Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@CannaC: Mange tak for dit indlæg! :)

Det er nemlig det! Lige præcis det med arbejdsopgaverne og evnen til at fungere optimalt er det jeg ser allermest frem til! Og selvfølgelig at et hovede på bongen ikke er det første jeg tænker på når jeg står op længere!

Jeg holder hovedet højt, og gør hvad jeg kan for at projicere mine tanker andetsteds!

Det med medicinen til at falde i søvn på har du helt ret i! Jeg er også overbevist om at jeg vil være endnu mere tilfreds med mig selv, hvis jeg tager rygestoppet uden medicin. Men nu må vi se. Indtil videre holder jeg ihvertfald modet oppe!

Glæder mig til at gå lysere og gladere dage i møde :)!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Trehalose skrev:
BullLee> Virker de fortrinligt mod søvnbesvær? Husk at have in mente at jeg har røget rigtig meget bong de sidste par måneder, så det skal være en bombastisk substitut hvis det skal gøre det ud for hvad jeg ellers plejer at indtage for at falde i søvn. Til sidst var mit bongmisbrug på det plan hvor man ryger for at falde i søvn, ryger for at holde folk ud osv.

De virker rigtig godt. Jeg tager dem langt fra hver dag, men de er rare at have i baghånden til de nætter, hvor det er vigtigt man er frisk dagen efter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rygestop, dag 3: Endnu en succesfuld nattesøvn! Det tog mig omkring 20-25 minutter at falde i søvn, og jeg sov stabilt her indtil kl 9.30 ca. Ingen sved- eller rysteture i nat.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal gå til lægen idag, efter noget at sove på. Hvad nu hvis jeg kan klare endnu en nat uden medicin?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Trehalose skrev:
Rygestop, dag 3: Endnu en succesfuld nattesøvn! Det tog mig omkring 20-25 minutter at falde i søvn, og jeg sov stabilt her indtil kl 9.30 ca. Ingen sved- eller rysteture i nat.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal gå til lægen idag, efter noget at sove på. Hvad nu hvis jeg kan klare endnu en nat uden medicin?

Man kan sige at det jo ville være rart at have noget i baghånden, hvis Ole Lukøje skulle falde i et baghold, men på den anden side kan man være tilbøjelig til at tage sove- eller indslumringsmedicin, før man ved om man egentlig har brug for det den aften.
Jeg synes du skal forsøge dig uden, det lyder jo til at gå godt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades skrev:
Trehalose skrev:

Man kan sige at det jo ville være rart at have noget i baghånden, hvis Ole Lukøje skulle falde i et baghold, men på den anden side kan man være tilbøjelig til at tage sove- eller indslumringsmedicin, før man ved om man egentlig har brug for det den aften.
Jeg synes du skal forsøge dig uden, det lyder jo til at gå godt.

Det er nemlig det! Tror sgu at jeg kommer til at tage det alt for tidligt, hvis jeg ved at jeg har noget i aften. Tror at jeg vil prøve lykken uden igen, og se om ikke jeg har heldet med mig igen iaften!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Både min og andres erfaring er på din side, ihvertfald. Den første nat er den værste, derfra går det kun op ad bakke, så held og lykke med det, du er allerede nået et godt stykke af vejen. Nu gælder det bare om din viljestyrke og det kræver faktisk ikke så meget igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har besluttet mig for at tage næste nat med uden nogen anden hjælp end smøger og evt. en øl eller to. Kan mærke at jeg har fat i en styrke i mig selv, og når man tænker på at jeg har kunnet sove de foregående nætter uden de store problemer, så burde jeg være stærk nok til at gøre det samme i nat.

Kan mærke at det går den helt rigtige vej!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

UrtFri, dag 4: Jeg sov hos en veninde, så jeg sov først kl lort i nat (:wink:), men da vi endelig lagde os til at sove, sov jeg som en sten. Jeg tror på ingen måde at det bliver aktuelt med medicin til at sove på. Det eneste jeg håber på, er at jeg snart finder glæden i hverdagen uden at det behøver involvere hash. Jeg synes godt nok det er tomt at sidde herhjemme, så jeg prøver så vidt muligt at se flere venner i hverdagene end jeg har gjort hidtil.

