Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kunne godt tænke mig, at prøve at starte en tråd, med det formål at skabe en plads, hvor vi kan hjælpe hinanden med at ønske de små skadelige mønstre eller vaner i vores liv, som vi alle har, og som vi måske med hjælp kan skifte.

For eksempel.
Jeg arbejder med videnskabeligt arbejde, og når jeg virkelig skal have noget arbejde noget hånden, kan jeg finde på at købe 1-3 gram meget ren kokain alt afhængig af, hvor længe jeg ønsker at arbejde, for at få det arbejde overstået på en gang.

Det gør jeg selvom jeg ved, at nu kommer jeg til at være vågen i 48 timer og på aftenen og anden dagen har jeg lovet at hjælpe min lillebror. Så ankommer jeg helt væltet eller slet ikke, og skuffer således min højt elskede lillebror. Det er en meget egoistisk, noget nær narcissistisk gerning.
Eksempel slut.

Måske har nogle oplevet lignende og vi kan hjælpe hinanden lidt med at ændre det - jeg kaldet det et "handlingsmønster", det kan også blive så vidt at blive til at vane. En vane vil være en tankegang, der siger, når jeg skal drikke skal jeg også have kokain HVER GANG.

Vaner er sværre at ændre end handlingsmønstre. Men det sjældent folk er opmærksomme på de har dem, medmindre men har stor selvindsigt, og det kan være svært at hjælpe sig selv.

Så tråden her kan måske være en plads til at diskutere ting, I ikke synes er store nok til at åbne en hel tråd til. Jeg håber, folk kan se ideen i mit forsøg her. Det kan også have et præventivt formål, hvor jeg eksempelvis kan skrive, nu begynder jeg at tænke på at købe kokain, næste mandag for at arbejde til onsdag, kan i hjælpe mig lidt. En fysisk samling eller gruppe er selvfølgelig bedre, men lidt har også ret, sagde musen da den pissede i havet.

Så kom med ting, i undrer jer over i gør, når i ved i altid fortryder det. Kom med ting der er ved at gå galt for Jer. Kom med generelle spørgsmål. Lad os alle hjælpe hinanden. Nu skal jeg/vi selvfølgelig ikke lige internet psykologer, men vi har været igennem mange af de samme ting. Så vi kan kende de faktiske følelser og tanker man står med, det kan en psykolog ikke. Desuden vil jeg (og andre) hurtigt kunne spotte, hvis der rent faktisk er nogle der har brug for mere hjælp.

Jeg ved ikke om tråden kan bruges og om foraet er aktivt nok til at det vil virke. Men bring it on og giv det et forsøg.

Insane psychedelia user!

Ideen er god nok, men måske du skulle lave to seperate tråde.
En til generelt og så din egen hjælp mig med strategier for ikke at være et colasvin sådan kort sagt.
Jeg tænker køb mindre doser så du ikke brænder igennem i flere døgn og glemmer vigtige aftaler.
Eller brug og tjek kalender til at sige stop dagen inde så du kan være sammenhængende.

Dedikeret medlem

@fso
tror du har overset at det med coke var et eksempel.. :D

Pz out

Insane psychedelia user!

