Hej psychedelia,
I løbet af det sidste års tid er min interesse for cannabis (og psykedeliske stoffer i det hele taget) blevet meget stor, så jeg har nu taget mig sammen til at oprette en bruger på denne fine side, og jeg vil da indvige den ved lige at vise mit lille projekt frem.
Her engang i starten af april satte jeg seks frø til at spire i noget fugtigt papir, mellem et par tallerkener: fire African Buzz og to Lollands Kush.
De fire African Buzz frø spirede kimrødder på en enkelt dag, men de to Lollands frø var et par dage om det, men i små jiffy-"potter" kom de alle, og de er alle sammen spiret til små fine planter.

Da jeg begyndte at se de små rødder stikke ud i bunden satte jeg dem over i nogle urtepotter, så de fik lidt mere plads.

De står i min vindueskarm, og får det lys som solen nu giver dem. Når de er blevet lidt større og kommer i nogle 10 liters spande, eller noget i den stil, bliver jeg selvfølgelig nødt til at stille dem ned på gulvet. De vil stadig kunne få lys fra vinduet, men jeg tvivler på at det bliver helt nok, så jeg må nok investere i en lampe af en art på et tidspunkt. Hvis i har nogle forslag til hvilke/n lampe der ville være passende til mit projekt (altså hvilken slags lampe, hvor mange af dem jeg bør skaffe og hvor mange watt det bør være), så skal i være meget velkommen til at fortælle.
Jeg anser dette for et lille for sjov-projekt, og ikke noget jeg har tænkt mig at gøre en sport ud af. Jeg har ikke tænkt mig at gå igennem en masse besvær for at få så meget skunk presset ud af mine planter som muligt, så længe de vokser og giver lidt til piben, så er jeg glad. Det vil sige at jeg ikke har tænkt mig at købe telte og udluftning og hvad de nu ellers har opfundet rundt omkring i verden.
Planterne har alle sammen vokset ganske fint det første stykke tid. De bliver ganske vist lidt skæve, fordi de hele tiden forsøger at vokse sidelæns mod solen, hvorefter jeg må vende dem dagligt, for at få dem på rette kurs, og min ene Lollands Kush er endnu kun få centimeter høj, selvom alle de andre er mindst dobbelt så store. Det gør mig dog ikke så meget, så længe de ikke er ved at dø.
Desværre ser det ud til at jeg har fået et lille problem: I starten var jeg meget påpasselig med ikke at give dem for meget vand, da jeg har læst at det skulle være mindre skadeligt at komme til at vande dem lidt for lidt, end lidt for meget. Men så sagde min kæreste at hun synes at jeg gav dem meget lidt, og så begyndte jeg at tvivle på min egen dømmekræft, hvorefter jeg gav dem en masse vand. Men nu er min største og flotteste plante begyndt at hænge; som om den slet ikke kan holde sig selv oppe længere, og jeg tror desværre at det er fordi den har fået for meget vand... Eller hvad synes i? Har i oplevet noget lignende, og ved hvad det skyldes?
Jeg har lavet et lille stativ ud af en lilla papirklips til at holde den lidt oppe.

Den var ellers så flot og majestætisk før

Jeg håber at jeg har uploadet billederne rigtig, så i kan se dem, ellers bliver det nok et lidt kedelig indlæg.
Jeg vil holde tråden lidt opdateret løbende, når der sker udvikling med de små planter.
Hvis i har andre gode råd og guldkorn, skal i være meget velkommen til at sende dem i min retning.
Tak fordi i læser med
Mvh
Blæksprutten