Men der kommer vel en dag hvor jeg kan mærke at jeg ikke behøver ryge for at hygge mig derhjemme længere :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Trehalose skrev:
Men der kommer vel en dag hvor jeg kan mærke at jeg ikke behøver ryge for at hygge mig derhjemme længere :)

Det garanterer jeg dig at der gør.
Da jeg stoppede med min hverdagsbrug af hash kedede jeg mig også helt enormt, men stille og roligt uden at jeg lagde helt mærke til hvornår det vendte, var min glæde ved forskellige småting tilbage. Pludselig kunne jeg se to film på en aften, uden at føle jeg blev nødt til at have en joint for virkelig at nyde dem, og en dag tænkte jeg slet ikke over det længere.
I dag er mit forbrug på et plan hvor tre lunger af en joint sender mig helt ud i galaksen, og det har virkelig gjort det fedt at ryge igen, men på en måde hvor jeg slet ikke har lyst til at gøre det hver dag.
Bare hold ved, du skal nok komme igennem det :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades skrev:
Trehalose skrev:

Det garanterer jeg dig at der gør.
Da jeg stoppede med min hverdagsbrug af hash kedede jeg mig også helt enormt, men stille og roligt uden at jeg lagde helt mærke til hvornår det vendte, var min glæde ved forskellige småting tilbage. Pludselig kunne jeg se to film på en aften, uden at føle jeg blev nødt til at have en joint for virkelig at nyde dem, og en dag tænkte jeg slet ikke over det længere.
I dag er mit forbrug på et plan hvor tre lunger af en joint sender mig helt ud i galaksen, og det har virkelig gjort det fedt at ryge igen, men på en måde hvor jeg slet ikke har lyst til at gøre det hver dag.
Bare hold ved, du skal nok komme igennem det :)

Det er LIGE præcis disse ting jeg glæder mig så forbandet meget til! Især fordi jeg kan huske hvordan skæverten er, når man ikke ryger på regelmæssig basis! Selvom det efterhånden er længe siden jeg sidst har haft sådan en opturskoger! :)

Men det lyder ihvertfald godt! Jeg hænger bestemt i!

Titel:
Medlem

Jeg stoppede i søndags og de første dage var intet problem, men fra tirsdag aften og til nu har jeg sovet 7 timer.
Jeg sveder elle fryser hele tiden, ligger bare i min seng hver nat og kan ikke finde nogen naturlig træthed.
Onsdag aften prøvede jeg så motion, men jeg kunne ikke falde ned igen bagefter så min mave begyndte at gå amok og jeg fik ingen søvn den nat. Tilgengæld fik jeg 12 timers mavekramper.
Torsdag aften gik jeg så en lang tur på 6 timer med en ven, men da jeg kom hjem var jeg overhoved ikke træt. Faldt i søvn ved 7 tiden i morges og vågnede op "frisk" i hoved kl. 11 og kunne overhoved ikke sove. Så stod jeg op og lavede stor morgenmad, men da det hele var færdigt spiste jeg en fersken og satte resten i køleskabet.
Planen var at tage det her stop clean, men jeg er begyndt at tvivle på jeg holder til det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Anarkrig skrev:
Jeg stoppede i søndags og de første dage var intet problem, men fra tirsdag aften og til nu har jeg sovet 7 timer.
Jeg sveder elle fryser hele tiden, ligger bare i min seng hver nat og kan ikke finde nogen naturlig træthed.
Onsdag aften prøvede jeg så motion, men jeg kunne ikke falde ned igen bagefter så min mave begyndte at gå amok og jeg fik ingen søvn den nat. Tilgengæld fik jeg 12 timers mavekramper.
Torsdag aften gik jeg så en lang tur på 6 timer med en ven, men da jeg kom hjem var jeg overhoved ikke træt. Faldt i søvn ved 7 tiden i morges og vågnede op "frisk" i hoved kl. 11 og kunne overhoved ikke sove. Så stod jeg op og lavede stor morgenmad, men da det hele var færdigt spiste jeg en fersken og satte resten i køleskabet.
Planen var at tage det her stop clean, men jeg er begyndt at tvivle på jeg holder til det.

... - genlæs dit post og tænk.. - det der burde afskrække dig nok til at holde dig på måtten..

du kan jo tydeligt se at du er afhængig når du har det sådan - så er det på tide man gør noget ved det.

