stopthewarondrugs skrev:
@cepha: jo der er skam (mis)brugere herinde! hej

ok here it goes!
jeg tar suboxone, har taget det i et år og er ved at trappe ud.. har taget benzo (mest DZP) )on/off i perioden, dog osse før.. men nu hvor jeg er på vej ned kan jeg nærmest ikk styre det! craver alt benzo og har binget i mindst 2-3 uger nu på nitrazepam, rivotril, diazepam og alprazolam.. har kombineret dem dagligt.. og jeg ved sku godt at det er dumt!
er ved at løbe tør, og ka mærke at jeg har været dum og hård mod mig selv! min psyke er helt ude og skide og rent fysisk har jeg ondt i ryggen og nakken osv og muskelspasmer ved det ene øje.. min lœge burde jo være behjœlpelig med en form for hjœlp ang. benzo-udtrapning.. men nej, han VIL ikke hjœlpe mig! -kun med ssri osv.. (har depression, angst og seriøse søvnproblemer) føler jeg aldrig sku ha nævnt hva jeg misbrugte af stoffer i mine unge dage til ham, for han bruger det imod mig! han var dog i starten villig til at hjœlpe med 1 glas alprox under bordet udenom recepten med et: det er alt hva jeg ka gøre for dig.. ? føler han behandler mig som 3.rangs lort! fordi jeg ikk har et job og ikke kommer med en brœkket arm m.m..
-min misbrugsbehandler er dog klar på at hjœlpe, da loven påkræver det..
skal også til at udreddes på psyk.
hvordan får jeg styr på det her pis
-bør jeg skifte lœge?
og andre råd er mere end velkomne..
tak for din tid!
mvh STWOD
Okay - vi er vist mere ens end jeg lige troede. For kort at sætte det i perspektiv. Jeg er misbruger og kronisk smerte patient.
Jeg får også suboxone. 14 mg om dagen. Jeg er kronisk smerte patient. Så jeg har været igennem morfin, oxycontin, oxynorn til gennembrudssmerte, ketogan, burp plastre, fentanyl plastre, ketamin (under indlæggelse self).. De sidste år har jeg fået oxycontin, men til sidst var min dosis oppe på 100 mg om dagen, plus oxynorm efter behov. Så det var gigantisk meget og dyrt. Suboxonen får jeg nu gennem misbrugscentret, men jeg må indrømme den knap kan dække smerten. Men den store mængde oxykodone påvirkede simpelthen min kognition for meget. Jeg har nerveskader så jeg får 100 stk 5 mg diazepam om måneden og 100 stk 2 mg rivotril og måneden. Jeg stopper dog hver anden uge med benzoerne får at undgå afhængighed, men det er blevet meget svært nu fordi jeg før kunne skrue op i oxynorm så jeg nærmest var bedøvet, den mulighed har jeg ikke længere.
Det er naturligvis min læge, der udskriver benzodizepinen. Og jeg har en fantastisk læge, der stoler på mig og som jeg kan snakke med om alt. Så ja, find dig en anden læge. Den indstilling din læge har dur altså ikke. Jeg fandt min læge, ved at finde sted hvor misbrugere er i døgnbehandling. Der er altid tilknyttet en fast læge. Så jeg snakkede med stedet og fik oplyst hans navn og fik ham. Han forstår misbrugere grundet den meget store kontakt han har med dem. Og derfor forstår han også nedtrapning og det tankemønster de fleste misbrugere har, som er meget ens. Det er en mulighed for dig.
Ellers kan jeg anbefale dig et RC benzo diclazepam. Jeg kan ikke mærke forskel på det og diazepam. Diclazepam er helt lovlige at bestille. Man det er med modvilje jeg gør det, for det bedste er altså at få en læge ind over. Men jeg forstår også hvordan det er når lægen fejler. De er billige, de er lovlige og de gør jobbet. Men er du i stand til at have 500 liggende og så trappe ud stille og roligt hver dag og ikke lige pludselig æde 30?
Benzodiazepin-afhængighed er noget af det sværeste og værste man kan blive udsat for. Hvis jeg var dig ville jeg nok rent faktisk gå ned på din kommunes misbrugscenter og spørge om du kan blive indlagt på et døgnbehandling-center et sted i landet. Der vil de hjælpe dig med at blive trappet ordenligt ud og finde noget medicin, der evt kan hjælpe med de ting de døjer med, når du stopper med benzoen eller skruer det ned. Det er meget svært, nært umulig, selv at trappe ud af benzo-misbrug medmindre man er ualmindelig stærk psykisk og desuden har det godt. Men når du snakker om at skulle blive udredt på psyk hvad er det så du tror du har?
Selv har jeg nogle personlighedsforstyrrelser, jeg har ikke lyst til at fortælle hvilke(n). Men et døgnbehandling-center vil også kunne hjælpe dig med at blive tilknyttet en ordenlig psykiater. Og ja - jeg har selv været i døgnbehandling og det var fantastisk. Hvis man vil og går ind i det med hjerte og sjæl er det en fantastisk oplevelse. Især hvis man er nede psykisk, vil det hjælpe.
Men giv mig dine tanker om mine forslag oven for. Hvad kan du forestille dig hjælpe? Hvor stort er dit behov? Hvor langt er du ude? Tager du andre ting? Kokain, amfetamin osv oven i?
Hvis jeg var dig vil jeg få det alprazolam væk. Det er utroligt skadeligt for dig at lege med en benzo med så kort halveringstid fordi du aldrig vil få et stabilt niveau i blodet. Få dem skrottet - hold dig til diazepam og rivotril og hold dig til et fast niveau. Men overvej nu de andre ting jeg har skrevet og lad mig høre hvad du tænker.