:D blow me jeg var os lidt små træt da jeg læste det

Medlem

Ja, se sådan nogle fejl, der kan jeg jo ikke lave i opgaver, så BUM så siger min hjerne løsning=kokain :P Hehe nej - men det er meningen det skulle være generelt og man måske kunne holde et lidt mere uformelt tonefald herinde, selvom tingen vi diskuterer er ramme alvor. Men som sagt er der nok ikke så mange direkte misbrugere herinde, grundet mere psychedeliske aspekt, end sider som bluelight, hvor der er mange :) Men jeg startede den, da jeg selv har været gennem møllen i mange år, i mange forskellige omgange, med mange forskellige stoffer som hovedstof. Så som misbruger er jeg ikke der typiske "eksemplar", men det har givet mig meget erfaring og jeg har mødt mange forskellige mennesker. Og det at jeg sidder herinde endnu, viser jo at fortsætter om end det måske er under kontrol nu, men jeg er en af dem der nægter at give op. Så jeg har nægtet at tro, at jeg ikke har kunnet kontrollere et normalt forbrug, og jeg har så tabt kampen flere gange. Så er spørgsmålet, hvornår det går fra stædighed til idioti. Men jeg ved bare hvad jeg skal holde mig fra og hvad jeg kan klare. Kokain har jeg ikke råd til at blive afhængig af, det er så nemt :P Mit problem er de (dejlige) ting de har læggnede i massevis nede på apoteket :P

Dedikeret medlem

@cepha: jo der er skam (mis)brugere herinde! hej :-)

ok here it goes!
jeg tar suboxone, har taget det i et år og er ved at trappe ud.. har taget benzo (mest DZP) )on/off i perioden, dog osse før.. men nu hvor jeg er på vej ned kan jeg nærmest ikk styre det! craver alt benzo og har binget i mindst 2-3 uger nu på nitrazepam, rivotril, diazepam og alprazolam.. har kombineret dem dagligt.. og jeg ved sku godt at det er dumt!
er ved at løbe tør, og ka mærke at jeg har været dum og hård mod mig selv! min psyke er helt ude og skide og rent fysisk har jeg ondt i ryggen og nakken osv og muskelspasmer ved det ene øje.. min lœge burde jo være behjœlpelig med en form for hjœlp ang. benzo-udtrapning.. men nej, han VIL ikke hjœlpe mig! -kun med ssri osv.. (har depression, angst og seriøse søvnproblemer) føler jeg aldrig sku ha nævnt hva jeg misbrugte af stoffer i mine unge dage til ham, for han bruger det imod mig! han var dog i starten villig til at hjœlpe med 1 glas alprox under bordet udenom recepten med et: det er alt hva jeg ka gøre for dig.. ? føler han behandler mig som 3.rangs lort! fordi jeg ikk har et job og ikke kommer med en brœkket arm m.m..
-min misbrugsbehandler er dog klar på at hjœlpe, da loven påkræver det..
skal også til at udreddes på psyk.
hvordan får jeg styr på det her pis

-bør jeg skifte lœge?
og andre råd er mere end velkomne..

tak for din tid!
mvh STWOD

Medlem

stopthewarondrugs skrev:

ok here it goes!
jeg tar suboxone, har taget det i et år og er ved at trappe ud.. har taget benzo (mest DZP) )on/off i perioden, dog osse før.. men nu hvor jeg er på vej ned kan jeg nærmest ikk styre det! craver alt benzo og har binget i mindst 2-3 uger nu på nitrazepam, rivotril, diazepam og alprazolam.. har kombineret dem dagligt.. og jeg ved sku godt at det er dumt!
er ved at løbe tør, og ka mærke at jeg har været dum og hård mod mig selv! min psyke er helt ude og skide og rent fysisk har jeg ondt i ryggen og nakken osv og muskelspasmer ved det ene øje.. min lœge burde jo være behjœlpelig med en form for hjœlp ang. benzo-udtrapning.. men nej, han VIL ikke hjœlpe mig! -kun med ssri osv.. (har depression, angst og seriøse søvnproblemer) føler jeg aldrig sku ha nævnt hva jeg misbrugte af stoffer i mine unge dage til ham, for han bruger det imod mig! han var dog i starten villig til at hjœlpe med 1 glas alprox under bordet udenom recepten med et: det er alt hva jeg ka gøre for dig.. ? føler han behandler mig som 3.rangs lort! fordi jeg ikk har et job og ikke kommer med en brœkket arm m.m..

-bør jeg skifte lœge?

tak for din tid!
mvh STWOD

Okay - vi er vist mere ens end jeg lige troede. For kort at sætte det i perspektiv.