Titel:
Medlem

Når jeg siger clean er det uden: benzoer, morfin, alkohol, div. sovepiller osv.
Jeg skal stoppe fordi jeg skal begynde på uni om en uge. Så at ryge igen er ikke en mulighed, jeg skal bruge mit hoved.
Desuden er der vel ikke ret mange der ikke kan se de er afhængige når de har røget dagligt i et år.
Jeg er begyndt at tænke i en lille mængde diphenhydramine inden sengetid i aften. Vil virkelig gerne sove i nat. Er der nogle der har prøvet det?

Mvh.
Anarkrig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Anarkrig:
Jeg tror du desværre har ramt et punkt hvor din manglende evne til at sove stresser dig i en grad der gør det endnu sværere end det ellers ville have været. Meditation er godt mod denne form for stress, men kræver desværre en del øvelse at mestre, men prøv at abstrahere fra din manglende søvn så meget du kan, men uden at stresse over det. Det lyder paradoksalt og det er det sådan set også, så det er en balance du skal finde.
Lav noget du ved gør dig rolig i sindet, se en film der minder dig om noget godt(som ikke er at ryge hash) eller andet i den stil, så har du ihvertfald en større chance for at flade i søvn. En god ting ville at når du har nået et punkt hvor du føler ro i sind og krop, så læg dig på din seng og begynd at læse en bog.
Jeg kan ikke garantere dig at disse ting vil virke, men jeg er overbevist om at det vil give dig en større chance for at falde i søvn.
Håber det lykkedes for dig, så du kan få en god start på din videre uddannelse.

Titel:
Medlem

Jeg har trænet meditation i 5-6 år og har med stor succes brugt det på både meskalin og højdosis svampe og syre og mener selv jeg er forholdsvis habil, men det har ikke hjulpet de sidste to nættet. Jeg er nemlig ret afslappet det er mere da at det er som om jeg har glemt hvordan naturlig træthed føles.
Jeg er ret sikker på at det er overstået om en uges tid, men det er bare lang tid at gå uden søvn.
Men nu vil jeg nuppe to køresygepiller(diphenhydramine for den søvende effekt) og prøve og se om der er plads til mig i drømmeland i nat.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vidste ikke at du er øvet i meditation, men uanset hvad håber jeg det lykkedes for dig at få noget søvn. Man bliver sgu alt for sær uden.
Men ingen alkohol.
Det gør det lettere at falde i søvn, men den søvn man får er meget urolig, og så kan det næsten være ligemeget.
@Trehalose & Anarkrig:
Held og lykke, hold os opdaterede :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ren Samvittighed, dag 6: Det er først nu det er gået op for mig at der er gået seks dage. SEKS DAGE! Hvem dælen skulle ha troet at jeg ville kunne klare det? Kan allerede mærke det når jeg er ude blandt mennesker. Jeg er meget mere åben og imødekommende, og jeg havde faktisk ikke engang lyst til et hovede da jeg vågnede imorges! Nu synes jeg at jeg så småt begynder at høste frugten af mit arbejde. Glæder mig til de andre ting også begynder at falde på plads! Imorgen har piben været henstillet i en uge! :shock:

@Anarkrig: Det er da fucked up! Håber du hænger i mester! Var natten til idag lige så slem som de foregående? Jeg kan da se på det hele at jeg er "sluppet" forholdsvis billigt. Utroligt, med det misbrug jeg kørte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Rigtigt nice, Husk bare at ikke få lysten til at "fejre" alle dine happy feelings og få din "frugt" til at rådne(det går hurtigt). Nu ved jeg selvfølelig ikke hvad dine mål er men det ville være synd, især med tanke om at du har så meget mere at høste.

Ifølge mine erfaringer kommer de rigtige klarsynede tanker og følelser efter en måned. Det er guld værd. Selvom du allerede nu føler modtagelsen af gevinsten. Oven i hatten er dit primære mål vel at slå din psykiske afhængihed ihjel som kun er forstrængt mildt lige pt. Den skal slås ihjel over laaang tid.

Keep up the good work!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En uge gået! Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Nu kan man vel roligt sige at det værste er overstået. Selvom at jeg faktisk synes det er gået ret smertefrit. Er MEGET overrasket. Især når jeg læser hvordan abstinenssymptomerne skyller indover Anarkrig.

Jeg glæder mig til at ryge en joint igen, på ingen måde fordi at jeg sidder og har trang, slet ikke, men fordi jeg glæder mig til at få den der helt anderledes rus, som jeg ikke har oplevet i meget lang tid! Men det kommer tidsnok. Ingen hast på det område!

