der er massere af de her skemaer til forskellige grows
i jord optager planten mest muligt af alt med en ph på 6.5 - 7

din jord har en ph på 5.6 - 6.4, hvis den så får vand der er omkring 5 så ender den på 5 - 6
som du kan se på skemaet så vil den kunne optage mindre af alle grundstofferne og det vil helt sikkert kunne mærkes på dit grow
hvilken ph test bruger du, er det den samme som der er i m420 growlogs setup?
har nok ik formuleret mig ordenligt

det jeg mente med syren var hvordan du måler op og blander det i vandet, det lød som om du havde lidt problemer med det, hvorfor vil du ik bruge en sprøjte frek.s ? det ætser ikke plastikken væk hvis det er det du er bange for, du skal bare huske at rense den med vand hver gang
husk at sætte proppen på når du er færdig med at blande i din mega skævert, ellers giver det en ubehagelig krassen i næsen der vare ved 10-15 min

hvis du har et forholdsvist lille grow som mig, 7-9 planter og ikke har med så meget vand at gøre så brug en pimpette, så kan du styre hver dråbe, mit vand har en ph på over 8-9 stykker, og jeg fandt hurtigt ud af at 10 dråber ph down til 1 liter vand (med mit gødning i) ga en ph på lige under 7
det der osse er vigtigt er at ph down er ikke godt for jorden, det får din EC til at stige, både ph down og algamic, så det med at måle løst og så lige redde den med lidt extra gødning er ikke en god løsning
skaf en pimpette og regn ud præcis hvor mange dråber du skal bruge, husk at justere når du går op eller ned i gødning, så bliver det dejlig nemt og så kommer der aldrig 1 dråbe mere i end der er brug for
og btw, jeg skal selv have købt mig sådan en målepind man stikker i jorden, den måler både ph og fugtighed overalt i potten, og den koster kun 100 kr. det er must have til så lille en pris