Jeg får også suboxone. 14 mg om dagen. Jeg er kronisk smerte patient. Så jeg har været igennem morfin, oxycontin, oxynorn til gennembrudssmerte, ketogan, burp plastre, fentanyl plastre, ketamin (under indlæggelse self).. De sidste år har jeg fået oxycontin, men til sidst var min dosis oppe på 100 mg om dagen, plus oxynorm efter behov. Så det var gigantisk meget og dyrt. Suboxonen får jeg nu gennem misbrugscentret, men jeg må indrømme den knap kan dække smerten. Men den store mængde oxykodone påvirkede simpelthen min kognition for meget. Jeg har nerveskader så jeg får 100 stk 5 mg diazepam om måneden og 100 stk 2 mg rivotril og måneden. Jeg stopper dog hver anden uge med benzoerne får at undgå afhængighed, men det er blevet meget svært nu fordi jeg før kunne skrue op i oxynorm så jeg nærmest var bedøvet, den mulighed har jeg ikke længere.

Det er naturligvis min læge, der udskriver benzodizepinen. Og jeg har en fantastisk læge, der stoler på mig og som jeg kan snakke med om alt. Så ja, find dig en anden læge. Den indstilling din læge har dur altså ikke. Jeg fandt min læge, ved at finde sted hvor misbrugere er i døgnbehandling. Der er altid tilknyttet en fast læge. Så jeg snakkede med stedet og fik oplyst hans navn og fik ham. Han forstår misbrugere grundet den meget store kontakt han har med dem. Og derfor forstår han også nedtrapning og det tankemønster de fleste misbrugere har, som er meget ens. Det er en mulighed for dig.

Ellers kan jeg anbefale dig et RC benzo diclazepam. Jeg kan ikke mærke forskel på det og diazepam. Diclazepam er helt lovlige at bestille. Man det er med modvilje jeg gør det, for det bedste er altså at få en læge ind over. Men jeg forstår også hvordan det er når lægen fejler. De er billige, de er lovlige og de gør jobbet. Men er du i stand til at have 500 liggende og så trappe ud stille og roligt hver dag og ikke lige pludselig æde 30?

Benzodiazepin-afhængighed er noget af det sværeste og værste man kan blive udsat for. Hvis jeg var dig ville jeg nok rent faktisk gå ned på din kommunes misbrugscenter og spørge om du kan blive indlagt på et døgnbehandling-center et sted i landet. Der vil de hjælpe dig med at blive trappet ordenligt ud og finde noget medicin, der evt kan hjælpe med de ting de døjer med, når du stopper med benzoen eller skruer det ned. Det er meget svært, nært umulig, selv at trappe ud af benzo-misbrug medmindre man er ualmindelig stærk psykisk og desuden har det godt. Men når du snakker om at skulle blive udredt på psyk hvad er det så du tror du har?

Selv har jeg nogle personlighedsforstyrrelser, jeg har ikke lyst til at fortælle hvilke(n). Men et døgnbehandling-center vil også kunne hjælpe dig med at blive tilknyttet en ordenlig psykiater. Og ja - jeg har selv været i døgnbehandling og det var fantastisk. Hvis man vil og går ind i det med hjerte og sjæl er det en fantastisk oplevelse. Især hvis man er nede psykisk, vil det hjælpe.

Men giv mig dine tanker om mine forslag oven for. Hvad kan du forestille dig hjælpe? Hvor stort er dit behov? Hvor langt er du ude? Tager du andre ting? Kokain, amfetamin osv oven i?

Hvis jeg var dig vil jeg få det alprazolam væk. Det er utroligt skadeligt for dig at lege med en benzo med så kort halveringstid fordi du aldrig vil få et stabilt niveau i blodet. Få dem skrottet - hold dig til diazepam og rivotril og hold dig til et fast niveau. Men overvej nu de andre ting jeg har skrevet og lad mig høre hvad du tænker.