Har fået lejlighed igen igen, bor hos min far nu pga. problemer med at betale husleje i min gamle lejlighed, men her d. 31. får jeg nøglerne til en ny, der er til at betale. Jeg har bestemt mig for at vente til godt ind i næste månede med at ryge en joint, da jeg vil være sikker på at have så meget overskud som muligt når jeg skal til at flytte.

Er meget overrasket over mig selv. Først stoppede jeg med mit amfetaminmisbrug, hvilket også havde taget overhånd, men det gik dog mindre smertefrit. Men det er jeg ude af, og nu har jeg ikke røget urt i en uge. Ikke for på nogen måde at være selvfed, men jeg er ret stolt af mig selv lige nu. Hvis jeg kunne klare det her, så kan jeg også klare mange andre ting her i livet.

Rygestoppet/pausen har været en oplevelse for mig i sig selv, og jeg synes godt nok jeg er blevet en helt anden i løbet af de her dage.

Ved ikke hvor mange ændringer der sker mere, men nu er jeg stille og roligt begyndt at hygge mig herhjemme uden at ryge, hvilket jeg virkelig eftersøgte for nogen dage siden. Men nu er det så småt ved at være en realitet.

Jeg fortsætter løbende med at skrive, måske ikke hver dag, men jeg følger løbende op hvis jeg synes der er noget der er værd at berette om! :)

Og lige en edit: Nu kan jeg se at agjoey skriver at jeg stadig kun er på vej. Det er bare ikke den følelse man selv sidder med.

Men vil i anbefale mig at vente til endnu længere end næste månede med at ryge? Det ville slet ikke være noget problem, jeg troede bare ikke det ville give nogen komplikationer hvis jeg ventede i ca. en månede endnu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
I anledning af denne snak, kan jeg da lige fortælle om hvordan mit 8 døgns rygestop her for et halvt års tid siden gik. Jeg har vel røget dagligt i en 3 års tid nu her, og her for et lille halvt års tid siden ville jeg lige bevise overfor mig selv og min kæreste at jeg ikke var helt narkoman.
Så min plan var at holde en uges pause, for at finde ud af om jeg egenligt bedre kunne lide at være skæv, eller ikke at være det. Også oss fordi jeg selv altid har ment at jeg ikke har brug for hash for at sove, og det skulle jeg jo oss lige vide hvordan var.

Med hensyn til søvn, så havde jeg ret. Det var mig intet problem at få en god nats søvn, havde lige let ved at falde i søvn som jeg plejer. Og ikke noget med at vågne om natten badet i sved, og have det underligt. Det gik ganske fint, det skal også lige tilføjes at i løbet af alt den tid jeg har røget dagligt. Så har det da heller ikke været et problem at få sovet, hvis der lige enkelte dage i ny og næ hvor jeg ikke havde haft røget.
Dog har jeg altid siden jeg kan huske, haft svært ved at falde i søvn når jeg gik i seng. Har altid haft en livlig fantasi, og mit hoved har altid svært ved at stoppe med at tænke på alle mulige ting som holder mig vågen. Men jeg synes heller ikke for mig, at tjald hjælper mit hoved til at falde til ro om natten. Det sker oftere at det gør det modsatte, specielt skunk.

Og med hensyn til dagstimerne uden tch i blodet vil jeg sige, at de første par dage gik strygende. Da det ikke at være påvirket af tch var en rus i sig selv, og det faktisk var meget sjovt da man var helt hype og lidt underlig oven i skallen.
Dagene efter det kunne jeg så begynde at mærke at jeg havde en væsenligt kortere lunte end jeg var vant til, normalt er jeg meget overbærende og der skal en del til at gøre mig sur. Men efter de første par dage, skulle folk bare lige stå lidt i vejen for mig enten i byen eller i skolen før jeg begyndte at bande og svovle af dem. Men på trods af det, synes jeg ikke det var så slemt. Der var dog lige tidspunkter hvor man lige tænkte, åh det kunne nu være rart lige at ryge en lille pind. Som efter aftensmad, film eller når man skal til at stene lidt computer spil eller ting i den dur.
Jeg besluttede mig for at holde lidt længere end 1 uge, bare ligefor at gøre det. Men så besluttede jeg mig også for, at det var ok at have holdt en lille pause. Men at nu ville jeg gerne ryge igen, bare ikke i samme omfang som før.

men held og lykke med stoppet du, ha det godt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]