til skemaer, som jeg har fået indtil nu.