Medlem

stopthewarondrugs skrev:

ok here it goes!

-bør jeg skifte lœge?

tak for din tid!
mvh STWOD

Okay - vi er vist mere ens end jeg lige troede. For kort at sætte det i perspektiv. Jeg er misbruger og kronisk smerte patient.

Jeg får også suboxone. 14 mg om dagen. Jeg er kronisk smerte patient. Så jeg har været igennem morfin, oxycontin, oxynorn til gennembrudssmerte, ketogan, burp plastre, fentanyl plastre, ketamin (under indlæggelse self).. De sidste år har jeg fået oxycontin, men til sidst var min dosis oppe på 100 mg om dagen, plus oxynorm efter behov. Så det var gigantisk meget og dyrt. Suboxonen får jeg nu gennem misbrugscentret, men jeg må indrømme den knap kan dække smerten. Men den store mængde oxykodone påvirkede simpelthen min kognition for meget. Jeg har nerveskader så jeg får 100 stk 5 mg diazepam om måneden og 100 stk 2 mg rivotril og måneden. Jeg stopper dog hver anden uge med benzoerne får at undgå afhængighed, men det er blevet meget svært nu fordi jeg før kunne skrue op i oxynorm så jeg nærmest var bedøvet, den mulighed har jeg ikke længere.

Det er naturligvis min læge, der udskriver benzodizepinen. Og jeg har en fantastisk læge, der stoler på mig og som jeg kan snakke med om alt. Så ja, find dig en anden læge. Den indstilling din læge har dur altså ikke. Jeg fandt min læge, ved at finde sted hvor misbrugere er i døgnbehandling. Der er altid tilknyttet en fast læge. Så jeg snakkede med stedet og fik oplyst hans navn og fik ham. Han forstår misbrugere grundet den meget store kontakt han har med dem. Og derfor forstår han også nedtrapning og det tankemønster de fleste misbrugere har, som er meget ens. Det er en mulighed for dig.

Ellers kan jeg anbefale dig et RC benzo diclazepam. Jeg kan ikke mærke forskel på det og diazepam. Diclazepam er helt lovlige at bestille. Man det er med modvilje jeg gør det, for det bedste er altså at få en læge ind over. Men jeg forstår også hvordan det er når lægen fejler. De er billige, de er lovlige og de gør jobbet. Men er du i stand til at have 500 liggende og så trappe ud stille og roligt hver dag og ikke lige pludselig æde 30?

Benzodiazepin-afhængighed er noget af det sværeste og værste man kan blive udsat for. Hvis jeg var dig ville jeg nok rent faktisk gå ned på din kommunes misbrugscenter og spørge om du kan blive indlagt på et døgnbehandling-center et sted i landet. Der vil de hjælpe dig med at blive trappet ordenligt ud og finde noget medicin, der evt kan hjælpe med de ting de døjer med, når du stopper med benzoen eller skruer det ned. Det er meget svært, nært umulig, selv at trappe ud af benzo-misbrug medmindre man er ualmindelig stærk psykisk og desuden har det godt. Men når du snakker om at skulle blive udredt på psyk hvad er det så du tror du har?

Selv har jeg nogle personlighedsforstyrrelser, jeg har ikke lyst til at fortælle hvilke(n). Men et døgnbehandling-center vil også kunne hjælpe dig med at blive tilknyttet en ordenlig psykiater. Og ja - jeg har selv været i døgnbehandling og det var fantastisk. Hvis man vil og går ind i det med hjerte og sjæl er det en fantastisk oplevelse. Især hvis man er nede psykisk, vil det hjælpe.

Men giv mig dine tanker om mine forslag oven for. Hvad kan du forestille dig hjælpe? Hvor stort er dit behov? Hvor langt er du ude? Tager du andre ting? Kokain, amfetamin osv oven i?

