Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej psychedelia,
I løbet af det sidste års tid er min interesse for cannabis (og psykedeliske stoffer i det hele taget) blevet meget stor, så jeg har nu taget mig sammen til at oprette en bruger på denne fine side, og jeg vil da indvige den ved lige at vise mit lille projekt frem.

Her engang i starten af april satte jeg seks frø til at spire i noget fugtigt papir, mellem et par tallerkener: fire African Buzz og to Lollands Kush.
De fire African Buzz frø spirede kimrødder på en enkelt dag, men de to Lollands frø var et par dage om det, men i små jiffy-"potter" kom de alle, og de er alle sammen spiret til små fine planter. Billede

Da jeg begyndte at se de små rødder stikke ud i bunden satte jeg dem over i nogle urtepotter, så de fik lidt mere plads.
Billede
Billede

De står i min vindueskarm, og får det lys som solen nu giver dem. Når de er blevet lidt større og kommer i nogle 10 liters spande, eller noget i den stil, bliver jeg selvfølgelig nødt til at stille dem ned på gulvet. De vil stadig kunne få lys fra vinduet, men jeg tvivler på at det bliver helt nok, så jeg må nok investere i en lampe af en art på et tidspunkt. Hvis i har nogle forslag til hvilke/n lampe der ville være passende til mit projekt (altså hvilken slags lampe, hvor mange af dem jeg bør skaffe og hvor mange watt det bør være), så skal i være meget velkommen til at fortælle.
Jeg anser dette for et lille for sjov-projekt, og ikke noget jeg har tænkt mig at gøre en sport ud af. Jeg har ikke tænkt mig at gå igennem en masse besvær for at få så meget skunk presset ud af mine planter som muligt, så længe de vokser og giver lidt til piben, så er jeg glad. Det vil sige at jeg ikke har tænkt mig at købe telte og udluftning og hvad de nu ellers har opfundet rundt omkring i verden.

Planterne har alle sammen vokset ganske fint det første stykke tid. De bliver ganske vist lidt skæve, fordi de hele tiden forsøger at vokse sidelæns mod solen, hvorefter jeg må vende dem dagligt, for at få dem på rette kurs, og min ene Lollands Kush er endnu kun få centimeter høj, selvom alle de andre er mindst dobbelt så store. Det gør mig dog ikke så meget, så længe de ikke er ved at dø.
Desværre ser det ud til at jeg har fået et lille problem: I starten var jeg meget påpasselig med ikke at give dem for meget vand, da jeg har læst at det skulle være mindre skadeligt at komme til at vande dem lidt for lidt, end lidt for meget. Men så sagde min kæreste at hun synes at jeg gav dem meget lidt, og så begyndte jeg at tvivle på min egen dømmekræft, hvorefter jeg gav dem en masse vand. Men nu er min største og flotteste plante begyndt at hænge; som om den slet ikke kan holde sig selv oppe længere, og jeg tror desværre at det er fordi den har fået for meget vand... Eller hvad synes i? Har i oplevet noget lignende, og ved hvad det skyldes?
Jeg har lavet et lille stativ ud af en lilla papirklips til at holde den lidt oppe.
Billede
Billede

Den var ellers så flot og majestætisk før :(
Billede

Jeg håber at jeg har uploadet billederne rigtig, så i kan se dem, ellers bliver det nok et lidt kedelig indlæg.
Jeg vil holde tråden lidt opdateret løbende, når der sker udvikling med de små planter.
Hvis i har andre gode råd og guldkorn, skal i være meget velkommen til at sende dem i min retning.
Tak fordi i læser med

Mvh
Blæksprutten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til at den hænger er nok for lidt lys i forhold til temperaturen indendørs.

Junior medlem
Brugeravatar

Slettet

Senest rettet af AlienGreen 16 maj 2016 12:33, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svar c:
Jamen det lyder jo umiddelbart som om de godt kunne bruge en lille lampe så. DMI ser desværre heller ikke for lovende ud den næste uges tid... Men heldigvis har jeg stadig fem planter, der virker sunde og raske.
Rart at høre at jeg ikke er den eneste der bakser med dette problem.

Mvh
Blæksprutten

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg kan så meget genkende din holdning til at dyrke skunk, fra dengang jeg selv startede! :lol:

Men så finder du ud af hvor meget udbytte du egentlig får for så få kroner. Og så invisterer man liiiiige lidt mere næste år, og inden for 3 år er du igang med gødning, lamper og hele molevitten :lol:

Man bliver grebet af det :wink:

Til vindueskarms grow er autoflowers klart at anbefale, da de ikke er styret lige så meget af solen som "almindelige" frø

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Deep in your brain
Interessant tråd.
Jeg har, igen i år, også sat mig for at få lidt gang i nogle planter.
Sidste sæson havde jeg fået nogle frø fra en god ven, og begav mig derfor ud i at prøve kræfter med lidt growing. Det hele gik smertefrit, og vi brugte derfor en god portion af efteråret på at ryge gratis - hvilket jo altid er en bonus. :D

I år havde jeg fået nogle gratis frø efter at have bestilt inde på en hollandsk headshop. Jeg aner virkelig intet om dem, men der stod "SS" på posen de lå i.
Det skal dog ikke stoppe mig, og i går lavede jeg tekop-tricket og fik deres fine lille kim-rod frem. Tidligere i dag røg de så i potter, og så har de ellers stået i drivhus siden.

