Jeg er ikke overrasket over at høre at din hvidfrakket pillepusher øgede din dosis, han er trods alt uddannet til at løse folks problemer med kemikalier. eller i hvert fald prøve på det men pt går det vist ikke så godt med det, hvad de laver ligner mere at forsøge at påføre det enkelte menneske flere hjerneskader end de i forvejen har, husk nu at en "kemisk ubalance" i hjernen er en teori man så arbejder efter, ikke noget der som sådan er bevist. Meeeen - de prøver jo nok bare at hjælpe i sidste ende.
Må erkende at jeg blev meget overrasket over, hvor meget de rent faktisk fylder en med piller.
Jovist var jeg godt klar over det, til en hvis grænse, men ærlig talt så troede jeg os, at medicinen blev suppleret med samtaleterapi af en form. Indtil det gik op for mig, at sådan ligger landet ikke.
Ligeså vel at jeg rent faktisk troede på at de ønskede, at hjælpe andre og ikke fylde dem med piller der gør en tom i hovedet. Ikke fordi jeg ikke sige at nogen ''måske'' har brug for det, men mange problemer, lidelser kan hjælpes ved alm. samtaleterapi, kognitiv terapi etc.
Det er svært for dem, altså psykiaterne når de tager for mange klienter ind, og er så tidspresset at den eneste løsning de ser, er at udskrive recepter ud.
jeg ved ikke meget om dine piller, men jeg ved at det er rigtig rart at se nogen der ser at pillerne ikke er vejen frem. må man ikke høre hvordan det kunne være du besluttede dig for til at starte med at du ikke ville tage det skidt mere ?
din psykiater er ingen dommer - du har frit ret til at sige at du ikke vil tage imod mere nyt medicin hvis han igen forslår det, egentlig betyder det lidt (jeg fyre dig) så det er nok ikke noget de smiler fandens meget af, men på den anden side er patienter ikke noget de ligefrem står og mangler..
Jeg har igennem flere måneder gået i Fanny's meditations gruppe, og har haft et par samtaler med hende omkring min psykiater og min medicin. Dråben faldt dog da jeg fik quetiapin (seroquel),
Jeg føler jeg ikke får lov til at arbejde med mig selv, eller får bearbejdet min fortid. Derimod føler jeg mig meget tom, ligeglad og træt om morgenen, og det synes jeg går udover mit arbejde.
Du skal jo self nok udtrappe fra din medicin og hvordan syntes jeg du skal tale med læge og psykiater om, de ved det bedre end os herinde
Nu har jeg så valgt at spørge herinde, det er der en grund til

Det ku være der var nogen, der havde en ide, om hvordan nedtrapning kunne se ud.
Til trods for de fleste brugere ikke har den faglige baggrund, så er der nok en enkelt eller to, med personlige erfaringer.