Hvis jeg var dig vil jeg få det alprazolam væk. Det er utroligt skadeligt for dig at lege med en benzo med så kort halveringstid fordi du aldrig vil få et stabilt niveau i blodet. Få dem skrottet - hold dig til diazepam og rivotril og hold dig til et fast niveau. Men overvej nu de andre ting jeg har skrevet og lad mig høre hvad du tænker.

Dedikeret medlem

Hej C. og tak for svaret! :-)
hmm vil følge dit råd med at finde en mere kompetent lœge, evt ala den måde du selv beskriver.. men ved ikk med døgnbehandling.. -det er nok noget for mig, men føler ikke rigtigt for det pt.. selvom det lyder dejligt! jeg vil ikk nærmere ind på udredningen, andet end den er påkrœvet.. ved ikk helt med RC, stoler ikk på det skidt! -og nej vil nok ikke ku styre det..
har fået fat i lidt rivotril, men kun så lidt at jeg bliver nød til at styre mig de næste par dage..
mit behov er ret stœrkt.. piller er det sidste jeg tar om aftenen, og det første jeg har lyst til når jeg vågner! (ikke morgenmad)
nej tar ikk stimulanser eller noget i den dur, er til downers "for tiden".. blander jo opi og benzo.. blander/drikker ikke rigtigt alkohol ind i det, heldigvis..
alpz er vœk.. og får bestemt ikke flere af dem!
-prøver at få styr på skuden selv, men ser frem til at snakke min behandler igen og vende det med hende..

peace out
:peace:
mvh STOP

ondskyld for gramma;tik og stavefeil

Medlem

Okay. Godt du selv kan indse, at du nok ikke har styrken til at indse, at du ikke ville kunne styre at have mange piller af x stof liggende. Hvad jeg sigter efter primært - og en af grundende til at jeg vil have ting som alpra ud af sit system - er at få et stabilt niveau af medicin i dit blod. Også derfor stimulanser er en meget dårlig ide. Jo mere du svinger here, jo mere ude af balance og fuckt op blive dine "hjernekemi" og jo værre får du det.

Men jeg havde det præcis på samme måde. Det første jeg gjorde, når jeg vågnede om morgenen var en at spise 5-10 etizolam, lige så mange rivotriler og så omkring de 100 mg oxycontin, og så blev jeg liggende til det virkede. Uden det kunne jeg simpelthen ikke komme op. I mit hoved kunne du lige så godt bede mig om at gå ud og løfte min bil op over hovedet, som at bede mig stå op og lave noget uden mine piller. Jeg havde altid pilleglas på mig med 100 af hver ting, som jeg fyldte op efterhånden som jeg tog af dem, da jeg eksempelvis var så paranoid at jeg frygtede indbrud og ende med ikke at have nogle. Det mest stressende for mig i den periode var at selv om jeg havde recepter og en skuffe fuldt med 1000 af hver pille (overdrivelse fremmer forståelsen) så var jeg stadig panisk bange for at gå tør for ting eller miste dem på den ene eller anden måde.

Jeg lyver ikke, når jeg siger jeg havde en hel flyttekasse med medicin og stoffer. Jeg havde mine benzoer og opiater, som jeg skulle have. Ellers var der Gabapentin, Lyrica, Ritalin, forskellige plastre, alle de forskelige SNRI og SSRI jeg nu havde været igennem (hvis jeg i en lang periode havde suppleret mit oxykodone med tramadol, kunne jeg godt få brain zaps og andre serotonin-relaterede bivirkninger, her kunne jeg så bruge SSRI eller SNRI til at mindske disse), kokain, ketamin, anti-psykotisk osv. Jeg gemte alt jeg fik udskrevet og "hoardede" nærmest tingene. Fik jeg udskrevet en pakke Lyrica ringede jeg også sagde at jeg havde glemt den et sted og fik en ny såfremt den givne læge troede på mig og sådan gik store dele af min dag med at bygge det lager op. Men ja - det er ikke mig vi skal snakke om, men dig. Det er bare for at se om du kan finde lignende (tvangs)tankemønstre hos dig selv. Jeg rørte dog aldrig alkohol, jeg har altid hadet alkohol.

