Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej psy

Jeg har efterhånden haft en del omgang med stoffer, bla. aftener på coke. Men den sidste uge, har jeg haft to ture på amfetamin á ca 2 døgn stykket. Det ved jeg godt er dumt, så jeg sørgede for at drikke vand hele tiden, og spise mad så snart jeg var lidt nede og kunne klemme det ned, og godt med søvn indimellem. Men det som egenligt er sagen er, at jeg konstant tænker på det nu, amfetamin. Har aldrig prøvet noget lignende, jeg tager mig selv i at sidde og planlægge at blive håndværker bare for at tage amfetamin og køre derudaf, og ting i den dur. Og jeg kan næsten ikke være i mig selv af uro, har bare lyst til at lave den onde Scarface. Det er selvfølgelig bare tanker, men jeg gider ikke sidde mere med det selv nu, er det virkelig normalt? Tænker om der måske er kommet noget andet i det amfetamin eller sådan noget.

Ja, jeg ved ikke helt hvad jeg forventer at i kan hjælpe mig med her, det kan i selvfølgelig ikke vide, men lidt genkendelse ville være rart. :)

Medlem

jeg levede sådan i omkring et halvt år
kørte fredag til mandag morgen på amf uden søvn og bagefter fra mandag til fredag uden at tage noget.
jeg prøver stadig at slippe for tankerne og lade være med at agere på det men det har været svært, jeg tager mig i at sidde og kede mig en fredag og det næste jeg ved har jeg festet i 3-4 dage.

lige pt er jeg arbejdsløs og er lige kommet i noget aktivering og bare det at have noget at lave hjælper mig med at slippe for tankerne så jeg vil foreslå at få noget at lave det meste af tiden så du ikke har tid til at tænke på stoffer, det kan være alt fra arbejde til badminton, hvad som helst der holder dit hoved beskæftiget

Medlem

Jeg kan nikke genkendende til størstedelen af de ting du skriver. For mit vedkommende blev det dog ikke kun ved tanken. Jeg tog amfetamin regelmæssigt i alderen 18-23. Hver weekend. Jeg tror jeg kan tælle de weekender, der ikke havde amfetamin på menukortet, på én hånd. Herefter har jeg et år, hvor (mis)bruget eskalerer. Jeg er vel samlet set påvirket i 4-5 dage om ugen, hvor jeg sover/hviler den resterende tid. Doserne er absurde i denne periode, og der er mildt sagt ikke særlig meget af min dagligdag, der fungerer.

De seneste to år er mit brug mindsket gevaldigt. Både hyppigheden og doseringerne er faldet drastisk. Jeg er i dag 26, og har ikke indtaget hverken amfetamin eller andre rusmidler i 12 uger. Det er min længste periode uden rusmidler siden jeg fyldte 18.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Stimulanser er grove løjer, og man skal omgås dem med respekt. Jeg synes der bliver givet nogle gode pragmatiske - at holde sig beskæftiget med andre ting, sund kost, motion etc. Men en IMO lige så vigtig dimension er, at man jo kan arbejde med sit sind, så det der lille instant gratification amfetaminspøgelse, som sidder og visker dig ind i øret, gradvist kan blive tøjlet. Der findes et utal af meditationsteknikker - nogle mere esoteriske end andre - som du kan afprøve. Hvis det er helt fremmed land, er det sikkert en god idé, at tage et kursus først. Hvis du gerne vil holde så meget spirtualitet og eksotiske narrativer ude af sådan en praksis, kender jeg flere, som har snakket godt om Acem og i den anden boldgade er der fx Det Vilde Liv.

Du står i et eller andet omfang ved en skillevej lige nu. Du anerkender, at du har en usund lyst til amfetamin og frygter, at dit forbrug vil eskalere til et misbrug, der kan have negative konsekvenser for dit liv. Hvis man forsøger at kigge procesorienteret på den problemstilling, er det en oplagt mulighed for at lære sig selv bedre at kende. Men det kræver noget arbejde og ikke mindst lysten og selvdisciplinen til at opsøge og holde ved noget, som måske ellers ikke har ligget på radaren før.

Held og lykke med det hele :)

Insane psychedelia user!

God ide med meditation.
Skillevej giver et meget godt billede på din situation.
Jeg vil klart anbefale dig og sætte alt ind på en lang pause, jeg forsøgte i temlig mange år selv, indtil jeg opgav kun afbrudt af sporadiske forsøg.
Til sidst fandt jeg modet til at spørge om hjælp på misbrugscentret, hvilket endte med at gøre det for mig efter en kæmpe indsats.
Nu siger jeg ikke du skal skynde dig ned på dit lokale misbrugscenter, men det er en god en og have i tankerne, at muligheden eksisterer.
Håber dit projekt lykkes for dig :)

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Jeg har de samme tanker i lang tid efter hvergang, men hvis jeg går på mit arbejde har jeg så meget andet at tænke på, men det kan stadig godt glippe. tænker også ofte over hvor meget nemmere mine arbejdsdage ville være hvis jeg gjorde det, selv når jeg er der. Men mener der må være en lille grænse, selvfølgelig hvis man er håndværker og man kan tage sig selv ud af det igen så lyder det for fedt.
Men amf er meget vanedannende ihvertfald :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]