Hej Vodka.
Jeg føler jeg nogenlunde kan sætte mig ind i hvordan du har det. Da jeg stoppede med at ryge, forsvandt en del min omgangskreds også, og jeg havde meget svært ved at være sammen med andre folk, når det ikke var centreret omkring at ryge. Jeg havde heller ikke andre folk at være sammen med...
Jeg føler mig også ensom som dig til tider. Jeg har heller ingen venner lige pt., og snakker ligesom dig også rigtig meget med min bror (Men ens bror kan man jo ikke snakke med hele tiden

).
Der er mange som os, og det er slet ikke unormalt. Der er med andre ord IKKE noget galt med dig! Sådan ser jeg det i hvert fald. Jeg føler, at det ikke er brugbart at blive alt for skuffet over en selv. Af erfaring ved jeg at det ikke virker hensigtsmæssigt. Men der er mange mekanismer der spiller ind, og man er ikke altid selv herre over det. Næste gang du føler denne skuffelse, så prøv at tænk på at du er fuldstændig OK, og der er mange der har det ligesom dig. Skuffelsen er en psykisk tilstand, som rammer en masse mennesker, når de føler de ikke lever op til sine egne eller andres krav og forventninger. Tillad dig selv at fejle, og bær over med det. Du er ok, men ikke fejlfri. Ingen er fejlfri. Mennesket er fuld af fejl og sådan er det. Fokuser på dine styrker, for dem har du.
Livet har også føltes meningsløst for mig til tider og jeg har også følt en stor tomhed som du beskriver, og derudover en ligegyldighed.
Jeg har det egentlig fint med at sidde alene lige nu, og jeg føler ikke altid en tomhed ved det mere. Du kan vende det til din styrke. Du har jo en indre styrke og en indre drivkraft der gør at du ikke giver op.
Du har lige afsluttet folkeskolen skrev du. Bare vent! ... du skal nok finde nogle venner du kan bruge tid med ædru, tro mig. Giv det tid, og prøv at accepter den situation du er i nu, selvom det føltes tomt, kedeligt og meningsløst.
Afprøv måske nogle nye ting, og få nye interesser. Prøv at nyd livet, så godt som det kan lade sig gøre, og langsomt fyld tomheden ud med en tilfredshed.
Det er fedt at du udtrykker dig om hvordan du har det.
Venlig hilsen