Jeg var kun i døgnbehandling i tre uger - hvilket er højest usædvanligt. Normalt får man vist minimum 3 måneder. Der hvor jeg var foretrak de en måneds behandling pr år man har taget stoffer (ikk afhængig af stoffer, men bare fra første gang man begyndte at bruge dem). Det vil sige over et års behandling for mig. 2 uger forinden jeg kom på døgnbehandlingen havde jeg selv taget en nær koldtyrker fra alt, så jeg fik intet medicin, da jeg var der. Men grunden til jeg kun var der i 3 uger var, at jeg efter denne periode ikke længere ville være der. Men de ville naturligvis ikke sende mig hjem. Så jeg "stjal" en af deres biler kørte ud og hentede mig et par gram cola og kom tilbage pilskæv, så ordnede det ligesom sig selv. Sådan var min tankegang dengang. Man skulle så tro jeg bare vendte tilbage til mit gamle mønster, men tiden derude havde faktisk påvirket mig nok til at jeg allerede i samme uge jeg blev smidt ud tænkte "hvad har jeg gang i". Det var sidste sommer og siden da, har jeg holdt mig på måtten.

Jeg havde samme frygt for døgnbehandling som dig, og jeg vidste allerede fra starten at der var 0% chance for jeg blev der i 3 måneder. Jeg sagde også det ikke var noget for mig.

Men jeg havde prøvet at stoppe ved bare at komme på kommunens misbrugscenter engang i mellem, men hver gang jeg kom der tilpassede jeg det med jeg lige havde været på apoteket inden, så husker nærmest intet fra de møder. Kan du kicke dit misbrug ved hjælp af de møder er det fandeme flot, og jeg håber du kan. Men hvis du ikke ser stor fremgang ret hurtigt vil jeg VIRKELIG opfordre dig til at overveje det døgnbehandling bare indtil du får styr på det benzo. Så kan du skride derfra på den ene eller anden måde (vælg en lidt smartere måde end min, jeg var heldig med de ikke meldte bilen stjålet ved politiet, da jeg havde en betinget dom allerede, så det var endt med fængsel).

Men du har fået fat i lidt Rivotril til de næste par dage, hvad så derefter? Forestiller du dig du kan tage en koldtyrker? Du beskriver ikke rigtig nogen plan i den post der. Jeg kunne godt tænke mig lidt flere detaljer om, hvordan du vil få den benzo-vane ud af verden eller under kontrol af en læge.

Jeg går ud fra du tager den mængde suboxone du får bevilget og indtaget dem sublingualt og ikke sniffer dem og ikke supplerer med andet?

Dedikeret medlem

hej igen!
kan fint følge dig.. ^shit for en tur du tog :-)
jeg har gjort lidt af det samme førhen mht at hoarde.. men det var der filmen på en måde knœkkede!
jeg har kun lige rivo og nitra til weekenden.. "men ka jo bare få fat i flere.." :roll: -ska til møde på misbrugscenteret i næste uge, og lufter mit problem der.. jeg vil helst ikke ha nogen kold BZD kalkun! :-)
jeg tar ofte for lidt sub, og venter så til at det virker når jeg tar det.. sniffede det en hel del førhen, men det er jeg stort set stoppet med!
men jo der ska sku nok noget professionelt hjœlp til før jeg kommer ud af det her spindelvæv!
ska ha det under kontrol af en lœge, for lige nu føler jeg at jeg bliver jeg løbet over ende.. af mig selv!
anyhow gir lyd i nœste uge, så ved jeg nok lidt mere om retningen i processen..

:peace:
peace

mvh STWOD

Medlem

.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]