For mig er dyrkning af hamp heller ikke en sport på nogen måde. Jeg synes det er sjovt at have noget at gå og hygge omkring. At tjekke op på sine små planter hver eneste dag, og gå og øjemåle hvor høje de er blevet, det er sgu hygge. Selve høsten man får ud af det er næsten kun en bonus!

Men hey, hold os endelig opdateret herinde. Bare husk at passe på med hvilke billeder i slår op. Når i tager et billede med jeres kamera, så åben det på computeren og tag et screenshot (Print Screen). Sæt billedet ind i paint og gem det i stedet. Så fjerner i alle EXIF-data der skulle ligge med jeres billeder. :)

Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      

Junior medlem
Brugeravatar

Koalabjørnen, åh nej, det lyder som om jeg har kastet mig ud i et sort hul, jeg aldrig slipper ud af ;)

MindFucker, tak for råd mht. billeder, det vil jeg huske til en anden gang. Og held og lykke med dit eget grow.

Medlem

De ser ud til at have gavn af lidt blæst :D

Billede

Som her, godt forår.

Junior medlem
Brugeravatar

Hvor ser de fine ud.
De fleste af mine vokser også nogenlunde som de skal, bortset fra den ene, der stadig har for svag en stilk, til at kunne holde sig slev oprejst. Desuden var bladende begyndt at hænge lidt på mange af dem, men jeg gav dem noget vand i går, og det ser ud til at det var hvad de havde brug for. Bortset fra den ene, hvis blade stadig hænger en del.
Billede

Jeg fornemmer en smule gul farve/tørhed i bladende. Er det fordi de trænger til gødning? De er jo kun et par uger gamle, og jeg troede at de skulle være en 3-4 uger, før man skulle begynde at gøde dem? Eller er de måske bare ved at visne af andre årsager?

Desuden er Lollands Kush planternes blade underligt krøllede. Det var nogle frø jeg fik gratis med, da jeg bestilte de andre på nettet, så jeg havde ikke forventet så meget af dem, men jeg synes stadig det virker ret underligt. Har i nogen forklaring på det? (Jeg uploader nogle billeder af dem senere).

Mvh
Blæksprutten

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er der efterhånden gået lidt tid, og mine planter har fået sig en fin størrelse. Jeg plantede dem over i nogle potter på ca. 2 liter, for en måneds tid siden.
Jeg har haft lidt problemer med visne blade, hvilket har forårsaget at et par af planterne ikke har så meget "krop" at byde på, i form af sideskud/grene.
Billede

Til gengæld er der også et par stykker som jeg selv synes er meget imponerende. De er flotte og store og ser ud til at klare sig godt.
Billede

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor der er sådan en forskel, da de alle er African Buzz, og er blevet behandlet ens.
Mine Lollandsplanter er også lidt spøjse. Den ene af dem valgte for noget tid siden at splitte sig i to, så den nu ser ud til at have to topskud?
Billede

Det virker underligt, men der er en hel masse skud over det hele, så jeg er egentlig godt tilfreds.
Desuden har den fået en masse små hvide hår, som jeg går ud fra er et tegn på at den er gået i gang med at blomstre, hvilket jeg er glad for at jeg fik lov at opleve, for i overmorgen tager jeg tre uger på ferie, så dér får jeg ikke lov at følge så meget med i udviklingen. Det betyder desværre også at vandingen bliver lidt mere uregelmæssig, så jeg håber de stadig er i live, når jeg kommer hjem. Men det må tiden vise.
Billede

Umiddelbart ville jeg sige det er en hun. Hvad synes I det ligner?

Mvh
Blæksprutten

Medlem
Brugeravatar

Av, ja der er godt nok kommet lidt visne blade på den ene af dine små venner der.. Jeg kan ikke lade være med at bide mærke i, at det er nogle små potter du bruger, taget i betragtning hvor store dine planter er nu. Du må regne med at planterne har et enormt stort rodnet, der faktisk kan sammenlignes med det af planten der er over jorden. Det kunne godt være du, til en anden gang, skulle overveje at få fat i nogle lidt større potter. Ellers kan du jo beskære det første topskud, og på den måde tvinge planten til ikke at blive så stor.

Det sidste billede ser rigtig godt ud. For mig ligner det en sød lille frue, der i hvert fald nok skal sørge for at gøre dig skæv i den nærmeste fremtid! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har godt nok også selv tænkt at potterne er for små, men har ikke plantet dem over i noget større, da jeg simpelt hen ikke har plads. Dog havde jeg ikke tænkt på at beskære det første topskud. Det vil jeg lige læse lidt på. Tak for tippet :)
Uh, det lyder godt. Jeg glæder mig!

Mvh
Blæksprutten

Medlem
Brugeravatar

Det med pladsmangel kender jeg alt for godt! Jeg har selv to planter til at stå i et groskab, så her er plads også alfa og omega.

Hvis du ikke allerede kender den, så vil jeg lige smide et link til Christian Florestans Marijuannaguide. Det er en oldgammel klassiker, men selvom den er gammel er det nok noget af det mest gennemførte danske der er at finde.
Du kan finde den her: http://dcfonline.dk/cf/

Under "Gro-guides" ligger der en super fin 'Grow fra A-Z'. Den forklarer alt hvad man lige står og skal vide inden sit første grow, og er illustreret med nogle gode billeder.
For at læse om topping af dine planter, kan du tjekke hans "Mine-Guide" der ligger under 'Topping/beskæring'.

God læselyst, og jeg glæder mig til at se resultatet af dit første grow! :­)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]