Jeg synes det er uhyggeligt at den kristne ideologi på den måde bliver sneget ind i svage sjæle. Det kan godt være at de skriver "Gud som vi opfattede ham", men de giver stadig Gud et køn, og de adskiller Gud fra personen, ved at skrive:
Citat:
Vi kom til at tro, at en magt større end os selv kunne give os vor sunde fornuft tilbage.
For det første kan jeg ikke lide at de kalder det en "større magt". En større kraft, eller en ur-energi som er viljen til livet, kunne være mere beskrivende. At kalde det "en større magt" smager allerede langt væk af den dualistiske ide om det gode mod det onde.
Hvis man ikke har et holistisk verdenssyn, og ser Gud som et udtryk for ens højere selv, er man helt fortabt her. Så er man kun et stakkels forvildet lam, der skal ledes tilbage til hjorden af sin hyrde!
I kender vist godt min mening om tingene her. Jeg mener man skal tage
ansvar for sig selv og sine handlinger. Dvs. man skal tage ansvar for hver en lille genstand man har skyllet ned, og alt hvad man har sagt og gjort i fuldskab eller anden påvirkning.
Der findes ingen Djævel i alkohol eller andre stoffer. Djævelen er en selv, når man ikke vil stå ved sig selv og sin smerte.
Hilsen Fanny